Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar om nÄn kan berÀtta för mig vad sjÀlva filtret som alltid anvÀnds i filterdisco-lÄtar, heter....för det Àr vÀl nÄt slags filter dom skruvar pÄ....eller e d bara eqn?

Annons
Postat

Ere Low pass filter man ska leta efter dĂ„ eller? 😕 eller va heter det? Finns det nĂ„got speciellt mĂ€rke att rekommendera?

Postat
filterdisco

😕

Ska du göra filtersvep finns det hundratals med lĂ„gpass-, bandpass- och högpassfilter. HĂ„rdvara. Mjukvara. AnvĂ€nd vad du vill. 🙁

Postat
Finns det nÄgot speciellt mÀrke att rekommendera?

Vad söker du dÄ? Analoga hÄrdvarufilter eller mjukvarupluggar i nÄt sÀrskilt format?

Postat

Provade northpole....men ja fattar inte riktigt.....det kÀnns som att effekten inte biter pÄ ljudet....om ja vrider ner freqence sÄ kommer inte d hÀr dova ljudet...istÀllet försfvinner effekten och ljudet hörs som om det var effektfritt....jag vill ju att det ska lÄta

...men detta e gjort i reason pÄ exakt samma sÀtt....varför funkar det inte med northpole effekten??

Postat

du lÄgpassfiltrerar och höjer sedan brytfrekvensen tills den Àr över sÀg 22000Hz

Postat
Jag undrar om nÄn kan berÀtta för mig vad sjÀlva filtret som alltid anvÀnds i filterdisco-lÄtar, heter....för det Àr vÀl nÄt slags filter dom skruvar pÄ....eller e d bara eqn?

Hupp.. Orkar inte lĂ€sa alla svar men... NĂ€r det gĂ€ller DJ-prylar och filtersvep sĂ„ Ă€r en typ av filter viktigare Ă€n nĂ„n annan.. "kill-filter (killswitch)" vilket betyder att allt under eller över en viss frekvens förvinner (man kopplar bort filtret helt=stentyst i alla frekvensomrĂ„den utanför) ... Sen om filtren desutom Ă€r svepbrara jag dĂ„ fĂ„ du den effekt du efterfrĂ„gar.. 🙂 Jag exemplifierar.. LĂ„t tĂ€nka att du ha ett 3-band killswitchfilter.. Om du slĂ„r av lĂ„gpassfilter dĂ„ blir basen tyst.. Om du slĂ„r av midpassfiltret.. dĂ„ blir mellanregistret tyst.. Om du slĂ„r av highpassfiltret dĂ„ blir diskanten tyst... Om alla 3 filter Ă€r avslagna dĂ„ Ă€r det med andra ord heltyst. 🙂

Postat
om ja vrider ner freqence sÄ kommer inte d hÀr dova ljudet...istÀllet försfvinner effekten och ljudet hörs som om det var effektfritt....

1. Du anvÀnder vÀl effekten som insert? Inte som sendeffekt?

2. Dra ner Envelope follower och delay till 0.

Postat

Linus, jo ja hade den som send effekt... 😄 va e skillnaden mellan dom egentligen?

MarcusRombo: JĂ€vligt simpelt enkel, men fy i helvete va den vĂ„ldgĂ€star min cpu!! eller om d e minnet... 😉

Postat
Linus, jo ja hade den som send effekt... đŸ˜± va e skillnaden mellan dom egentligen?

Har du Studio 5-06?

Om inte, köp den innan nr6 hinner ut...

Om du har numret, blÀddra upp sidan 36 (Mixologin)

😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.