Jump to content
Annons

Vettetusan..


Recommended Posts

LÅTNAMN: someone elses story

ARTIST/GRUPP:slowmoboy

GENRE: pop/rock

LÅTLÄNGD:drygt tre

KOMPOSITÖR:Rikard sandberg (m) Daniel Wahlström (t)

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005(2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: drygt 4 MB

STATUS: you tell me..

Hej boyz!

En av de allra första låtarna jag spelade in efter jag börjat pula hemma.. Har lagt om massa grejer nu och har ingen riktig aning hur det låter rent mixmässigt.. om nån har något att bua eller bäa på är det varmt välkommet! Om det är någon som undrar vad tåget gör där så är det bara att undra på! 🙂

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Fina klassiska klichéer! Detta som nånting positivt alltså!

Problemen. Mycket låga baser finns, men övre basen fattas vilket lämnar ett hål. Sången är ganska "hård" ljudmässigt, lite plåtig och burkig. Rösten din är ju... tja, avundvärd, så det lär inte vara så svårt att korrigera. Vad har du för mic? Trumsoundena är definitivt bra (jag överraskar mig själv genom att säga detta). Akustiska gitarrens stereogrej är jag inte överens om, den fluktuerar för mycket mellan L<->R. Gjort med stereodelay eller? Kanske lite mera kompressor på gitarren, och om du strävar till den där ultrabreda akustiska gitarren med monomickning, så jobba på med det på annat sätt än med stereodelayen. Återigen - lite ner med flygeln, eller skär av vissa frekvenser.

Är basen syntetiskt eller riktig? Antingen bra komprimerat eller bra programmerat 🙂

Bästa låten jag hört här på en tid, trots sina bonjovi-aktigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Richie!

Oops..du verkar gå från klarhet till klarhet..du blir bara bättre o bättre på ditt låtbyggeri!

Vacker liten rockballad om livets ambivalenta tillstånd..men varför envisas du med att inte lägga på en sax!?

Sången är OK..men tror låten vinner mycket på om du öser på ngt i känslan som tex vid 3.00

Mvh

Falk

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

tsmalmbe - Riktigt kul att låten gillas! Ok, ja kan tänka mig att hålet ligger kring 200Hz, brukar dippa där nånstans på massa grejer bara för att undvika gröt, men det lämnar väl sina spår.. Burkigt sångljud kan nog stämma.. har som sagt inte dunderkoll på mitt frekvenslyssnande.. Sångmicken är en gammal Rode NT2. Kul att trummorna låter bra! den har jag nog aldrig hört förr! 😲 Gitarrerna är panorerade hela vägen ut med ganska lite effekter på.. kanske ska ta in dom lite? (Har alltså spelat två gitarrer.) Basen är riktig, men spelad av mig. Ner med flygeln? Jag som redan sänkt den! 😕

Tack så mycket för dina öron!

Falk - Det var inte igår! Trevligt att se dig i dessa krokar! 🙂 Jo tack.. här låtsnickras det.. fast mest mixas nuförtiden! Jag väntar ju på ett saxsolo från dig!

Tror inte det blir omläggning av sång, tyvärr.. har på tok för lite tid. Ha´re, Falken! Hur går det själv med låtarna?

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en förmåga att få inkörda harmonier att ändå låta ganska eget och fräscht... 😳 att du sjunger väldigt bra har ju sagts förrut...inte för att det är riktigt min bag så gillar jag det ändå på något sätt...förmodligen för sången.... 😱😱 BTW har själv en Röde K2...är det samma mic fast nyare??

Link to comment
Dela på andra sajter

Falk - Det var inte igår! Trevligt att se dig i dessa krokar! Jo tack.. här låtsnickras det.. fast mest mixas nuförtiden! Jag väntar ju på ett saxsolo från dig!

Tror inte det blir omläggning av sång, tyvärr.. har på tok för lite tid. Ha´re, Falken! Hur går det själv med låtarna?

Richie-Tack! Nä tiden går..har haft det jobbigt ett tag 😉 ..saxsolo från mig på detta Forum får du vänta länge på..spelar då o då live till grannarnas blandade förtjusning 😱 har inte gjort så mycket på sistone,,,har några låtar..men mest jinglar faktiskt till olika kommersiella sammanhang! Försöker dock göra några tunga syntlåtar emellanåt..börjar mer o mer lära mig Reason! Återkommer kanske inom kort med en av låtarna! Ha de så bra till dess!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en fantastisk låt. Du får till ett sådant härligt gung. Skön melodi...

Jag gillar verkligen inte den akustiska gitarren, det bara gnisslar och maler här hos mig, ljudet kommer liksom inte fram.

Flygeln låter kanon, varför inte skippa gitarren i början och bara köra piano?

Melodimässigt en av de bättre låtarna jag hört här på forumet, ger en härlig känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Som ett schlagerbidrag som är för bra för att antas 😄 Sången och gitarrsolot låter som det är gjort av riktiga studiorävar (på gott och ont 😆 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad bra röst du har..hade jag vart du hade jag testat att ta bort den ena gitarren & lyfta fram den som är kvar med lite mer central panorering & mer mellan register det låter bara bas & diskant om dem nu..grumgligt...

men återigen grymm sång!!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tåget är väl där för Bob Dylans "It takes a train to cry" Fast den heter något annat. Vacker liten sak. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för alla positiva kommentarer! Suger verkligen åt mig! Bor i ett inferno utan studio och internet..(bredbandsbolaget tar 3-5 veckor att flytta abbonemang när man flyttar:angry: ) Ska återkomma när jag fått ordning på tillvaron.. Tycker fler att akkarna låter illa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...