nattuggla Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Har tagit mig tid att faktiskt registrera mig hĂ€r nu, sĂ„ jag krĂ€ver ett varmt mottagande! đ Jag Ă€r 26 och inledde min musikaliska bana nĂ„gon gĂ„ng i 12-Ă„rsĂ„ldern med gamla sköna trotjĂ€nare inom SID och sedan MOD-musik. Sprang runt pĂ„ gamla demoscenen (med samma nickname nĂ€stan) ett bra tag, och var med och arrangerade Icing och The Gathering. Sen tröttnade jag pĂ„ vad som började bli LAN-fester med counterstrike, och följde i min idol Vangelis fotspĂ„r och köpte mig en hel dröse fullsize-synthar och fyllde min etta med, dĂ€r jag satt i Cakewalk och lĂ€rde mig den fantastiska midi-vĂ€rlden. SĂ„ smĂ„ningom blev datorerna bĂ€ttre, och pluginsynthar gjorde intĂ„g. För tvĂ„ Ă„r sedan sĂ„lde jag av alla mina synthar (fast jag saknar min goa CSS-1'a) och köpte ett kontrollbord, sĂ„ngmikrofon och nya studiomonitorer för slantarna och kör numera allt genom mjukvara. Genom Ă„ren har jag vĂ€l gjort i runda slĂ€ngar 2-300 lĂ„tar, och lika mĂ„nga halvfĂ€rdiga. Jag anvĂ€nder Sonar, och ser ingen anledning i att anvĂ€nda nĂ„got annat. Underbart program! Enda gisslet Ă€r att jag har för lite hĂ„rddiskplats för samplingsbiblioteken och pluginsyntharna (som tillsammans tar flera hundra gig). Men sĂ„nt dĂ€r har man vĂ€l aldrig för mycket av. Tillsammans med min gode barndomskamrat startade vi ett gemensamt projekt för nĂ„gra Ă„r sedan, about:blank, dĂ€r vi gör en mĂ€rklig blandning av musik. Han kommer frĂ„n EBM/Body/Industrial/Noise-scenen och jag frĂ„n filmmusik/klassiskt/rock/metal-scenen och tillsammans blir det, enligt vĂ„r egen högst subjektiva Ă„sikt, riktigt rolig musik. đ Nu befinner jag mig dock utomsocknes, i stockholm, för praktikperiod pĂ„ en mediebyrĂ„ i ett led i min utbildning. Helt utan dator, studio eller nĂ„got - sĂ„ abstinensen Ă€r total, och hoppas att forum.studio kan avhjĂ€lpa lite och ge lite utlopp Ă„t detta! Taxar och bugar!
sounden Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 VĂ€lkommen! HĂ€r kommer du trivas o utvecklas pĂ„ ett eller annat sĂ€tt đ // S
Bone Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 HallÄ Trevlig hemsida. Du fÄr lÀgga upp nÄn lÄt pÄ demoavdelningen sen.
android Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Hejhej! Trevligt med Ànnu en Sonar-anvÀndare, och en som Ätminstone har minst en halv fot inne i synth-vÀrlden... Lyssnar pÄ "Vengeance" frÄn er sajt nu, och det lÄter minst sagt intressant! Coolt!
Björn Olsberg Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Sprang runt pÄ gamla demoscenen (med samma nickname nÀstan) ett bra tag, och var med och arrangerade Icing och The Gathering. Amen! VÀlkommen.
nattuggla Postat 18 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 18 maj 2006 Tack, blir helt varm av mottagandet. đ android: Ălskar sonar. Interfacet Ă€r sjukt smidigt och kraftfullt. Cubase dog för mig nĂ€r jag mĂ€rkte att man var tvungen att rita upp lĂ€ngden pĂ„ blocket som noterna ska ligga i, *innan* man satt ut noterna. đ Sonar5 Ă€r dessutom sjukt kraftfullt. Ska bara fixa mig en 64-bits dator sĂ„ jag kan dra nytta av det ocksĂ„. Kul att höra att lĂ„tarna Ă€r intressanta. Inte sĂ„ lĂ€tt att definiera dom pĂ„ nĂ„got bra sĂ€tt, men halva foten inne i synth Ă€r vĂ€l en bra beskrivning, haha.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.