west Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 (redigerat) Min burk (p4 2,53 ghz, 512mb och ett ljud-kort med break out box som jag inte kommer ihåg namnet på) har jag sequencern Logic 5.5.1 på (pga ofullkomlig ork att lära sig Cubase) står det vid uppspelning ibland "system overload, unable to recieve all required data in time" eller nått sånt.. Vad ska jag skaffa mer av? RAM? Kan det vara en konflikt emellan olika grejer i min burk eller....hjälp! Vore tacksam för alla möjliga förslag på vad som kan vara galet för det stör mitt musikskapande å det grövsta! Tack på förhand West Redigerat 10 juli 2006 av west
spaceman Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 Din maskin verkar inte vara på topp med 512 mb/ram på en Mac. Den slukar väldigt mycket minne i musiksvängen och särskillt om du kör med pluggar.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 (redigerat) Det är nog mera minne som behövs och kanske nån trimmning av burken hårdiskar kan ju vara långsamma oxå du kanske behöver defragmentera dom. Asio drivrutiner till ljudkortet kan ju behövas, jag kör Logic 5.2 på en 3 ghz PC (Win XP) med en gig i minne, funkar till och med bra med VST och VSTi pluggar även i realtid typ monitoring vid inspelning så gamla PC versionen funkar bra minst lika bra om inte bättre än motsvarande Cubase (som jag inte heller pallar med 😏 ) Göran Redigerat 17 juli 2006 av Burnin Sven
Reggaekungen (oregistrerad) Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Du kan ju läsa i tidningen om musikdator bygge, mycket bra tips där!!!!!!!!! Nr6 optimering av pc musikdator........... 😛 Out Now
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.