Jump to content
Annons

"Run" - Mindfall


Recommended Posts

LÅTNAMN: Run (arbetsnamn)

ARTIST/GRUPP:Mindfall

GENRE: Metal/Hardcore

LÅTLÄNGD: 3:13 min

KOMPOSITÖR: Mindfall

PRODUCENT: Mindfall

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.42 mb

STATUS: Under mixning

Tja! Vi i Mindfall håller på & försöker mixa våra alster på våran kommande EP & skulle gärna vilja ha tips & synpunkter på detta. Vad kan man förbättra & hur ska man gå tillväga?

Run2.mp3

Redigerat av PzYkBrYt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja jag saknar bas i hela ljudbilden. Tycker den är orienterad i övre mellanregister och diskant. Både basen, sången och trummorna behöver mer botten. Svårt att höra om det behövs mer botten i gitarren. Kanske funkar som den är. Snyggt trumspel, snygg sång gillar variationerna i sångljud.

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om reverbet. Hmmm måste lyssna igen.

Djäkligt snyggt annars. :rolleyes:

edit: förresten i introt så låter det mycket brusigt, är det meningen? Det är iofs lite coolt för det blir helt rent när sången kommer in, men föwsta gången jag lyssnade så reagerade jag.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ligger en sampling som brusar & sprakar i introt så det ska vara så än så länge. Basen & diskanten är lite lurig att höra i våra monitorer(Fostex PM0.5) men man lär väl sig snart hoppas jag. Känns allmänt som att det mesta inkräktar på varandras frekvenser om ni fattar vad jag menar. Uppfattar ni det så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns något med sången där som inte är så tokigt. Ta fasta på det för att urskilja er ur massan :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju riktigt bra. Lysande sångare! (Delade inte ni honom med Poem? Synd att Poem la ner för övrigt.) Catchigt, men har ändå något som skiljer det från standard-göteborgs-mallen.

Kan hålla med Egghuvud om frekvensbalansen i ljudbilden. Men produktionen är helt klart tillräckligt bra för att få fram er idé. Helt klart bland den bästa metal jag hört på forumet. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju riktigt bra. Lysande sångare! (Delade inte ni honom med Poem? Synd att Poem la ner för övrigt.) Catchigt, men har ändå något som skiljer det från standard-göteborgs-mallen.

Kan hålla med Egghuvud om frekvensbalansen i ljudbilden. Men produktionen är helt klart tillräckligt bra för att få fram er idé. Helt klart bland den bästa metal jag hört på forumet. 🙂

Tackar! 😄 Jo, Axelpojken är my man.. 😄

Måste ha annan lyssning för basen tror jag då det saknas rätt mycket av den i våra monitorer.

Tack för de värmande orden! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...