Jump to content
Annons

PodXT och bas


Hellpig

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
Skulle vara roligare om man kunde spela bas på gitarren, sänka den en eller två oktaver. För jag har ingen bas 😱

Själv köpte jag ganska nyss en Behringer Bass V-amp - skulle hellre lagt pengarna på baspaketet för Poden! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara roligare om man kunde spela bas på gitarren, sänka den en eller två oktaver. För jag har ingen bas 😏

Själv köpte jag ganska nyss en Behringer Bass V-amp - skulle hellre lagt pengarna på baspaketet för Poden! 🙂

Jag med, om jag hade en bas förstås. Då skulle jag nog uppgradera.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Skulle vara roligare om man kunde spela bas på gitarren, sänka den en eller två oktaver. För jag har ingen bas 😄

Själv köpte jag ganska nyss en Behringer Bass V-amp - skulle hellre lagt pengarna på baspaketet för Poden! 🙂

usch..trist val..😉

sälj den till ngn nisse o skaffa en pod xt ist!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Skulle vara roligare om man kunde spela bas på gitarren, sänka den en eller två oktaver. För jag har ingen bas 🙁

Själv köpte jag ganska nyss en Behringer Bass V-amp - skulle hellre lagt pengarna på baspaketet för Poden! 🙁

usch..trist val..😉

sälj den till ngn nisse o skaffa en pod xt ist!!

Jag har redan en PodXT! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterade min idag, med både baspaktet o de tre gitarrpakten. Nu skall jag bara fixa en bättre bas också... och lite tid att använda min pod... stön.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Mein (oregistrerad)

Jag köpte en 'vanlig' basspod i brist på annat. Har en XT Live till guran. Får man några nya presets för basdelen? Kommer det med några basspecifika effekter och är den värd att skaffa i stort?

Sitter med fingrarna på kreditkortet. 😆

/Mein

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har fortfarande inte hunnit ratta alltför mycket med den men visst följer det med preset, eller tja, inte följer med... men man kan ladda ner dem från länken som någon annan la upp ovan. Om jag fattat det rätt så är det i princip samma som följer baspoden med skillnaden att EQn har färre band - men jag är ingen expert på det.

Och ja, jag tycker nog att det går att ratta in bra ljud men precis som med gitarrdelen så krävs det en hel del målmedvetenhet för att nå dit man vill. Jag tycker inte att Poden är en särskilt lättrattad pryl men å andra sidan har jag inte heller tid att sitta några längre stunder med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ha uppgraderat på en gång och köpt alla modellpaketen om inte Line 6 (för länge sedan) bytt ut min favoritmodell, gamla j-800. Den modellen jag använder absolut mest av alla. Så jag är väll för alltid fast på version 1.vadetnuär. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag inhandlade Bass Expansion Pack för ca 1 månad sedan och tycker det var väl investerade pengar. Den funktion jag uppskattar mest i detta Expansion Pack är DI-mixen (line), d.v.s. du kan skapa ljud med mick plus %-DI samtidigt. För närvarande kör jag på Ampeg SVT + Ampeg SVT 8x10" och ca 25% DI. Tack vare DI + mick känns det som att jag får bra närvaro men även lite rum i basen. Sen kör jag även en bas genom en Rectifier + 4x12" för "brutalifiering" men det är en annan femma 😎 Hur Bass POD Xt och/eller Bass V-amps funktioner och ljud skiljer sig från detta Expansion Pack vet jag tyvärr inte. Någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden på Line 6s Pod-forum kanske kan vara av intresse:

What you don't get with the Pod XT bass pack

Där tas det upp en hel del intressant information.

Edit:

Skillnad mellan "bad" och "bass"... 😎

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...