Jump to content
Annons

Inskränkta funktioner i PT M-powered (Mac)

Recommended Posts

erici (oregistrerad)
Postat

Hej,

jag använder PT M-powered 7.1 och Mac OSX 10.4.3 på en Ibook 900 640MB RAM.

PT har fungerat bra tills helt nyligen då jag inte längra kan redigera och använda Audiosuite-funktioner som gain och pitch shift. Filen processas men sedan dyker detta meddelande upp:

Could not complete the Import Audio command because Assertion in "CNeolOBlock.cpp" line 164.

Det jag kan erinra mig om att jag har gjort sedan allt fungerade senast är att installera MIDI-drivers till ett M-audio Oxygen 8 klaviatur samt uppdaterat till PT 7.1 från 7.0. Jag vill inte gärna uppdatera OSX eftersom jag fortfarande använder Logic. 6.4.3 vars funktionalitet bara tycks bli sämre ju senare operativ jag kör. Någon som vet vad jag kan göra?

/erici

Annons
Postat (redigerat)

Om det är den första versonen av Oxygen 8 så är den känd för att strula till det, förmodligen därför det finns en Oxygen8 V.2 som släppts nyligen. med bättre drivrutiner.

prova plocka bort Drivisar för din Oxygen 8 och se om det fortfarande är samma medelande!

Det är det första jag skulle ha gjort.

Redigerat av kirtaphus
  • 2 veckor senare...
erici (oregistrerad)
Postat

Hej, ursäkta mitt sena svar...

Tack för ditt svar! Det är tur att detta forum finns, jag ställde denna fråga på Digidesigns DUC men har där inte fått ett enda svar. Jag provade att ta bort MIDI-drivern till Oxygen 8 klaviaturen, med problemet kvarstår. Provade att byta tillbaka till PT 7.0 och att installera om ljudkortet med senaste drivern. Oförändrat. Jag kan inte köra consolidate eller bounce heller och är i ett låst läge. Hade tänkt flytta över allt till Logic och fortsätta jobbet där. Nu funderar jag på att byta tillbaka till OSX Panther och PT 6.9. I det tillståndet fungerade allt perfekt på min dator. .....SUCK

/erici

Postat
Hej,

jag använder PT M-powered 7.1 och Mac OSX 10.4.3 på en Ibook 900 640MB RAM.

PT har fungerat bra tills helt nyligen då jag inte längra kan redigera och använda Audiosuite-funktioner som gain och pitch shift. Filen processas men sedan dyker detta meddelande upp:

Could not complete the Import Audio command because Assertion in "CNeolOBlock.cpp" line 164.

Det jag kan erinra mig om att jag har gjort sedan allt fungerade senast är att installera MIDI-drivers till ett M-audio Oxygen 8 klaviatur samt uppdaterat till PT 7.1 från 7.0. Jag vill inte gärna uppdatera OSX eftersom jag fortfarande använder Logic. 6.4.3 vars funktionalitet bara tycks bli sämre ju senare operativ jag kör. Någon som vet vad jag kan göra?

/erici

jag petatde in ditt felmeddelande i answerbase och fick ut detta...

Q

"Could not save because assertion in CNeolOBlock.CPP Line 164" during save or Bounce To Disk. Can happen even trying to "Save As..." with an empty session.

A

Trashing the Database files seems to solve this problem.

Kan de hjälpa tro?

erici (oregistrerad)
Postat

Tack för ditt svar,

jag fann också denna information i anserwebase men dessvärre gjorde åtgärden ingen skillnad.

/erici

erici (oregistrerad)
Postat

...hoppsan...håglös efter min tidigare erfarenhet av att ha slängt dessa filer utan resultat gjorde jag trots allt detta på nytt, som ett sista försök....och se, nu fungerar det faktiskt..halleluja 😄

/erici

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.