Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Under all min tid som jag rattat så har jag lyckats skapa en del övertygande gitarrer, cellobasar och strings, men jag har nog aldrig kommit nära en saxofon.

Kanske är det för att jag inte brukar ratta mig åt det hållet när jag får inspiration men funderade på om det borde gå när jag lyssnade på Kotos dawn of time-skiva nu i morse. Sen har ju StefanE en låt med Teliaroboten där det är en saxofon i början (Attack of the 50ft pleasurebot), men den låter så övertygande så den måste nästan vara samplad i nån form. Skall man skona sina fingertoppar och sampla eller skall det gå?

Annons
Postat

Saxofon och andra brassinstrument är svårt att få realistiskt - även med en sampler.

Visst kan du göra saxofonliknande instrument med syntes också, men det kommer att låta syntbrass.

Och du har väl inte missat att det finns en oscillator/grain i Malström som heter Saxophone? 🙂

Postat

Nejdå, det har jag inte missat, men när man joxar med grains så är man ju bunden till hur det låter från början, den låter inte så bra vid höga oktaver. Men tack ändå.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.