Jump to content
Annons

Ik heb een boot


Linus

Betyg  

31 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      7
    • 4
      0
    • 3
      0
    • 3
      2
    • 2
      4
    • 1
      15


Recommended Posts

Stackars basshunter. Först tror alla att han gjort en låt om en båt som heter anna, vilket gör låttexten till en sådan alldeles banal och ytlig text. Ingen verkade förstå djupet och budskapet som han ville få fram med sin låt. Sen nu får han dessutom inga extrapengar när den "översätts" till andra språk.. med ovannämnda feltolkning.

Stackars stackars basshunter.

(men JAG då?! Som måste höra hans nedra skitlåt varje dag, och till exempel inte kan hjälpa att jag ibland börjar nynna på den när jag diskar, är det inte liiite synd om MIG också? Vavava?!)

Nä, det är inte speciellt synd om dig :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Skånska, vilket kanske låter som danska i dina öron. :rolleyes:

Ligger inte skåne i danmark? 😕

😕

😕

Dom jobbar visst på det, det där gänget som träffas en gång om året och försöker hugga loss Skåne från Sverige med spett och spade. Man kan ju alltid hoppas dom faller ner i eventuell spricka dom lyckas skapa.

Du är nog den första skåningen ja träffat på som inte förespråkat för att Skåne ska bli danskt 😠

---

Och för att hålla mig on topic, som ja skrev i den andra tråden att läste ja det här i Aftonbladet förut och tycker det är skamligt att sno en låt oavsett hur bra/dålig den är. Basshunter har ju all rätt att bli upprörd. Till skillnad från privatcovers är väl det här ett officiellt singelsläpp som spelats på musikkanaler och sånt. Ska bli intressant att se hur det här ter sig, ja...

När det gäller låten. Idag har jag den på hjärnan, och har nu insett att den har lite potential i alla fall - förut avskydde jag hela paketet. Jag har nog underskattat melodin pga den där jobbigt enkla texten. Ska man göra en cover så skulle man kunna göra något bra utifrån den där melodin. Strukturen är ganska originell som den är, versmelodier som är lagomt långa och med ordlösa refränger t ex. Men det händer alldeles för lite i arrangemanget tycker jag.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag undrar över är efter att ha hört både den holländska och den danska är om han get ut .flp filen på DC eller något. Det är nästan helt identiskt.

Annars var den danska rätt go. 😕

Annars synd för basshunter. Men vad jag läste senast var moderbolaget universal på jagt så jag förväntar mig att dom juridiskt hänger holländarna snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...