Jump to content
Annons

Ett stycke barock medelhavs medeltids musik


Recommended Posts

Hej, nu har jag efter ett långt tag fått möjlighet att spela in lite och detta blev resultatet.

* LÅTNAMN: Myrli's klassiska låt

* ARTIST/GRUPP:Anders Myrli

* GENRE: Instrumentalt gitarr spel

* LÅTLÄNGD: 3:12

* KOMPOSITÖR: Anders Myrli

* PRODUCENT:Anders Myrli

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,40 mb

* STATUS: instrumental Demo

Låten Classic music myrli

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Va roligt att du gillar låten..

Mycket kred ska nog gå till Fredrik Fastén som mixade och donade med det halvtaskiga materialet.

Gitarren är en vanlig "budget" akustisk gitarr, capo på tredje bandet, jag spelade in hemma i hallen med en kondensator mik.

Grunden dvs kompet spelade dubbade jag tre gånger, jag ändrade position på miken mellan varje dubbning.

position 1, mitten av halsen riktad mot hålet.

position 2, riktad mot 12:e band ca 40 cm ifrån

position 3, riktad mot bakreövre delen av locket, ca 20 cm ifrån

1:a minuten La på en melodi som jag gjort

2:a minuten är ren improvisation,

3:e minuten är samma melodi som början.

//anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Myrli, du är inte så långt ifrån att här ha skapat en tidslös och mkt stämningsfull låt, faller dock pga de små missarna som blir alltför plirkiga och många, därmed sagt att du sätter den om du vill, övar och ger dig fan på att sätta den enligt den professionelle musikerns övertygelse!!!

Repa repa och repa och du har en bra grund till en filmisk och stämningsfull instrumentalare, kanske med lite tamburin eller något som accentuerar från mitten mot slutet...låter bra och klassiskt och enkelt vilket inte är fel! 😎

(kanske lite saktare skulle göra susen)

Link to comment
Dela på andra sajter

De små missarna.. tänkte lämna dom kvar, just för att få lite live känsla, men jag håller med att det kan bli lite störande.

Hela stycket gjorde jag på 8 tagningar utan rep innan.

Så jag ska ta och repa och sätta hela låten, får väl se hur det låter då.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här stycket har ju klart en del fördelar men det jag saknar är nog... variationer. Alltså som man så ofta hör i klassisk musik eller i jazz, variationer på grundtemat. Det kändes, för mig, som jag lyssnade på samma stycke rätt igenom hela låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt och skickligt spelat. Härlig känsla i kompositionen. Aningen för lite variation och något svårt att finna den röda trådeni temat. Försök hitta kvintessensen melodin och gärna ett parti som bryter av som får en att längta tillbaka till grundmelodin.

Link to comment
Dela på andra sajter

amen de eju de jag säger här....hitta läget och kör det lit mer profffsigt så hamnar du i en annan liga!!!

Skippa felspelningarna och gör det som det skall vara helt enkelt---så får du mera cred---medeltid är det dock inte tal om... 😉 I´m the expert on medieval times....

IRON SAUSAGE 😉😮😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...