Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har tagit mig tid att faktiskt registrera mig hĂ€r nu, sĂ„ jag krĂ€ver ett varmt mottagande! 😛

Jag Àr 26 och inledde min musikaliska bana nÄgon gÄng i 12-ÄrsÄldern med gamla sköna trotjÀnare inom SID och sedan MOD-musik. Sprang runt pÄ gamla demoscenen (med samma nickname nÀstan) ett bra tag, och var med och arrangerade Icing och The Gathering.

Sen tröttnade jag pÄ vad som började bli LAN-fester med counterstrike, och följde i min idol Vangelis fotspÄr och köpte mig en hel dröse fullsize-synthar och fyllde min etta med, dÀr jag satt i Cakewalk och lÀrde mig den fantastiska midi-vÀrlden. SÄ smÄningom blev datorerna bÀttre, och pluginsynthar gjorde intÄg. För tvÄ Är sedan sÄlde jag av alla mina synthar (fast jag saknar min goa CSS-1'a) och köpte ett kontrollbord, sÄngmikrofon och nya studiomonitorer för slantarna och kör numera allt genom mjukvara.

Genom Ären har jag vÀl gjort i runda slÀngar 2-300 lÄtar, och lika mÄnga halvfÀrdiga. Jag anvÀnder Sonar, och ser ingen anledning i att anvÀnda nÄgot annat. Underbart program! Enda gisslet Àr att jag har för lite hÄrddiskplats för samplingsbiblioteken och pluginsyntharna (som tillsammans tar flera hundra gig). Men sÄnt dÀr har man vÀl aldrig för mycket av.

Tillsammans med min gode barndomskamrat startade vi ett gemensamt projekt för nĂ„gra Ă„r sedan, about:blank, dĂ€r vi gör en mĂ€rklig blandning av musik. Han kommer frĂ„n EBM/Body/Industrial/Noise-scenen och jag frĂ„n filmmusik/klassiskt/rock/metal-scenen och tillsammans blir det, enligt vĂ„r egen högst subjektiva Ă„sikt, riktigt rolig musik. 😛

Nu befinner jag mig dock utomsocknes, i stockholm, för praktikperiod pÄ en mediebyrÄ i ett led i min utbildning. Helt utan dator, studio eller nÄgot - sÄ abstinensen Àr total, och hoppas att forum.studio kan avhjÀlpa lite och ge lite utlopp Ät detta!

Taxar och bugar!

Annons
Postat

VĂ€lkommen!

HĂ€r kommer du trivas o utvecklas pĂ„ ett eller annat sĂ€tt 😛

// S

Postat

HallÄ

Trevlig hemsida. Du fÄr lÀgga upp nÄn lÄt pÄ demoavdelningen sen.

Postat

Hejhej!

Trevligt med Ànnu en Sonar-anvÀndare, och en som Ätminstone har minst en halv fot inne i synth-vÀrlden... :rolleyes:

Lyssnar pÄ "Vengeance" frÄn er sajt nu, och det lÄter minst sagt intressant! Coolt!

Postat

Tack, blir helt varm av mottagandet. 😉

android: Älskar sonar. Interfacet Ă€r sjukt smidigt och kraftfullt. Cubase dog för mig nĂ€r jag mĂ€rkte att man var tvungen att rita upp lĂ€ngden pĂ„ blocket som noterna ska ligga i, *innan* man satt ut noterna. 😄

Sonar5 Àr dessutom sjukt kraftfullt. Ska bara fixa mig en 64-bits dator sÄ jag kan dra nytta av det ocksÄ.

Kul att höra att lÄtarna Àr intressanta. Inte sÄ lÀtt att definiera dom pÄ nÄgot bra sÀtt, men halva foten inne i synth Àr vÀl en bra beskrivning, haha.

Postat

Tjena! VĂ€lkommen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.