Kalle i Kalmar Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Hej Forumet I Studio 2006-05 på sidan 36 och 37 beskrivs ”effektbuss före kanalregel” resp ”efter kanalregel”. Men hur gör man i Cubase om man vill ha ”effektbuss efter kanalregel”? Måste man ansluta ”kanalregeln” till en ”gruppkanal” och därirån en ”send” till ”fx kanalen"? Med vänlig hälsning ”Kalle i Kalmar” och hans pappa. PS. Det var ovanligt viktigt med det andra esset i "effektbussar", hi hi. DS
DrHans Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Kalle i Kalmar sa: Men hur gör man i Cubase om man vill ha ”effektbuss efter kanalregel”? Måste man ansluta ”kanalregeln” till en ”gruppkanal” och därirån en ”send” till ”fx kanalen"? Tror faktiskt att det är så man får göra. Finns faktiskt en hel del routingmöjligheter som jag saknar i Cubase som tex välja om man villa ha inbyggda eq´n före eller efter effekterna. Kanske händer det grejer i och med att sx4:an kommer men vem vet och när?
Magnetic Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Hej Om jag inte misstar mig så finns det en liten knapp för pree/post (före/efter) vid varje effekt-bus send i edit-fönstret på varje kanal. // Klas
DrHans Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Magnetic sa: Hej Om jag inte misstar mig så finns det en liten knapp för pree/post (före/efter) vid varje effekt-bus send i edit-fönstret på varje kanal. // Klas Skall undersökas
Kalle i Kalmar Postat 26 juni 2006 Trådstartare Postat 26 juni 2006 Hej Vi kör Cubase SL3. Vad jag kan förstå så finns det inga "pre/post" - knappar. Så frågan är fortsarande olöst! Hälsningar Kalle i Kalmar och gubben.
Majken Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 http://www.majken.se/cubase/graphics/210.jpg Den mittersta knappen, men det kanske är som du säger att den saknas i SL. Jag har dock bestämt för mig att den ska finnas, men jag kan ha fel 😛 /Majken
Kalle i Kalmar Postat 26 juni 2006 Trådstartare Postat 26 juni 2006 Hej igen. Jag kollade lite nogranare den här gången. Och vist finns kanappen och den ska användas flitigt i fortsättningen. Tusen tack för hjälpen. Hälsar Er alla vänligt Kalle i ett sommarskönt Kalmar och hans pappa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.