JJRockford Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 När jag använder KT Drum Trigger så hamnar slagen i midi-filen lite hursomhelst jämtemot orginalslaget. Förstår inte riktigt? Om det hade varit en jämn fördröjning på t ex 5 ms på alla slag hade det inte varit så konstigt. Men nu hamnar slagen både förre och efter och någon enstaka gång rätt på. Ett elände att sitta och redigera sen... Någon som har lyckats bättre? Och kan tänkas ha några funderingar om varför det inte funkar för mig?
c2k6 Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Funkar bra i FL Studio. Har du ställt triggnivåer och filter?
surikatmamma Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Använder du Cubase? Isåfall kan det bero på den där jävla midibuggen (finns i SX3 iaf). Jag hade samma problem förut, fast med ALLA midisignaler, som tur är finns det en tråd nitad överst i Cubase-avdelningen där det står hur man löser problemet. Testa det!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.