Jump to content
Annons

Lars Östling - Nästan Teater


Funkar?  

10 röster

  1. 1. Funkar?

    • 5. Jaa
      0
    • 4. Ja
      5
    • 3. Nja
      0
    • 2. Nä
      3
    • 1. Nää
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Nästan Teater

ARTIST/GRUPP: Lars Östling

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 2:44

KOMPOSITÖR: Lars Östling

PRODUCENT: Lars Östling

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,51 Mb

STATUS: Föremål för ommixning

LÅTLÄNK: Nästan Teater

En ny sång om att våga ta steget. Jag hade tänkt sätta ihop nån slags demo om ett tag och då kommer denna vara med. Alla kommentarer på mixning mm. uppskattas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte riktigt vad genren heter, men lite naiv pop sådär. Inte en musikstil som är min favorit, men det lät bra. Fin sångröst, kanske lite instängt inspelad. Kanske utveckla sångmelodin en gnutta till, lite mer variation? "Kören" som ligger panorerad till höger mot slutet känns lite sur, lite fel i ton?

Sådär småmysigt somrig låt, skulle passa fint på en uteservering med en kall bira :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för att du lyssnat! Naiv pop är väl en ganska träffande beskrivning på genren tycker jag. Jag antar att du menar den mörka körtonen som kommer in på slutet. Den är nog mest lite mörk och oinspirerat insjungen kan jag tro. Jag vill också sitta på en uteservering och dricka kall bira, helst hela sommarn, oavsett musik 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Japp..livet är för kort o visst skall man chansa o tro på sig själv..

Trevlig liten poplåt med reflekterande text..

Den här låten har möjlighet att växa..kanske med hjälp av en tjej som sjunger med på refrängen..samt varför inte slänga på en flöjt av ngt slag!?

Mvh

Falk

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Falk! Jag ska ta dina tips i allvarligt beaktande. Flickvännen brukar inte vara särskilt sugen på att sjunga, men hon är grym så jag kanske borde försöka övertala henne. Kanske även läge att dra fram den gamla trotjänanaren, blockflöjten. Tack för tips som sagt, det är alltid gött när man själv har kört huvet i väggen att få lite nya perspektiv på saker och ting...

Link to comment
Dela på andra sajter

en sorts blandning av Raymond & Maria och David Shutric... och det tycker jag ju om 🙁 .

Versen är bra tyvärr tycker jag inte refrängen är lika stark men helt godkänd.

Får inte riktigt till klimaxet i refrängen, kanske upp med stämmorna lite?

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kläm dit lite mer instrument och kanske bara aningens långsammare så kommer du aldrig få va i fred för radion.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta en sångvända till också, i nuvarande skick låter den lite småsur ibland. Det stör en i övrigt bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det var en härligt skön låt du fick till! Väldigt charmig och sådär tilltalande naiv, som ni var inne på... En låt som växer efter några lyssningar.

Tycker dock att den inte är helt rätt i arret... Tamburinen är jag inte så mycket för, iallafall inte i hela låten, kanske det går att byta ut den mot nån trumma i vissa delar? Det blir lite väl mycket tamburin till slut... Sen tycker jag att volymen på "extrainstrumenten" eller vad man ska kalla dem (de som kommer in i refrängen och i slutet) är för låg, så att de försvinner och knappt märks. Höj lite, tycker jag. Kan även vara värt att få dit nån flöjt eller kanske något stråkinstrument i slutet för att fylla ut det lite mer. Sen tror jag nog att det skulle vara bättre med ett kvinnligt ooooh-ande i refrängen.

Ojdå, blev lite för mycket gnäll än vad som var menat och vad låten förtjänar... Men det är av god vilja iallafall, tror att låten kan bli bättre om du funderar på om detta är nåt du borde ta till dig! Men som sagt, härlig låt, jag gillar den verkligen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fidden: Jakob Hellman i mitt hjärta! Tills nu var jag dock lyckligt ovetande om att Martin redan hade stulit samma textsnutt... Attans! 🙂 Det kanske är läge att ändra lite där, men precis som du har jag svårt att gå ifrån originallyriken, det känns ofta som om nåt försvinner...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...