Jump to content
Annons

kontraband - kött


Jadu, man kan med säkerhet säga att detta är ganska..  

9 röster

  1. 1. Jadu, man kan med säkerhet säga att detta är ganska..

    • ..bra.
      8
    • ..dåligt.
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: kött

ARTIST/GRUPP: kontraband

GENRE: får man kalla det postpunk?

LÅTLÄNGD: 2.51

KOMPOSITÖR: Peter Hageus

PRODUCENT: Peter Hageus/Janne G:son Berg

MEDVERKANDE: Peter Hageus (sång, gitarr och elektronik), Jörgen Oscarsson (bas) och Patrik Eriksson (gitarr)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4 mb

STATUS: färdig demo

Ja, ni kommer kanske ihåg att jag lade ut några replokalinspelningar för ett halvår sedan. Folk verkade gilla konceptet men inte produktionen. Sedan dess har en del hänt. Det är fortfarande någon slags postpunk med sång på svenska men vi har plockat in Patrik som kan lägga annat än rak punkgitarr och Janne som är duktig på att slutfixa produktioner. Så, förhoppningsvis kommer ni att gilla detta stycke på alla fronter. 🙂

klicka här för att höra låten

Alla former av åsiker är mycket nyttiga för oss i det här skedet. Lätta hjärtat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här kan nog bli jättebra. Just nu saknar jag lite skärpa i ljudbilden, allt känns lite luddigt.

Sen vill jag höra bakgrundskören lite bättre, den som sjunger nåt med "desperado" eller nåt liknande.

Allt lutar dock betydligt mer åt bra än åt dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha! Fina grejjer.

Man blir liksom sugen på att sjunga med. Ni har hittat rätt / hittat tillbaka alldeles utmärkt.

Minus: Onödigt dålig dist på sången. Fel effekt, typ. Dista LÄTT och skicka genom ett telefonfilter så blir det bättre.

Fortfarande Norrköping? Hojta till om det blir nåt lajv, så kommer jag och tittar.

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

martin: Håller med om kören, den ligger så mycket i bakgrunden att det mest blir retligt. "Nånting måste hända" är det som sjungs, för övrigt. :rolleyes: Live ligger det ett riff där som jag tycker fungerar riktigt bra men det känns bra att vi inte gjort låten precis likadan som den låter på scen.

Ludd, säger du? Är det fler som hör det?

Vallhagen: Annan effekt på rösten, noterat. Vi bor i Göteborg, för övrigt. Norrköping spelade vi i en gång för något halvårsedan, det är nog det du tänker på.

Tack båda! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket kompetent - jag tycker det är för poppigt, men det är för all del bra.

Edit: Det är alltså sången som är lite för poppig för mig. Känns lite som musiken vill mot Thåström, men landar borta vid Tuk Tuk Rally. Bra men inte så tungt som jag vill ha det :rolleyes:

Redigerat av Dagon
Link to comment
Dela på andra sajter

DAF för tvåtusentalet. Jag gillar låten. Men hur mycket har ni maximerat egentligen? Blir lite illa i mina lurar. Gillar inte heller disten.

Tummen upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagon: Ajaj, jag tvingas nog göra dig besviken; sångare (det vill säga låtskrivaren) har såhär i efterhand tyckt att sången i just den här låten behöver poppas till än mer. 😳😄

dede: Med det du säger om maximeringen så menar du att låten saknar dynamik, eller? Med disten menar du den på sången, va?

Tack för er tid. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagon: Ajaj, jag tvingas nog göra dig besviken; sångare (det vill säga låtskrivaren) har såhär i efterhand tyckt att sången i just den här låten behöver poppas till än mer. 😄😆

dede: Med det du säger om maximeringen så menar du att låten saknar dynamik, eller? Med disten menar du den på sången, va?

Tack för er tid. 😄

Ja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ujuj! Lustans lakejer möter Ebba Grön! 😏

Kul och bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

hamma: Kul. Tack. 😆

Texten:

Medelklassens brist på charm

Speglar våndas där jag går

Du har sett bilder av mej

Knappt fan en mor kan älska

Så karva ut mitt välfärdslik

Och ge åt dom som inget har

Fett & fläsk i överflöd

Ge åt dom som inget har

Allt kött ska förgås

Inget kvar att kalla heligt

Inget kvar att kalla ideal

Du har hört ord ifrån mej

Knappt fan en mor kan älska

Thimmie: Den korsningen låter som en ganska bra beskrivning, tycker jag. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...