Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja, dÄ kommer den stÀndiga frÄga igen. Vad Àr det för pluggar som egentligen Àr bra? Jag har sökt och lÀst lite trÄdar hÀr pÄ forumet men inte riktigt blivit klok. Jag har nu en budget pÄ 10 000 och Àr i behov av det mesta. Jag sitter med mac och Logic och Àr dÀrför ute efter AU-pluggar. Jag sitter mest och gör Pop/R&B lÄtar sÄ ni kan ju anpassa era tips efter det.

Jag har sjÀlv funderat lite pÄ Trilogy och Atmpsphere. Dessa tvÄ pluggar fÄr ju alltid fina ord om sig. Men finns det nÄgon annan basplugg eller synth-pad plugg som kan tÀnkas vara bÀttre? Sen Àr jag ute efter nÄgon slags allt-i-allo-plugg. MÄnga pratar om Colossus, men jag har testat en demo i nÄgra dagar och inte alls blivit imponerad, inte för det priset iaf. Jag behöver nÀmligen schysta strÄkar, brass, synthar, trummor etc. Men jag Àr öppen för alla tips. Synthar gÄr heller aldrig att fÄ för mÄnga av. Tipsa om det ni tycker Àr bra och prisvÀrda helt enkelt :rolleyes:

TvÄ pluggar finns redan inköpta, och det Àr DFH Superior och Stylus RMX, sÄ dessa behöver ni ej tipsa om. Jag har dock en frÄga om Stylus RMX expansoins-paket. Om man som jag sitter och gör Pop/R&B lÄtar, Àr det nÄgot av dessa expansions som kan vara intressanta? Kanske finns nÄgon som har testat nÄgot av dem?

Redigerat av Exil
Annons
Postat

Ja hĂ€r har det ju inte direkt varit nĂ„gon het diskussion, men jag lĂ€gger till en frĂ„ga istĂ€llet för att starta en ny trĂ„d 🙂

Jag har letat lite sjĂ€lv nu, och har börjat kolla lite pĂ„ Vienna strĂ„kar. VSL Solo strings och Chamber strings tycker jag verkar intressanta. Men jag vet inte riktigt om Chamber strings Ă€r vĂ€rt 1500 kr mera? Jag vill kunna anvĂ€nda strĂ„karna till leads men Ă€ven till smĂ„ strĂ„karr, dock inget stort. Solo strings Ă€r ju sĂ„klart inriktakt pĂ„ Solo strĂ„kar, och chamber mer pĂ„ komp? Om jag inte misstolkat det fel. Men min frĂ„ga Ă€r nu kan man anvĂ€nda Solo strings till att göra lite smĂ„ arr ocksĂ„? Även fast den Ă€r tĂ€nk som solo. Och hur funkar chamber strings om man vill göra smĂ„ leads av strĂ„kar?

Postat

Native Instruments Komplete 3 Àr vÀl kanske det mest prisvÀrda paket nÄgonsin i den prisklassen. Vet inte om de har kvar erbjudandet om att köpa detta + Kore för endast 14995:-

I det paketet fÄr du hela 14 pluggar och massa bra ljud.

Postat
Native Instruments Komplete 3 Àr vÀl kanske det mest prisvÀrda paket nÄgonsin i den prisklassen. Vet inte om de har kvar erbjudandet om att köpa detta + Kore för endast 14995:-

I det paketet fÄr du hela 14 pluggar och massa bra ljud.

Jo jag har faktiskt kört demo av Komplete 3 ocksÄ. Visserligen anvÀnde jag den vÀldigt mycket. Men jag var ÀndÄ inte riktigt imponerad (ursÀkta min negativa anda) Men jag tror jag kommer satsa pÄ att köpa Trilogy sÄ jag fÄr en schyst basplugg. Atmosphere för schysta pads och till viss del lead ljud. Och sen satsa pÄ kontakt 2 för att anvÀnda som sampler till framtida köp av samplingar. Och sen nÄgon lÀtt verison av Vienna strÄkarna för att fÄ schysta strÄkar. Och sen nÄgon synth, kanske Utlra focus? Eller Legacy kanske? Skulle vara kul om man fick tips om synthpluggar ocksÄ.

För om jag skaffar detta sÄ tror jag att jag Àr i hamn efter mina behov. Det Ànda jag Àr osÀker pÄ just nu Àr vilken Vienna verison jag ska vÀlja, och vilken mjukvarusynth jag ska införskaffa?

Postat

Jag funderar ocksÄ pÄ att skaffa Trilogy, eftersom jag behöver en bra basplugg. NÄgon som kan rekomendera den?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.