pepsmann Postat 14 maj 2006 Postat 14 maj 2006 Finns där någon gratis vinylknasterplugg att hitta? Behöver vinylskrap fort som f-n. Hjälp please..
pepsmann Postat 14 maj 2006 Trådstartare Postat 14 maj 2006 Tack! Skickar en hallontårta med posten!!! kram
Exil Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Med Iztop Vinyl tycke jag det är svårt att få fram bra knasterljud. Visst man kan få ljudet att låta mer gammalt och skitigt, men jag har aldrig lyckats få fram något knatser. När jag har försökt har det blivit jättehöga knaster som kommer pulserande typ på 4:e delar. Man vill ju att det ska komma lite då och då, inte i någon rytm. Men det kan väl vara jag som inte vet hur man använder den fullt ut, finns det annars någon bra vinylknasterplugg?
Exil Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Jag kan spela in gratis knaster åt er annars. Har skivspelaren kopplad till datorn. Det vore i och för sig coolt. Om du menar allvar så är jag intresserad 🥰
MusicGene Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Jag kan spela in gratis knaster åt er annars. Har skivspelaren kopplad till datorn. Det vore i och för sig coolt. Om du menar allvar så är jag intresserad varför inte ladda upp 7meg stereoknaster på forumet som blir public domain. Hade varit kanon.
Linus Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Man fick tydligen inte ladda upp wav-filer i forumavdelningen Uppladdade filer. 😉 Ni får hålla till godo med Rapidshare tills vidare. http://rapidshare.de/files/20589072/Knaste...-_Loop.zip.html Autentiskt vinylknaster. En loop är inkluderad i wav-filens metadata, kompatibel med de flesta samplers. Normaliserad, så sänk volymen. Använd fritt.
funkis.org Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Sök på http://freesound.iua.upf.edu/ Finns en hel del där att plocka om man vill jobba med samplingar.
D Vibe Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Har aldrig riktigt förstått grejen med att använda sig av artificiellt vinylknaster 😛 /Daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.