Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det ska finnas ett sätt ,tror jag, så jag kan lägga på audioeffekten på vsti som jag använder i midi. Det bildas ju en sådan fil "i" vst. Kanske inte så klart...

Jag är ny här och uppskattar all information som finns tillgänglig här.

😏

Annons
Postat

om jag förstår dig rätt vill du lägga en svt effekt på ett vsti instrument.

Om så är fallet går det alldeles utmärkt.

Varje vsti skapar egna kanaler mixern.

Det är alltså inte själva midikanalen du skall effektsätta utan vsti´ns egnakanaler i mixern.

Om jag förstått vad du menar alltså.

Postat

Just, kruxet är att när jag öppnar audiokanalen under midi kanalen så kan jag inte förstå hur jag lägger på en effekt där på vst?

Postat

Om du scrollar längre ut till höger i mixern, så hittar du audiodelen som hör till instrumentet.

Midi är ju bara kontrollsignaler som skickas till instrumentet för att det ska få reda på vad som ska spelas - men precis som med hårdvaruinstrument, så finns det en audioutgång där man hör vad som spelas med ditt VSTi - och det är denna audioutgång som du måste leta upp i Cubase-mixern...

Postat
Just, kruxet är att när jag öppnar audiokanalen under midi kanalen så kan jag inte förstå hur jag lägger på en effekt där på vst?

Fast det var ju därför jag skrev exakt hur du skulle göra. Att du inte skulle försöka sätta effekten på midikanalen utan på den audiokanal som vsti instrumentet själv skapar i mixern när du startat det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.