Jump to content
Annons

Hemlig grej på senaste Tool-plattan


surikatmamma

Recommended Posts

Jag läste detta på ett annat forum, och provlyssnar det just nu och det verkar stämma och låter rätt häftigt.

Det gäller alltså skivan 10,000 Days med Tool.

Det blir enklast om ni först lägger in skivan i datorn med hjälp av iTunes eller liknande. Öppna sedan iTunes och en till ljudspelare, typ winamp eller wmp. I den ena spelaren sätter ni på låten 10,000 Days (Wings part 2), och i den andra sätter ni på Viginti Tres och efter den i playlisten sätter ni Wings for Marie (part 1). 10,000 Days är 11:15 lång, och Viginti Tres och Wings for Marie är tillsammans 11:15. Synka detta och det blir en ganska häftig, ny låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ballt! Ska testa när jag kommer hem. Det låter dock bökigt att få låtarna att synka.

Gör som jag gjorde... importera ett ljudfilerna till Cubase eller vilket progam du nu använder, och lägg dem på olika spår så spelas de upp samtidigt! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ballt! Ska testa när jag kommer hem. Det låter dock bökigt att få låtarna att synka.

Gör som jag gjorde... importera ett ljudfilerna till Cubase eller vilket progam du nu använder, och lägg dem på olika spår så spelas de upp samtidigt! ☺️

Jo jag kom på det senare. Min krångliga metod kanske är lite dum att föreslå på ett forum där jag antar att de flesta medlemmar använder sequencers. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm .. jag körde in låtarna i Cubase igår .. kan inte säga att det blev ett så lysande resultat .. "Viginti Tres" på första biten är ju rätt meningslös .. sen på den andra delen där "pt 1" och "pt 2" ligger samtidigt blir det kanske något .. svårt att få någon exakt synk på det .. sen är det ju rätt klurigt att vet hur TOOL vill att det ska bli .. även om det låter fel så kanske det är rätt om ni förstår vad jag menar ..

Det blir ju ett parti som är typ exakt samma i båda låtarna vid 9:15 typ .. det synkade jag efter .. men blev ändå sådär på andra håll i låten ..

nån annan som provat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt bra platta annars! Fast vissa låtar är rätt meningslösa (som t ex de ovan nämnda), medan andra är ruggigt bra. Jag bara älskar The Pot (men det gör inte mina grannar vid det här laget).

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

The Pot är fasen min favorit också!

Jag smälte direkt första gången jag hörde den .. tror det var introt med enbart sången där som förtrollade mig direkt .. blev tvungen att köra enbart introt ett par gånger i rad 🙁

Who are you to wave your finger? You musta been out your head!

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda låtarna synkar vid det hårda partiet mot slutet ja, innan dess är det bara en röra. 🙁 Viginti Tres tycker jag dock låter hur tuff som helst tillsammans med 10,000 Days-introt.

Tycker att skivan är lite tråkig annars, men det häftiga fodralet kompenserar för det. Aenima är fortfarande bästa skivan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...