Jump to content
Annons

Vad heter kabeln...


Heterosexuell

Recommended Posts

Jag kom precis hem med ett nytt ljudkort, E-MU 0404, men jag saknar sladdar... Jag antar att det ska se ut så här -

sladd.jpg

- men jag har ingen aning om vad sladden/sladdarna heter, och eftersom närmsta musikbutik ligger fyra mil härifrån, så... 😕 Vad är det jag behöver, och vart nånstans kan jag köpa det?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

fin bild du har gjort där.

ljudkortet ser ju ut att vilja ha en teleplugg 3.5 för audio, om jag inte ser helt fel. hur den ska se ut i andra änden beror ju på vad du har för anslutningar på din preamp/förstärkare.

rca? tele 6.3?

Link to comment
Dela på andra sajter

Din stärkare har sannolikt RCA-honor in.

På bilden ser det ut som tele-honor från kortet. Har sett andra bilder på detta kort med RCA-honor ut. Så beroende på vilken av dessa varianter det är du har så blir det:

1. Tele(m) -> RCA(m), eller

2. RCA(m) -> RCA(m), dvs en vanlig stereoprylsignalkabel.

/Link 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt fått ljud, dock bara i en högtalare (av förklarliga skäl).

skrp2.jpg

Så ser det ut. Jag antar att jag behöver en sådan sladd till, eller har jag fel? Problemet är att jag inte vet vad den heter, och att gå in och leta på t.ex musikbörsen.se är lite klurigt då det allt som oftast saknas bild... 😄

Har jag tänkt rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lättaste och billigaste är kanske att du köper en vanlig RCA-RCA stereo kabel:

37080.jpg

http://www.kjell.com/?item=37117

samt 2 st såna härade:

37117.jpg

http://www.kjell.com/?item=37117

Är du petig ska du dock köpa en kabel där allt sitter i ett istället för adaptrar som ovan. Och så gärna bättre guldplaterad variant. :rolleyes:

edit: den där sista ska egentligen vara 6.3mm MONO till 1xRCA.. inte STEREO.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...