Mr. Math Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 Jag undrar om nÄn kan berÀtta för mig vad sjÀlva filtret som alltid anvÀnds i filterdisco-lÄtar, heter....för det Àr vÀl nÄt slags filter dom skruvar pÄ....eller e d bara eqn?
godhead Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 LÄgpassfilter Àr det iallafall. Och ibland anvÀnder de bandpass. Men inte vet jag vad det heter för nÄt....
Mr. Math Postat 7 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 juni 2006 Ere Low pass filter man ska leta efter dĂ„ eller? đ eller va heter det? Finns det nĂ„got speciellt mĂ€rke att rekommendera?
Linus Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 filterdisco đ Ska du göra filtersvep finns det hundratals med lĂ„gpass-, bandpass- och högpassfilter. HĂ„rdvara. Mjukvara. AnvĂ€nd vad du vill. đ
Linus Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 Finns det nÄgot speciellt mÀrke att rekommendera? Vad söker du dÄ? Analoga hÄrdvarufilter eller mjukvarupluggar i nÄt sÀrskilt format?
Piccazzo Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 (redigerat) Finns det nÄgot speciellt mÀrke att rekommendera? Antare Filter Camel Phat Frantic Volcano Alla Filter som finns ? Redigerat 7 juni 2006 av Piccazzo
Linus Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 Ser pÄ din hemsida att du kör Cubase. IsÄfall kan jag verkligen rekommendera Prosoniq NorthPole Resonant Filter som Àr gratis VST.
Mr. Math Postat 8 juni 2006 TrÄdstartare Postat 8 juni 2006 Provade northpole....men ja fattar inte riktigt.....det kÀnns som att effekten inte biter pÄ ljudet....om ja vrider ner freqence sÄ kommer inte d hÀr dova ljudet...istÀllet försfvinner effekten och ljudet hörs som om det var effektfritt....jag vill ju att det ska lÄta Your browser does not support the HTML5 audio tag ...men detta e gjort i reason pÄ exakt samma sÀtt....varför funkar det inte med northpole effekten??
MusicGene Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 du lÄgpassfiltrerar och höjer sedan brytfrekvensen tills den Àr över sÀg 22000Hz
hegobald Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Jag undrar om nĂ„n kan berĂ€tta för mig vad sjĂ€lva filtret som alltid anvĂ€nds i filterdisco-lĂ„tar, heter....för det Ă€r vĂ€l nĂ„t slags filter dom skruvar pĂ„....eller e d bara eqn? Hupp.. Orkar inte lĂ€sa alla svar men... NĂ€r det gĂ€ller DJ-prylar och filtersvep sĂ„ Ă€r en typ av filter viktigare Ă€n nĂ„n annan.. "kill-filter (killswitch)" vilket betyder att allt under eller över en viss frekvens förvinner (man kopplar bort filtret helt=stentyst i alla frekvensomrĂ„den utanför) ... Sen om filtren desutom Ă€r svepbrara jag dĂ„ fĂ„ du den effekt du efterfrĂ„gar.. đ Jag exemplifierar.. LĂ„t tĂ€nka att du ha ett 3-band killswitchfilter.. Om du slĂ„r av lĂ„gpassfilter dĂ„ blir basen tyst.. Om du slĂ„r av midpassfiltret.. dĂ„ blir mellanregistret tyst.. Om du slĂ„r av highpassfiltret dĂ„ blir diskanten tyst... Om alla 3 filter Ă€r avslagna dĂ„ Ă€r det med andra ord heltyst. đ
Linus Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 om ja vrider ner freqence sÄ kommer inte d hÀr dova ljudet...istÀllet försfvinner effekten och ljudet hörs som om det var effektfritt.... 1. Du anvÀnder vÀl effekten som insert? Inte som sendeffekt? 2. Dra ner Envelope follower och delay till 0.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Vet inte vad filterdisco Àr, men detta rekommenderas starkt av mig: http://www.kvraudio.com/get/1624.html
Mr. Math Postat 9 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 9 juni 2006 Linus, jo ja hade den som send effekt... đ va e skillnaden mellan dom egentligen? MarcusRombo: JĂ€vligt simpelt enkel, men fy i helvete va den vĂ„ldgĂ€star min cpu!! eller om d e minnet... đ
Linus Postat 14 juni 2006 Postat 14 juni 2006 Linus, jo ja hade den som send effekt... đ± va e skillnaden mellan dom egentligen? Har du Studio 5-06? Om inte, köp den innan nr6 hinner ut... Om du har numret, blĂ€ddra upp sidan 36 (Mixologin) đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.