Jump to content
Annons

Cartoon car


Recommended Posts

Annons

Jag gillar din röst skarpt, det vet du ju redan. Detta är inget undantag. Ska jag peta på något så är det nog att du skulle ta den höga tonen i slutet på fraserna lite "lättare", nu slår den igenom lite för mycket. Det går ju att komprimera ner också, men jag skulle hellre se lite mer avfrasering. Kan hålla med om att tamburinen kanske är lite för påträngande också.

Annars är det riktigt bra. Tycker du är som bäst som Spinning Feather. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt. Liiite för hårt komprimerad sång? Bra sång. Gött mos!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Ja, här har man ju glömt att tacka och kommentera, lat som man är.

I alla fall:

Danabacken: Tamburin är kanske lite hög och vass. Drog upp lite diskant i mastringen. Var kanske lite trött i öronen, men å andra sidan har jag inte tyckt att det har varit fel på andra ställen jag har lyssnat, men det har i och för sig inte varit dom bästa ställena. Ska se över det igen.

Signert: Tamburinen har jag nämnt. Jag känner själv att jag tar i lite där. Det är nog för att jag har rätt mörk röst och sången går upp där, framför allt stämman, och då måste jag nästan ta i för att komma upp, annars skär det sig. Det är inte min stil att ta i annars. Men det är en relevant kommentar som jag nog håller med om. Lite The Shins-stuk hade funkat bättre.

Dede: Ok.

Fidden: Jag försöker oftast lägga sången lite insmält. Jag vill inte ha den för långt fram. Men om det inte funkar får jag kanske tänka om. Jag vill att folk ska lyssna ordentligt, det går om man vill utan större problem. Men det blir ju lite svårflörtat förstås, så jag är helt med på vad du menar. Sen är det väl lite blygsamhet också. Jag har kanske överdrivit. Ljudbilden i övrigt kanske inte kompenserar för att sången inte kommer fram liksom (finns ju inte så mycket annat att lyssna på direkt....*S*). Ska fundera på det.

Thimmie: Kompressorn är kanske lite hård. Brukar bli det för min del. Sen blir det ju master på mixen och då....ja du vet......nybörjarfel möjligtvis. Men den där bombfactory är ju svår att låta bli. =) Jag förstår vad du menar.

GRACIAS!

EDIT: Varför vill ingen ha min gitarr...? Är ju ett kap. (se nedan)...får man skriva så här....?...... 😉😛

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...