Jump to content
Annons

Cicero - Pride (Original mix) [Uplifting Trance]


Recommended Posts

LÅTNAMN: Pride (Original Mix)

ARTIST/GRUPP: Cicero

GENRE: Uplifting/nrg Trance

LÅTLÄNGD: 6,55

KOMPOSITÖR: Richard Davison

PRODUCENT: Richard Davison

EV. MEDVERKANDE: Richard Davison

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3 320 kb/s 44,1 kHz och Mp3 96 kb/s 44,1 kHz

STORLEK: 4,75 och 5,48 megabyte

STATUS: Färdig demo 90%

LÅTLÄNK:

Hi-Fi

http://media.putfile.com/cicero_-_pride_Or...Mix_HiFi_sample

Lo-Fi

http://media.putfile.com/cicero_-_pride_Or...l_Mix_LoFi_full

tjena

Har gjort om extortion lite och bytte namn till "Pride"! Denna version är mycket längre bättre och goare. Vad tycker ni?

All konstruktiv feedback är välkommen!

Om det finns möjlighet så svara även på dessa frågorna:

Är denna bättre än tidigare version? Varför/varför inte? Vad behöver göras bättre? Om denna låt fanns på tex Itunes eller liknande, skulle du kunna tänka dig att köpa den? Varför/varför inte? Övrigt?

Tack på förhand!

Eftersom många klagade på kvaliten på mp3 filen har jag även laddat upp en i 320 kb/s som är klippt.

Hi-Fi 2 min sample: 320 kb/s 44,1kHz mp3

http://media.putfile.com/cicero_-_pride_Or...Mix_HiFi_sample

Lo-Fi full version: 96 kb/s 44,1kHz mp3

http://media.putfile.com/cicero_-_pride_Or...l_Mix_LoFi_full

Redigerat av richarddd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten börjar inte laddas för mig... satt å glodde på skrämen länge... hehe. Förresten så var det ditt namn "Cicero" som orsakade mitt intresse. Kul val (för visst är det artistnamnet?).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, egentligen är det väl inget fel på denna låt. Du har tyngden, drivet och det händer grejer hela tiden.

Men ändå, varför ska jag lyssna på den här låten en gång till? Jag har ju hört den förut 117 gånger ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten börjar inte laddas för mig... satt å glodde på skrämen länge... hehe. Förresten så var det ditt namn "Cicero" som orsakade mitt intresse. Kul val (för visst är det artistnamnet?).

Japp Cicero är artistnamnet... fick det från någon kejsare i rom som hette så för typ 2100 år sedan

Japp den är rätt go ja... Jag bytte kick senare idag... mycket mera tyngd i den nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp den är rätt go ja... Jag bytte kick senare idag... mycket mera tyngd i den nu.

Nu vet jag inte riktigt vad du syftar på, men det jag syftade på var att låten låter precis som allt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du? jaha ok är det något dåligt eller bra? Brukar du lyssna på Trance?

Det är nog inte så bra. Som sagt, det är inget fel på låten, men den sticker inte ut på något sätt. Det finns inget som jag kommer ihåg, inget som lämnar något kvar.

När jag lyssnar på annan trance, kan jag tänka Ooh, det där lät snyggt! eller Jösses, hur har de gjort det där? eller Jösses, vad det svänger! Men med din låt tänker jag Jaha, det låter som ett av de där trancesamlingsalbumen från 1997 som man aldrig lyssnar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Döda dina älsklingar, som man säger.

Jag skulle till exempel döda baskaggen. Visst, det är ett sjuhelvetes tryck i den, men den känns liksom omodern.

Fast ... lyssna inte på mig, jag är helt insnöad på electro house nuförtiden. Och det är ju inte det du vill göra. Dock skulle jag ändå säga att idag väljer man att göra smarta och subtila programmeringar och mixar framför ett sjuhelvetes tryck och ös.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite för påträngande för min smak, och leadljudet gillar jag inte heller. Visst, låten sticker inte ut på nåt sätt, men det låter ändå skitbra! Försök bara att inte köra 100% ös från början till slut. Jag vill ha mer lugna partier!

Get back to work! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

tjena... jo det ska jag tänka på...

Ska försöka mastra den lite i wavelab nu sen ska den skickas in the skivbolag senare idag 🙂

Btw så är det ett fett break i mitten med lite sköna pads och chors, där kan du ha din lugna stund Danabacken! 😄

Redigerat av richarddd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...