malaise (oregistrerad) Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Hejhej! Har ett problem. Jag använder reason som plug-in till cubase sx3. Men det går inte att trycka play/stop et c. när jag har reason aktivt, det går bara att spela upp projektet från cubase. Detta må så vara, men det går inte heller att spela upp ljud från redrumen från reason, när jag trycker "run" i redrum för att spela upp mina trummor så låter det inget, men när jag switchar över till cubase-fönstret så börjar trummorna låta. Lite jobbigt att måste hålla på växla mellan fönstrena ständigt, eller snarare omöjligt för att kunna arbeta smidigt när jag gör trummor i redrum. Men vad som lustigt är att det är inte alltid såhär, då och då så fungerar det, har pillrat på det mesta och letat info men jag går bet! Någon som har nån aning om vad det beror på? Var aldrig såhär när jag använde cubase sx2. Mkt tacksam för svar!
Linus Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Öppna ljudkortsinställningarna i Cubase. Devices-menyn, Välj Device Setup och under VST Multitrack hittar du Release ASIO Driver In Background Ta bort den, den ska inte vara ikryssad.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.