Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Då jag sitter på lite gamla mono o stereotelepluggar och är i behov av ett par insertkablar tänkte jag försöka löda ihop dom själv i stället för att köpa.

Känner mig bara lite osäker på hur jag skall löda i stereokontakten...

Någon som har koll på hur det skall se ut?

Är det bara att tvinna ihop bägge skärmarna och löda som vanligt?

Läste i en maual att man skall bygla ihop jorden och minusledaren?

Tacksam för svar! 🙂

Ha de!

// Klas

Annons
Postat

Mycket enkelt:

Skärmen i båda kablarna löder du in tillsammans på den stora jordanslutningen. Ledaren i kablarna kopplar du till varsin av de återstående anslutningarna.

Inget annat behövs.

Om du skulle råka ut för ökat brum på grund av detta, så kan det ha uppstått en jordslinga mellan mixern och burken som insertas - och i så fall hjälper det oftast att klippa skärmen på returkabeln - helst i mixersidan, så att skärmen finns med hela vägen runt...

Postat

Kan vara bra att vara uppmärksam på att tvinna ledarna åt "rätt håll" när du skalat dom, kolla på nära håll hur de är tvinnade och fortsätt i samma riktning. Bubbelvik sedan ledarna i anslutningspunkten för att öka arean.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.