Jump to content
Annons

SLUG - 8 demolåtar


kallesj (oregistrerad)

Recommended Posts

kallesj (oregistrerad)

OK!

Postar alla låtar i en tråd, kan bli mycket på en gång kanske, men hoppas att Ni lyssnar på några i alla fall.

Skulle vara tacksam för kritik - både positiv och negativ.

LÅTNAMN: Mayhem

ARTIST/GRUPP: SLUG

GENRE: Metal

KOMPOSITÖR: SLUG

PRODUCENT: SLUG

EV. MEDVERKANDE: J-O Johansson, F. Sköld, J. Ejerblom, J Arvidsson, K. Sjöstrand

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 4,3 Megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: SLUG - Mayhem

LÅTNAMN: On My Knees

ARTIST/GRUPP: SLUG

GENRE: Metal

KOMPOSITÖR: SLUG

PRODUCENT: SLUG

EV. MEDVERKANDE: J-O Johansson, F. Sköld, J. Ejerblom, J Arvidsson, K. Sjöstrand

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 5,7 Megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: SLUG - On My Knees

LÅTNAMN: Get it

ARTIST/GRUPP: SLUG

GENRE: Metal

KOMPOSITÖR: SLUG

PRODUCENT: SLUG

EV. MEDVERKANDE: J-O Johansson, F. Sköld, J. Ejerblom, J Arvidsson, K. Sjöstrand

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 3,16 Megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: SLUG - Get it

LÅTNAMN: Out Of Control

ARTIST/GRUPP: SLUG

GENRE: Metal

KOMPOSITÖR: SLUG

PRODUCENT: SLUG

EV. MEDVERKANDE: J-O Johansson, F. Sköld, J. Ejerblom, J Arvidsson, K. Sjöstrand

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 5,25 Megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: SLUG - Out Of Control

LÅTNAMN: My Live-in Darkness

ARTIST/GRUPP: SLUG

GENRE: Metal

KOMPOSITÖR: SLUG

PRODUCENT: SLUG

EV. MEDVERKANDE: J-O Johansson, F. Sköld, J. Ejerblom, J Arvidsson, K. Sjöstrand

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 3,23 Megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: SLUG - My Live-in darkness

LÅTNAMN: WAR!

ARTIST/GRUPP: SLUG

GENRE: Metal

KOMPOSITÖR: SLUG

PRODUCENT: SLUG

EV. MEDVERKANDE: J-O Johansson, F. Sköld, J. Ejerblom, J Arvidsson, K. Sjöstrand

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 3,12 Megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: SLUG - WAR!

LÅTNAMN: Bleed

ARTIST/GRUPP: SLUG

GENRE: Metal

KOMPOSITÖR: SLUG

PRODUCENT: SLUG

EV. MEDVERKANDE: J-O Johansson, F. Sköld, J. Ejerblom, J Arvidsson, K. Sjöstrand

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 4,75 Megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: SLUG - Bleed

LÅTNAMN: Savage

ARTIST/GRUPP: SLUG

GENRE: Metal

KOMPOSITÖR: SLUG

PRODUCENT: SLUG

EV. MEDVERKANDE: J-O Johansson, F. Sköld, J. Ejerblom, J Arvidsson, K. Sjöstrand

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 3,05 Megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: SLUG - Savage

Surfa gärna in på vår hemsida för ytterligare information om bandet och vår musik.

I tisdags gick vi in i studion för att spela in 2 st nya låtar, vi laddar upp dem så snart de är klara.

Hoppas att ni gillar musiken

One%20inch%20punch%20cover.JPGDon_tevengothere_small.jpgDOA_2005_AP_COVER.jpg

SLUG_Mayhem.mp3

Redigerat av kallesj
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lägg dina låtar i en post kallesj. När du lägger dem i var sin post och postar dem samtidigt så tar du väck andra postare till sidan 2 och folk blir förgrymmade. Det är lite disrespectfull att göra som du gjorde. / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG uppskattar inte låtspamming på forumet. Fötsta sidan är den sida där folk lyssnar mest.

Om man som nykomling kommer in och kastar in åtta låtar utan att själv ha bidragit med en enda recension så kan man för det första inte räkna med att nån vill lyssna och sedan med att åtminstone jag blir förbannad när en massa låtar av folk som på olika sätt bedragit till forumet "kastas ut" från första sidan.

Jag återställde därför ordingen så gott jag kunde.

Du är självklart välkommen hit men det hör till god ton att orientera sig i hur man beter sig innan man kliver in i någon annans "hem".

Min åsikt kanske inte delas av andra/alla här men jag står för den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt min smak av metal/hårdrock men helt okej.

Jag tycker att det inte är något tryck i ljudet. Hela mixen känns lite grötigt och burkig, speciellt gitarrerna och när sologitarren kommer in så, tycker jag, att den låter helt malplacerad. Känns som att den sticker ut för mycket ur mixen.

Däremot så var det rätt schyssta riff och skriksången funkar riktigt bra.

*edit* lyssnade på Bleed

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tänkte bara hoppa in o säga att ni inte är ensamma om erat namn. Rapparen Sean Daley har släppt som Slug sedan 99.

Link to comment
Dela på andra sajter

kallesj (oregistrerad)

Hoppas att Ni alla kan förlåta mig misstaget att posta fler trådar än 1.

Ordningen skall nu vara återställd och vi kan låta de andra trådarna försvinna bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit jag orkar inte lyssna på alla låtarna nu direkt. Håller med stefan E att det är bättre att ta låtarna en och en. Typ en i veckan för nu blir det att man lyssnar på 2 max 3 låtar. 🙂 Du kommer få mkt mer uttömmande svar om varje låt om du gör på det viset istället. 😎

Hur lät det då? Jodå låter bra. 😕

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att Ni alla kan förlåta mig misstaget att posta fler trådar än 1.

Ordningen skall nu vara återställd och vi kan låta de andra trådarna försvinna bort.

Du är förlåten 😛

Du kan ju alltid se det som jag hjälpte till att minska irritationen genom att snabbt lyfta upp alla andra låtar.....även om de som inte såg hur det såg ut nog undrar var för slags idiot Pewayne är som bumpar ett tjugotal låtar utan kommentar....men det tar jag!

Välkommen till forumet!

(har inte hunnit lyssna än)

Link to comment
Dela på andra sajter

kallesj (oregistrerad)
Hoppas att Ni alla kan förlåta mig misstaget att posta fler trådar än 1.

Ordningen skall nu vara återställd och vi kan låta de andra trådarna försvinna bort.

Du är förlåten 😆

Du kan ju alltid se det som jag hjälpte till att minska irritationen genom att snabbt lyfta upp alla andra låtar.....även om de som inte såg hur det såg ut nog undrar var för slags idiot Pewayne är som bumpar ett tjugotal låtar utan kommentar....men det tar jag!

Välkommen till forumet!

(har inte hunnit lyssna än)

Tack skall du ha.

Har du lyssnat än då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu lyssnat lite på eran musik. Den är ganska varierad, vilket är en fördel. Allt låter bra i mina öron, riffen, sången, trummorna allt i ett bra paket. Fast jag gillar inte riktigt mixen måste jag säga.

Gitarrerna ligger lite för lågt för min smak. Kanske är en smaksak dock, men jag gillar att "smälta ihop" allt lite mer.

Hur som helst bra låtar! Ska lyssna på några fler av de nu 😆.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade det är! Gött ljud på guran, maffig bas... Härligt att höra "riktiga" trummor... Bra ljud "over all" 😛

Får ganska mycket "System of a down" och "Pantera" vibbar... och det är ju bara positivt 🙂

M.v.h Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

kallesj (oregistrerad)
Jag gillade det är! Gött ljud på guran, maffig bas... Härligt att höra "riktiga" trummor... Bra ljud "over all" 😄

Får ganska mycket "System of a down" och "Pantera" vibbar... och det är ju bara positivt 😛

M.v.h Moberg

Tack skall du ha!

Vi håller nu på att spela in nytt material - förhoppningen är att gurorna skall bli ännu "fetare" och att det skall bli mer "tryck" i ljudbilden totalt, jag kommer att posta här så snart det nya materialet är klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

kallesj (oregistrerad)
Har nu lyssnat lite på eran musik. Den är ganska varierad, vilket är en fördel. Allt låter bra i mina öron, riffen, sången, trummorna allt i ett bra paket. Fast jag gillar inte riktigt mixen måste jag säga.

Gitarrerna ligger lite för lågt för min smak. Kanske är en smaksak dock, men jag gillar att "smälta ihop" allt lite mer.

Hur som helst bra låtar! Ska lyssna på några fler av de nu 😕.

Tack för tipsen...........

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...