Jump to content
Annons

Cybernetic Cactus Juice


Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

  • LÅTNAMN: Cybernetic Cactus Juice
  • GENRE: Psykedelisk Hardstyle (fråga inte mig)
  • LÅTLÄNGD: 6:51
  • BPM: 160
  • PRODUCENT: Sapht
  • INSPELNINGSÅR: 2006
  • FORMAT: mp3
  • STORLEK: 6.3 - 9.5MB
  • STATUS: Skiss
  • LÅTLÄNK:

Hej, jag är ny här och detta är mitt första bidrag till forumet. Hoppas ni uppskattar dansmusik. ;D

Låten är mest ett experiment och avvikning in i genren, så jag tänkte se om det finns några erfarna trancevetare här som kan ge mig tips. Den är inte färdigmixad utan befinner sig typ på ett betastadie, men jag blev så ivrig att ladda upp den här när jag kom underfund med att det var en möjlighet. 🙂

... Walkie-talkie-disten i introt ska mixas om, ja 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okey. Först: Välkommen till oss här på forumet.

Rätt så flummig genre, värken psy eller hs lixom, känns rätt så goa inspirerat med dessa leads. Du har skruvatfram rätt maffig ljud, men vart har du djupet i basen? Tycker låten i och idén funkar men i mina ögon eller snarare öron i detta fall saknar jag dynamik. Var väl vad jag hadde att säga

over and out

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey. Först: Välkommen till oss här på forumet.

Rätt så flummig genre, värken psy eller hs lixom, känns rätt så goa inspirerat med dessa leads. Du har skruvatfram rätt maffig ljud, men vart har du djupet i basen? Tycker låten i och idén funkar men i mina ögon eller snarare öron i detta fall saknar jag  dynamik. Var väl vad jag hadde att säga

over and out

Tack för välkomnandet 🙂

Har du några tips på hur jag ska skruva basen? Jag brukar ha rätt mycket dilemma över hur jag ska ratta kicken mot basen och aldrig riktigt lärt mig hur det "ska" vara. Har funderat lite på hur jag ska flytta om segment i låten och hur jag ska göra den mer dynamisk som du säger... Detta blev mest lite som en skiss för att se vad jag kunde lyckas ratta fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey. Först: Välkommen till oss här på forumet.

Rätt så flummig genre, värken psy eller hs lixom, känns rätt så goa inspirerat med dessa leads. Du har skruvatfram rätt maffig ljud, men vart har du djupet i basen? Tycker låten i och idén funkar men i mina ögon eller snarare öron i detta fall saknar jag  dynamik. Var väl vad jag hadde att säga

over and out

Tack för välkomnandet :rolleyes:

Har du några tips på hur jag ska skruva basen? Jag brukar ha rätt mycket dilemma över hur jag ska ratta kicken mot basen och aldrig riktigt lärt mig hur det "ska" vara. Har funderat lite på hur jag ska flytta om segment i låten och hur jag ska göra den mer dynamisk som du säger... Detta blev mest lite som en skiss för att se vad jag kunde lyckas ratta fram.

Om du leker lete med ett sjysst eq på över basen så kan det bli lite muffigare ocg fylligare

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du leker lete med ett sjysst eq på över basen så kan det bli lite muffigare ocg fylligare

Borde jag ratta bort dessa frekvenser från kicken då? Eller ska jag ta bort releasen på kicken? För jag tror det kan bli grötigt annars...

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är inte psytrance i mina öron, snarare hard trance med psy/goa influenser. Jag tycker tempot är för högt, men det klart är hardstyle/hardtrance din grej så kanske det är helt rätt. Tycker att basen känns lite fel också. Alltså själva basljudet. Gillar inte pulse/fyrkant som bas, jag saknar det fylligare övertonsspektra i basen som sågtand ger. Men det är helt ok producerat ändå. Rytmiken är emellanåt intressant, man måste bara koncentrera sig väldigt hårt för att uppfatta det pga det höga tempot 🙂

Tycker överlag att du gjort det klassiska misstaget att man mixar kick och bas för högt (eftersom det låter "fett") men då maskeras mellanregistret så mycket att man knappt hör vad som händer där. Verkar som du gillar psy toner men att du har haft dåliga förebilder 🙂 spana i detta, grymma saker:

http://www.psyshop.com/shop/CDs/spu/spu1cd023.html

Speciellt "2. Tingling Sensation" 😄

Redigerat av SLC-trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan hålla med föregående talare, när det gäller basen. Den får gärna "studsa" lite mer. Däremot, när det gäller hastigheten - så tycker jag att det låter psytrance. Kanske inte vanligtvis, men det finns artister i psygenren som gärna lirar i 150. Kolla Cosma, till exempel. Mycket skruvat.. Och snabbt.

Keep up the good work!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...