Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Igår när jag var inne på 4sound i Stockholm så såg jag att de hade lite saker på utförsälning. Där hittade jag Stylus RMX och slog till direkt eftersom jag hade tänkt skaffa det länge. Det var ingen plast om kartongen och kartongen var lite skadad, men det var ju nedsatt pris med en tusenlapp så jag slog till. Ingen i butiken sa något om produkten utan sålde den som vilken produkt som helst.

När jag sedan kom hem så såg jag att pappersfodralet som skivorna låg i var uppbrutet, men skivorna fanns där i så jag började inte ana något. Men när jag sedan har försökt registrera produktien så vägrar den. Det kommer upp ett felmeddelande där det står att serienummret inte går att använda. Jag skickade då ett mail till supporten på Spectrasonics och fick idag svar där det stod att serienummret redan används av någon med ett helt annat namn än mig. De frågade om har jag kvitto och det har jag såklart så jag har bevis att jag har köpt produkten, men det är lite irriterande när jag inte kan använda produkten fullt ut än.

Det ända jag kan tänka mig är att 4Sound har använt detta exemplar som demo i butiken och varit tvugna att registrera produkten. Men i så fall borde de ju inte sälja den vidare om serienummret redan är använt av dem? Det andra alternativet är att någon har tagit kartongen och öppnat det och "snott" serienummret. Men det känns väldigt osannolikt och jag tror mer på att butiken har använt det som demoex, och varit tvugna att registrera.

Det ska bli intressant och se vad Spectrasonics skriver tillbaka sen. Jag har ju köpt produkten och har kvitto som bevis, så det kommer nog lösa sig. Men det är väldigt omständigt. Jag vill ju sitta och använda Stylus RMX, inte hålla på och tjafsa om serienummer.

Någon som har varit med om samma "problem"?

Annons
Postat

Usch, riktigt slarvigt av butiken isåfall. Men förhoppningsvis är det väl inget särskilt vanligt...? 😆

Postat
Det ända jag kan tänka mig är att 4Sound har använt detta exemplar som demo i butiken och varit tvugna att registrera produkten.

Det är nog troligt. Måste Stylus reggas för att kunna köras överhuvudtaget? Har själv varit med om ett öppnat paket därifrån (Då det hette Estrad). Ett UAD-1 kort. Dock såldes det utan rabatt och såg i alla fall oöppnat ut. Däremot såg jag senare på antistatpåsen och driver-CD:n att det hade öppnats. Dock hade de inte haft det dåliga omdömet att registera kortet hos dåvarande distributören Mackie.

Tycker att du i första hand ska vända dig till 4Sound. Förmodligen får ni sen göra ett licensbyte via Spectrasonics. Det gjorde jag när jag sålde mitt UAD-1 och det fanns rutiner för ägar/licensbyten. Vet iofs inte hur det är med ren mjukvara, men det känns ju solklart att det är 4Sound som ska fixa det åt dig.

Postat
Måste Stylus reggas för att kunna köras överhuvudtaget?

Ja tyvärr. Man kan köra en demo i fyra dagar med tillgång till allt, dock sparas inte alla inställningar man gör i Stylus när man stänger ner Cubase, Logic ja vad man nu använder. Så jag får välja om baskagge och virvel etc varje gång jag ska öppna ett projekt med Stylus RMX. Det tar ett tag när det finns massor av samplingar att välja mellan.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Irriterande sånt där du råkat ur för, Exil. Men du behöver aldrig det minsta tveka om att du får din rätt igenom. Det finns lagar för sånt!

Men jag tror det faktiskt det finns en annan variant av problemet. Butiken har sålt produkten tidigare till en annan kund och sedan har denne registrerat sig, ångrat köpet och återvänt inom några få dagar. Har han/hon fått frågan om han öppnat cd-påsen, så har han bara svarat: nej, det har jag inte, så har han fått pengarna i näven. Sedan har de inte kollat det något ytterligare. Jag tror faktiskt ingen butiksanställd kan vara så dum i huvudet att han/hon registrerar sig som användare av en produkt, för att sedan inte kunna sälja den till konsument.

En del mindre nogräknade säljare (dock ej inom 4Sound vad jag vet) kan ju t.o.m. tycka att det räcker om man fixat en ny cd-påse, som man förslutit och lagt cd:n i. Så att det inte ser använt ut.

Jag tycker tamefan att man ska förbjuda ångerrät!

:rolleyes:

:musik

Postat (redigerat)

Jag fick svar igen från Spectrasonics nu. De har ju nästan lite humor :rolleyes:

"If the store is uncooperative, please contact our local distrubutor and they will be able to help you get a NEW version of RMX. Our distributor in Sweden is:

Estrad Musik

Phone +46 8505 950 00

Fax +46 8505 950 01

rikke@estradmusik.se

www.deals-online.nu"

Det är ju just på forna estrad numera 4sound som jag har köpt paketet, och det är de jag ska kontakta om affären inte är sammarbetsvillig 😄

Men men, ska bli intressant och se vad de säger när jag kommer dit. Ska man försöka klaga och kanske få ez-drummer eller något annat på köpet? 😉

Redigerat av Exil
Postat
Hej!

Irriterande sånt där du råkat ur för, Exil. Men du behöver aldrig det minsta tveka om att du får din rätt igenom. Det finns lagar för sånt!

Men jag tror det faktiskt det finns en annan variant av problemet. Butiken har sålt produkten tidigare till en annan kund och sedan har denne registrerat sig, ångrat köpet och återvänt inom några få dagar. Har han/hon fått frågan om han öppnat cd-påsen, så har han bara svarat: nej, det har jag inte, så har han fått pengarna i näven. Sedan har de inte kollat det något ytterligare. Jag tror faktiskt ingen butiksanställd kan vara så dum i huvudet att han/hon registrerar sig som användare av en produkt, för att sedan inte kunna sälja den till konsument.

En del mindre nogräknade säljare (dock ej inom 4Sound vad jag vet) kan ju t.o.m. tycka att det räcker om man fixat en ny cd-påse, som man förslutit och lagt cd:n i. Så att det inte ser använt ut.

Jag tycker tamefan att man ska förbjuda ångerrät!

:rolleyes:

:musik

Du kan ha helt rätt i din teori.

Hoppas bara de inte kommer ta tillbaka varan och bara ge mig pengarna tillbaka. Vore lite trist. För om jag skulle köpa det nytt skulle det gå på en tusing mera och det vill jag ju inte lägga ut.

Postat

nej fan, om de erbjuder pengarna tillbaka ska du ju bara vägra! dom har ju klantat sig och du ska ha den varan du har köpt...

det är ju dom så får stå för bakslaget och inte du!

Postat
nej fan, om de erbjuder pengarna tillbaka ska du ju bara vägra! dom har ju klantat sig och du ska ha den varan du har köpt...

det är ju dom så får stå för bakslaget och inte du!

Helt rätt, jag köpte även hela paketet med min far, så det är han som har kvittot. Han ska alltid ha rätt så det kommer nog lösa sig.

Postat

Det kan ju vara så att något köpt, ångrat sig och lämnat tillbaka eller dylikt. Hursomhelst så bör det enkelt kunna lösas genom att Estrad pratar med Spectrasonics och ber dem radera det konto som använt serienumret för att låta dig skapa ett nytt.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.