Jump to content
Annons

Where a heart can fly vilken gillar du bäst?


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

LÅTNAMN:Where a heart can fly

ARTIST/GRUPP: Musik kollektivet (lät 70 tal och bra 😆 ) Burnin Sven

GENRE:folkpopcountryballad kanske

LÅTLÄNGD:ca.3,5 min

KOMPOSITÖR:music Göran och stajo text Katy Powers

PRODUCENT:Stajo och Göran

EV. MEDVERKANDE:Stajo piano, Göran sång akustisk gura elgura solo, Harmonica Mike sång, Rebecka sång, Boa (Bosse E) på bas

INSPELNINGSÅR:20006

FORMAT: MP3

STORLEK: ca. 5.5 megabyte

STATUS: Demoskiss typ

Lofi länkar:

Göran

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3993106&q=lo

Harmonica Mike

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4006640&q=lo

Rebecka

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4002376&q=lo

Hallå gott folk nu har vi kämpat som fan med den här låten hoppas att ni bara ger oss lite stryk 😉 . Det är alltså som så att det är samma låt med tre olika på lead varav två har samma bakgrund spelad i B dur och min egen då i C dur.

Harmonica Mikes version har jag mixat och även Rebeckas och det var lite svårt att få till hennes bakgrundsmusik på grund av att hennes röst klingar helt olika jämfört med Harmonica Mikes, kort sagt man är ingen proffs 😄 . Jag tycker båda blev ganska bra ändå framför allt olika men ni rättar mig säkert 😲 och dom låter som sagt olika med tanke på EQ och sånt.

Stajjo har vridit och kämpat på med min version och den blev jäklar i det inte dum minsann sitter som en keps han fick till den lite mjukare än den första som jag laddade upp och som ni hört förut.

Det var meningen att han skulle var the big producer men det blev ett jävla bestyr att skicka filer och krångla samt att privatlivet knackar på ibland och sätter käppar i hjulet så det blir för långa väntetider och sånt. Kort sagt så här blev det.

Rebecka hittade Harmonica Mike i sin jakt på en körsångerska. Hon är 15 år och så vitt jag har förstått helt oskolad, suttit hemma på kammaren och sjungit ja ni fattar läget och man får nog förutspå att det kan bli riktigt bra. Boa är en gammal polare till mig som har bistått oss med basliret på min C version och som jag sen plankade till B versionen med Harmonica Mike och Rebecka.

På dom två nästa trådarna kommer Harmonica mikes och Rebeckas versioner i Hifi

Göran

heartfinalfinal.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Fan oxå lite mer bas på Rebeckas eller? Blev lite tunt lik förbannat nåväl säg vad ni tycker så får jag vrida till det efter bästa förmåga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag är ju part i målet så att säga,så jag får ju bara kommentera din och Rebeckas version..Lyssnar på din version nu..jag kan bara säga det jag har sagt tusen gånger..fruktansvärt bra låt det här..Det finns mycket känsla i din sång..man liksom hör hur du känner för låten..det har jag inte lyckats förmedla..det kan jag säga!

Kanon jobb göran,f-n vad kul att dom kom upp till slut..nu ska jag lyssna på rebeckas...

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lyssnar jag på Rebecka..Och nu säger jag det bara en gång - flicke barnet är bara 15 år gammal...om hon inte har potencial - ja då skall jag gräva ned min munspels låda och aldrig mer ta en ton!

Första gången när jag spelade in henne i en C- version så reste sig nackhåret rakt ut..och det gör det fortfarande!

Nu säger jag inget mer,nu skall jag bara lyssna.

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är fantastisk. Men jag måste nog erkänna att jag inte kunde uppskatta den lika mycket i din version, iallafall inte första gången jag hörde den. Ditt sätt att sjunga den stjäl lite väl mycket uppmärksamhet. Eller, lets face it, du sjunger inte lika bra som micael.

Mike har en perfekt röst till den här låten, en härligt mörk röst med ett så passande vibrato. Gillar även Rebeckas röst, även om det hörs att hon inte är så van än. Bitvis är det verkligen briljant, jag vill höra en duett! Arret som är på dessa två fastnar jag mer för också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat på min version,säger inte så mycket om den.Men jag kan försäkra er om att jag har jobbat i veckor med min sång - tänk om jag hade lagt ned lika mycket tid på Rebecka - hon var hos mig en efter middag i en och en halv timme - så då förstår ni utgångsläget!

Till Göran så vill jag bara säga - shit vad bra gjort! Allt låter kanon hos mig, alla versioner.Jag lyssnar i lurar nu,lite för sent för monitorerna - dom kommer att gå varma i morgon det kan jag försäkra! You are the man!

I morgon ska jag lotsa Rebecka hit,hon måste bara få lyssna,hon har inte hört sin version än..

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

En får tacka för de vänliga orden så här på nattkröken och det är nog sant som det är sagt här ligger jag nog i lä när det gäller sångförmågan inget snack om saken. Men i ett försök att vara opartisk (som om det skulle gå 😳 nåväl man får ju ljuga lite 😎 ) så får jag säga till mitt försvar att jag gillar min melodi bäst. Men visst fan är det läckert när dom klämmer i med sina as-snygga stämmor på deras versioner fy fan nackhåren står som på en nåldyna.

OBS! En sak som jag glömde uppe i toppen på tråden det är att det skulle vara bra om ni kunde ge oss en ledtråd om vilken version rent låtmässigt utan tanke på tonart, sångprestationer, arr osv. som ni tror på. Ska det vara manligt eller kvinnligt på sång, bara en ren pianoversion eller ja ni fattar. Detta utifall man skulle få för sig att testa vingarna i riktning mot proffsen/musikindustrin.

Tack igen

Göran (och jag kan lova att dom andra inblandade instämmer)

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Glömde oxå att säga att ni som har bra lyssning ta och lyssna på Boas bas i C versionen (min version som jag försökt plankat lite till B versionen) spelad live i en tagning. Han kan lira bas minsann hittar jäkligt finurliga vägar på bas halsen kan man lungt säga, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du göran..nu är min natt sömn förstörd..varvar mellan dom olika versionerna..fidden var ju inne på en version med duett,det som vi snackade om..vad tror du om det? Jag ber på mina bara knän att Stajo drar ned en vesion i ciss,med ett rent piano så jag får jobba med Rebecka innan du bestämmer dig för hur du ska göra..

Ge låten den chansen,det kan bli en högvinst!

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, blir det melodifestival nu också? Är det så intressant egentligen? 🙂 Jag menar alla har väl sin egenart? Samtidigt är det ju jättekul att lyssna på samma ljuvliga låt med olika sångare och tolkningar det måste jag ju medge 😳😄 .

Görans version är snygg men lite "fuskig" med det pråliga introt och elguran. 😛 Lite för mycket reverb på sången drar ner. Inlevelse och feeling på topp som alltid.

Rebecca har naturbarnets självklara stämma och låter äldre än sina 15 år. Lämpar sig perfekt till denna typ av sång och till country. Hennes naturliga vibrato är väldigt fint. Denna version lider av aningen falsksång i början. Lite mer uppsjungning och omtag hade gjort hennes sång mer rättvisa! 😎

Harmonica mike: Denne ärrade kämpes förmåga att totalt uppslukas av det han sjunger är sanlös. Han "äger" ju låten! Varenda stavelse känns till minsta ultraljudsöverton trovärdig. Han är den självklare vinnaren för mig!

Mycket väl kämpat av er andra! 😄😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

🙂🥰😛😄 Nä fan det här är ingen tävling och tack ska ni ha så jättemycket alla som orkar vara uppe och svara på den här låten. Det som skulle vara bra det är om ni kan hjälpa oss att få fram vilken version (melodimässigt alltså och allts som jag skrev i mitt förra inlägg) som skulle kunna ha en chans. Sen vill jag säga att det har varit en ära och jävligt roligt att få uppleva att folk faktiskt vill ge sig på att sjunga en melodi som man gjort. Texten (som tände mig en gång för nåt år sedan) måste vi komma ihåg att det har Katy Powers skrivit. Ciss och bara piano med Rebecka är helt Ok för mig hoppas bara att ni andra som åker på att lyssna orkar en gång till för vi kommer att behöva det då. Tackar igen, Mike säg bra jobbat till Rebecka och ta och lyssna om den behöver meckas mera med (så hon får en bra version att ta med sig hem) skickar en skiva om hon vill.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Göran, vilken bra låt och vad jobb ni lagt ner. Härligt.

Jag gillar alla tre versionerna. Rebecka har verkligen en bra röst men hon låter kanske liiite osäker på något ställe i början. Hon kan bli hur bra som helst med tanke på att hon bara är 15 år. Göranverionen är kanon, verkligen tokbra, men Micaels är tamejsjutton ännu värre. Att Micael är en sångare utöver det vanliga har man ju noterat och med en sån här låt blir det ju outstanding.

Kul att testa en låt med flera sångare, men det blir ju svårt att välja "rätt" version när alla är bra.

Duett efterlyste någon och det måste det ju få bli. Gå på det igen och försök sammanfläta alla tre versionerna till en. När ni har en så här bra låt på gång orkar ni lite till. 😳

Oj, och vi skall ju inte glömma att ge stajo cred, vilken snubbe! Applåder.

Det var ett sant nöje att lyssna på alla versionerna!

/ Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar Mats det är så det värmer ända in i själen att få så fin kritik. Det verkar som om det kan bli svårt att välja ut en eventuell skicka iväg till artist/bolag version hmm. Nåja det är ju ganska fint att ha tre att välja på oxå kan ju vara en fördel och en duett det var jag ju inne på från början så vi får se om vi orkar mer. Ännu en gång tack för de vänliga orden.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Master Peo (oregistrerad)

Det här är en höjdare! Någonting utöver det vanliga! Omöjligt att välja en version och påstå att den är bättre än de andra.

Sångmässigt: Rebecka gör trots sin brist på erfarenhet ett så professionellt intryck! Kan gå hur långt som hellst, när hon får utvecklas. Ingen kan tävla med dej, Göran, när det gäller att ge intensitet och innerlighet till ett sångframträdande. Tyvärr har din sång ibland en tendens att förlora volym och bärkraft i slutet av fraserna. Här har Harmonica Mike sin styrka: Han får sången att lyfta på ett mycket trovärdigt sätt.

Enastående bra jobbat av alla inblandade!

Peo

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar Peo fan man blir lite rörd 😳 det var fina ord minsann, tack från oss som slitit med den här. Det var Stajos pianolir som drog igång den så det är hans förtjänst till stor del att den kom i sjön så att säga. Ha det bra

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnar på rebeckas nu... börjar lite surt( skall jag säga 😄 ) sedan går hon från klarhet till klarhet och på slutet har jag köpt det helt. Snygga stämmor också.

Ännu en gång slår det mig vilken fin melodi du har knåpat ihop 😛. Alltid svårt att säga vilken man tycker är bäst alla är bra på sitt sätt. Mike gör ett kanonjobb i sin och har en stämma man önskar man hade, du får alltid till den där extra känslan. Bosse bygger upp volymen med sin bas...

Har varit en sant nöje att vara med det här gänget kring denna låten.

Ser fram emot fler samarbeten i framtiden, musik blir så mycket roligare då.

Redigerat av stajo
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven, du sjunger ju SÅ likt Jerry Garcia (och jag menar inte det som negativ kritik 😳 ). Skulle kunna vara en ballad från The Deads countryskivor. Och Rebeckas sång var minst sagt brådmogen. Som någon sa, om hon bara hade sjungit upp innan så hade det varit perfekt. Om man i efterhand vill beblanda sig med auto-tune eller inte är något av en moralisk fråga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Se där en till Deadhead 😕 ja du fy fan vilket band. Bodde i Köpenhamn på 70 talet och fick inte tag på biljetter till deras gig där men det gick lika bra ändå dom visade hela giget på TV. Polarn och jag satt knäpptysta och bara svävade iväg 😆. Inte en bärs ingen doping överhuvudtaget det behövdes inte fan va bra dom va helt enkelt. Tack för att du lyssnade och tack för din fina kritik. Ha det bra

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

vad e detta... detta hör fan inte hemma i demopostningar... det borde vara signat för länge sedan... usch så bra... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hörni nu blir man nästan lite rörd man tackar så mycket. Ha det bra ni snälla människor som säger såna fina saker från Göran och alla som jobbat med den här låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad e detta... detta hör fan inte hemma i demopostningar... det borde vara signat för länge sedan... usch så bra... 😲

Det har jag sagt tusen ggr..Till alla som lyssnat på låten!

Till Göran: Hur framskrider projektet? Har du börjat skicka runt? Hör av dig via ett mail..eller ring.

Jag har satt Staffans låt,han ska få filerna i kväll..Det blev några stycken,, 9 totalt

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena Micael och tack det var mycket vänligt. Har haft fullt upp har inte ens hunnit tänka hur vi går vidare, hör av dig om inte jag hinner först typ framåt måndag kväll eller så.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag dig hör dig ser jag mig en man sån viftar med händerna framför ansiktetet. Du är oxå stRTL MINKAT TUNNT ÖGOBEN

eNGAREISRAS INTE ALLS LÅTEN FÖR DET SAKNER EXPPRESSIVA UTRRYCK. lYSSNA P Å rON STEWART!

rapport from yttre vÄRLDEN:

64658930578(8((("#¤¤"!!½

Skojar bara.

Annars HÄFTIGT!! borde vara klar analysmässigt men lördagskväll, sverige spelar en pissmatch osv - allt är skit. Men tur forumet är här!!!! YÅÅÅÅHHH!!

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är än skitfin låt har ju redan nämnts så det behöver inte upprepas 😉 Vad gäller de tre versionerna faller den med Göran på sång mej mest i smaken. Visserligen prickar du inte tonerna på alla ställen men det det känns rätt ändå för det är med rätt inlevelse det sjungs och känns engagerande. Mike har en säker sångröst men jag tycker inte överstämman passar riktigt in, den stjäl lite från melodin. Rebecca är lite svajig i början, däremot passar andrastämman bra utom när den går ihop i med melodin, det blir dessutom lite otajt. Men på hela taget tycker jag ni gjort ett bra jobb allihop, text, musik, sång och instrumentering! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...