Jump to content
Annons

Smågay gym-euro-house på franska


Recommended Posts

LÅTNAMN: (We are) la Fashjionista

ARTIST/GRUPP: TorxBruice ft. PasacualxPamxPoo

GENRE: Workout-euroschlagerhouse med glimten i ögat

LÅTLÄNGD: 4.06

TEXT: PascaualxPamxPoao

MUSIK: TorxBruice och PasicualxPlamxPoo

PRODUCENT: TorxBiruce

EV. MEDVERKANDE: PascaualxPamxPoao och Lardy Luena Lo)op från CarutelxCoruture

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,6 mb

STATUS: Halvklart till mulet, enstaka regnskurar på ostkusten

LÅTLÄNK: EDIT: Borttaget.

Ett samarbete med en asskön fransman. Från början var tanken att göra något Dragostea din tei-aktigt, men det blev mer nåt i stil med BWO. 🙂🙂 Eventuellt ska delar av voxen läggas om. Funderar också på att nästan helt börja om från början och rädda låten från den hemska (men ack så lockande) eurosvulstigheten.

Alla synpunkter är väldigt väldigt varmt välkomna, har du nåt att säga öht så blir jag jätteglad om du gör det!

(Och om ni är observanta kanske ni undrar varför texten där uppe ser lite konstig ut... har lagt in några pyttesmå vita bokstäver i vissa ord, för att försvåra sökrobotarnas framfart. 🙂 )

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

låter lite små gay ja - men kommersiellt = bra 😉, om den blir känd!..

men overall låter det faktiskt bra, eller det är absolut inte vad jag lyssnar på men den har ju iafall blivit vad du vill göra den till.

men kör nån sf2 buzzer som "bass slinga" - pad? det skulle nog göra gott för euro-gay-heten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Lådan: 😮 Tackar! Låter ju bra. 😎

Texten förresten (ungefärliga översättningar inom hakparenteser här och var):

We are laxFashionista

We are laxFashionista

We are laxFashionista

We are laxFashionista

We are laxFashionista

Cool et Couture toi et moi [cool & couture you and me]

À la française we will be

Glamour c’est la vie

We are laxFashionista

Si ridicule en Prada [so ridiculous in Prada]

A la française we will be

Glamour à Paris

Ah, ah

We are laxFashionista

Ah, ah

Ah, ah

We are laxFashionista

Do you like Paris / ville des lumières [city of lights]

Où les pauvres peuvent tout de meme dormir dehors par terre [where poors can anyway sleeping outside in the sidewalk]

Do you like Paris / champs elysées / Montmartre / la tour eiffel

Où les buldings des millionaires se dressent fiers dans le ciel [Where millionaires’ buldings rise up proudly to the sky]

Do you like Paris / Paris c’est vraiment hype, c est vraiment chic [That’s so hype that’s so chic]

A Paris des popstars se maquillent en politiques [in Paris popstars are changing into politics]

Do you like Paris / la seine et saint germain des prés

A paris on s’en fout on a Zidane et Trezeguet [in Paris we dont care we have Zidane & Trezeguet]

(Refr)

Do you like Paris?

Cartier / Vuitton / Lancel

Do you like Paris

Dior / Van Cleef / Chanel

Do you like Paris?

We know everything du bout gout [about the good taste]

For a French kiss

Just say come on PascualxPamxPoo

Come on

A secret rendezvous

(Refr)

We are laxFashionista

We are laxFashionista

Do you like Paris?

Do you like Parisisisisisisisis?

Do you like Paris?

Do you like do you like Pari ri, ri ri ris?

Do you like Paris / ville des lumières

Où les pauvres peuvent tout de meme dormir dehors par terre

Do you like Paris

Do you like Parisssssss?

(Refr)

(Refr)

We are laxFashionista

(We are laxFashionista)

We are laxFashionista

We are laxFashionista

(We are laxFashionista)

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

denhär låten skulle lätt slå på Stureplan 😎

du kanske skulle kunna göra refrängen ännu lite fetare, saknar synthar till höger i mixen just i refrängen, kanske nån ljus arpeggio?

kul höjning i slutet, kanske ska testa den till nästa schlagerfestival!? ge den som bidrag till den franska schlagern, dom kommer ju aldrig nånvart. 😮

men rolig låt, orginell...skön.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Leslie: Tacktack! 😎 Till höger? Saknas kanske lite mellanregister där... hmm. Kanske skulle dubba ackordgrejerna och panorera ut mer.

Ja visst är den lite schlager 😮 tänkte också på det.

Tack för inlägget. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Helt underbart! Den här kommer gå riktigt varm här, verkligen älskar den här typen av texter.

Men jag tycker du ska göra refen lite mer uplifting. Skulle vilja föreslå nån vass pad:ig rätt ljus synth som ligger stötigt offbeat. Eller nåt!

Bra jobbat! 😎

EDIT: Just det, till höger... Tycker också det känns tomt där. Du kanske kan lägga den synthen jag föreslog där? 😮 Och ja, det här känns tok-gay! O jag älskar det.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt underbart! Den här kommer gå riktigt varm här, verkligen älskar den här typen av texter.

Men jag tycker du ska göra refen lite mer uplifting. Skulle vilja föreslå nån vass pad:ig rätt ljus synth som ligger stötigt offbeat. Eller nåt!

Bra jobbat! 🙂

EDIT: Just det, till höger... Tycker också det känns tomt där. Du kanske kan lägga den synthen jag föreslog där? 😮 Och ja, det här känns tok-gay! O jag älskar det.

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

MarcusRombo: Det var kul att höra, tack. 🙂 Mm jag rådiggar hans text också, älskar blandningen mellan franska klyschor och engelska fraser här och där. Kan dock inte ett ord franska själv 😮 (fast han skickade med en ungefärlig översättning).

Jag ska testa att få ut lite mer till höger också (tror att min hörsel är lite olika bra på olika öronen, kan vara därför som det blir en aning "snett"), kanske få mer stereobredd på unisonackordstötarna genom att använda två utpanorerade synthar som sagt.

Kul att det gillas. 😎

EDIT: Efterlyser förresten mer synpunkter på mixen... 😄

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
MarcusRombo: Det var kul att höra, tack.  😄  Mm jag rådiggar hans text också, älskar blandningen mellan franska klyschor och engelska fraser här och där. Kan dock inte ett ord franska själv  😮 (fast han skickade med en ungefärlig översättning).

Jag ska testa att få ut lite mer till höger också (tror att min hörsel är lite olika bra på olika öronen, kan vara därför som det blir en aning "snett"), kanske få mer stereobredd på unisonackordstötarna genom att använda två utpanorerade synthar som sagt.

Kul att det gillas.  😎

Hajjar knappt nånting 🙂 Men hajjar ju vad det handlar om i stora drag o bara titeln är skitbra. Bjud gärna på den ungefärliga översättningen! 🙂

Tänkte precis på det själv, det lite mer uplifting jag letar efter kanske kan uppnås genom att man får höra mer av dom där stötarna, dubba ut till höger o kanske hela paketet lite?

EDIT: Mer synpunkter på mixen: Jag uppfattar trummorna som lite för mycket till höger, även kicken. Det vill jag ha mer centrerat. Sen tror jag att det skulle göra låten gott om den pumpade lite!

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

kanske kan sänka hihaten pytteliiite bara, den hörs rätt starkt i introt vilket iofs låter koolt men... sen i resten av låten så låter det inte så farligt, du har jobbat rätt friskt med panorering, och du har fått en ganska balancerad mix ändå. men som sagt, hihaten till vänster kanske skulle ha nått som svarar till höger, ett ägg kanske eller bara nått enstaka slag av nån percussion iaf.

edit: jag vill inte sabba nått, det var ju faktiskt bara mix synpunkter du ville ha va?

Redigerat av Leslie
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

La till engelska översättningar i texten ovan.

Tackar för synpunkter på trummorna (både Leslie och MarcusR), de består av två olika trumsynthar som producerar olika delar av ljudet, panorerade isär dem lite snabbt bara för att få det lite bredare, utan mycket eftertanke egentligen, är säkert därför de upplevs som en aning obalanserade. Ska kika på det! Tror inte jag vill sänka hihaten iofs, tycker det är schysst när den tar så kaxigt mycket plats.

Lite pump kanske inte är nån dum idé heller, kan eventuellt bussa tillsammans instrumenten och göra lite hemmagjord sidechain med automation... ska testa.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar låt! Kommer nog funka huuuuuuur bra som helst ute.

Mixen tycker jag iofs är rätt konstig, saknar botten och diskant tycker jag. Allt ligger nånstans i mitten och bråkar. "supersaw" synthen som ligger till höger tycker jag borde ligga i mitten med massa unison(eller nån stereoimager) så den breder ut sig och lämnar plats i mitten.

Annars så är det grymt bra tycker jag.

Behöver ni nån remix eller nått så ställer jag gärna upp och provar! 😱

5 av 5 tummar ur röven

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar! Tänker mer på Army of Lovers än BWO när jag hör den här. 😱

Sparas.

Haha, hur kan du koppla detta till BWO? hihi

Öhh.... e du rent nöffed? tbruce skrev själv "det blev mer nåt i stil med BWO" och jag skrev att jag tänker mer på Army Of Lovers än BWO.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar! Tänker mer på Army of Lovers än BWO när jag hör den här. 😱

Sparas.

Haha, hur kan du koppla detta till BWO? hihi

Öhh.... e du rent nöffed? tbruce skrev själv "det blev mer nåt i stil med BWO" och jag skrev att jag tänker mer på Army Of Lovers än BWO.

haha.. my mistake:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Lådan: 😆 Kalas!

Hackeman: Ja kanske... BWO kanske inte var vad jag tänkte på egentligen. Humm. Men tack. 🙂

Pellesnusk: Trummorna är mitt försök till att dra in nåt från min egen "ljudpalett"... Tycker det känns mer kreativt än standard trance-trummor. Jag gillar dem även om de inte gör sig lika bra i just detta sammanhanget som de skulle kunna i nåt annat, men jag tror de får vara kvar. 🙂 Tackar för kommentar och snälla ord. 🙂

kallemio: Tack, kul att höra. 😎 Det är precis sånt där om mixen som jag behöver höra... skyller det på min lyssning. 😱 Märkte när jag slängde över låten på iPoden och lyssnade på en annan anläggning att det kändes som att allt krockade nånstans i nedre mellan, ska försöka få isär grejerna... Ang bas/diskant, kanske ska dubba basen en oktav ner och vässa diskanten lite här och där, skulle det kunna hjälpa? Och det där med supersågen har jag ju redan förklarat vad jag tänkte göra med. Tackar för de fem tummarna. 😆 Och ja, om det behövs en remix vid nåt tillfälle så absolut. 🙂

EDIT: la till några ord...

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Inte riktigt min påse, men vill ändå säga att det är ett bra arbete. Den här typen av musik känns på tok för mycket S:t Tropez för mig på nåt sätt, men det spelar ju egentligen ingen roll för jag tror säkert det här kan få en och annan extravagant rumpa att börja skaka…(av dansande alltså).

Mixen tror jag du kan göra bättre. Sitter i och för sig med mindre bra lurar på jobbet, men tycker den känns lite platt. Helt övertygad om att det finns mer att hämta som får det här att låta än mer tight. För det låter bra redan nu, men saknar lite oomph liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf: Nej jag vet inte vems påse det är egentligen. 😄 Men tack för kommentaren. 😎 Mer oomph, okej.

Kom dock just på att jag förmodligen inte kommer hinna göra nån ny version förrän till helgen :rolleyes: (kommer inte ha tillgång till den här datorn förrän dess). Så ni får hålla till godo med den här sålänge... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym låt och as-skön prod!

Tror dock att du borde riva och mixa igen... speciellt trumpaketet. Hela mixen "lutar" på ett väldigt underligt sätt.... inte ens kicken ligger i mitten vilket känns lite udda....

Men förutom mix... Faan vad bra!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Det här kommer slå om du får ut till rätt personer!

Det är helrätt stil 😆

En ommix skulle inte skada, den känns väldigt hårt pressad, lite sne och sången stickig runt 5k eller så.

Jag tycker inte det behöver vara mer melodiöst, sånt är ute 😆

Men lite bredare refräng skulle inte skada, trixa med körerna och något bzzzzigt-ljud.

skitbra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är själv galen i fransk musik och låten är helt ok. Men för att det ska bli en

riktig hit så är det två saker som jag skulle göra.

1. Anpassa låten i radioformat dvs korta ner den från 4:06 till typ 3:10. Har själv alltid trubbel med att låtarna blir för långa och vet att det inte är lätt. Hörde t ex att på slutet gick låten upp ett tonhack, ev går det att flytta fram den grejen tidigare.

2. Sätt in någon form av förhöjning i refrängen så att den skilljer mellan melodi/vers. Refrängen borde lyftas fram mera tydligt. Kan göras på div sätt.

Dels genom mastringen (sång etc), dels genom att lägga på en matta av något bra

ljud eller rythm som lyfter fram helhetsbilden.

Lycka till !

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt till att börja med.Men nedan följer lite synpunkter..

Nr.1 / gå direkt på sången i början och skippa det lilla instrumentala introt.

Nr.2 / vid sticket skulle jag ändra synthslingan till " Jump " , visst kanske inte för rättigheter men det gör låten lättare att komma ihåg.Nu känns det mer som en dålig ripp av " Jump "

Nr.3 / Mixa sången högre och kanske ett par kanaler renare utan all Megafon EQ för att få mer tryck i refrängen.

Nr.4 / Det låter väldigt mycket mono om låten så panorera ut lite mer i kanalerna och kanske stereobredda den lite mer.Så som det är nu verkar bara sången vara panorerad.Du kan även pröva att skicka lite instrument och sång till två korta reverb som du har panorerat fullt höger och vänster , på så vis får du lite information i stereofältet fast på ett subtilt sätt.

Det var det mesta för tillfället..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...