lavrell Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 Tjena! Köpte idag en beggad KRK S8 subwoofer frĂ„n DLX hĂ€r i stockholm. Glad och förvĂ€ntansfull som jag var sĂ„ kopplade jag in direkt hemma med bra kablar frĂ„n HOSA till mitt MOTU Traveler. Problemet nĂ€r jag kopplar in den Ă€r att det brusar rĂ€tt friskt och lĂ„ter lite som det kommer in störningar som beter sig olika beroende pĂ„ hur jag flyttar pĂ„ subben (lĂ„ter lite som radiovĂ„gor). Det smĂ€ller Ă€ven till vÀÀÀldigt högt i högtalarna nĂ€r jag stĂ€nger av dom (Event 20/20 BAS) NĂ„gon som kĂ€nner igen detta problem? Det lĂ€t ju som det skulle i musikaffĂ€ren sĂ„ att sĂ€ga. Det jag kommer pĂ„ direkt Ă€r att jag inte kör jordat och det kan vara det som stĂ€ller till det? I sĂ„nt fall fĂ„r jag dra en ful kabel frĂ„n köket som Ă€r det enda stĂ€llet som har jordat, i min lya fastĂ€n den Ă€r relativt ny (byggd 1991), men det vore ju skönt att slippa det. Tack pĂ„ förhand gubbs! NĂ€r jag kommer hem frĂ„n jobbet inatt sĂ„ vill jag ha massa fina svar hĂ€r đ NĂ€men skĂ€mt Ă„sido sĂ„ Ă€r all hjĂ€lp vĂ€ldigt uppskattad. /Micke
nurfen Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Jag har egentligen ingen aning, men att du inte kör jordat kan mycket vÀl vara orsaken.
lavrell Postat 11 maj 2006 TrÄdstartare Postat 11 maj 2006 Jag har egentligen ingen aning, men att du inte kör jordat kan mycket vÀl vara orsaken. Jo det Àr ju som sagt det enda jag kan tÀnka mig ... fÄr köpa en lÄng kabel och testa först innan jag börjar tÀnka pÄ att dra kabel pÄ riktigt.
kempor Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Har du bra kablar i övrigt? det kan brusa Ä jÀvlas om du har audiokablarna nÀra ex nÀtagg o strömkablar till olika prylar. Testa Ä flytta sladdarna o se om de försvinner.
lavrell Postat 12 maj 2006 TrÄdstartare Postat 12 maj 2006 Har du bra kablar i övrigt? det kan brusa Ä jÀvlas om du har audiokablarna nÀra ex nÀtagg o strömkablar till olika prylar. Testa Ä flytta sladdarna o se om de försvinner. JorÄ det Àr HOSA-kablar sÄ dom Àr bra, men ska testa att flytta runt lite. tack
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.