Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Köpte idag en beggad KRK S8 subwoofer frÄn DLX hÀr i stockholm.

Glad och förvÀntansfull som jag var sÄ kopplade jag in direkt hemma med bra kablar frÄn HOSA till mitt MOTU Traveler. Problemet nÀr jag kopplar in den Àr att det brusar rÀtt friskt och lÄter lite som det kommer in störningar som beter sig olika beroende pÄ hur jag flyttar pÄ subben (lÄter lite som radiovÄgor). Det smÀller Àven till vÀÀÀldigt högt i högtalarna nÀr jag stÀnger av dom (Event 20/20 BAS) NÄgon som kÀnner igen detta problem? Det lÀt ju som det skulle i musikaffÀren sÄ att sÀga.

Det jag kommer pÄ direkt Àr att jag inte kör jordat och det kan vara det som stÀller till det? I sÄnt fall fÄr jag dra en ful kabel frÄn köket som Àr det enda stÀllet som har jordat, i min lya fastÀn den Àr relativt ny (byggd 1991), men det vore ju skönt att slippa det.

Tack pÄ förhand gubbs!

NĂ€r jag kommer hem frĂ„n jobbet inatt sĂ„ vill jag ha massa fina svar hĂ€r 😎

NÀmen skÀmt Äsido sÄ Àr all hjÀlp vÀldigt uppskattad.

/Micke

Annons
Postat
Jag har egentligen ingen aning, men att du inte kör jordat kan mycket vÀl vara orsaken.

Jo det Àr ju som sagt det enda jag kan tÀnka mig ... fÄr köpa en lÄng kabel och testa först innan jag börjar tÀnka pÄ att dra kabel pÄ riktigt.

Postat

Har du bra kablar i övrigt? det kan brusa Ä jÀvlas om du har audiokablarna nÀra ex nÀtagg o strömkablar till olika prylar. Testa Ä flytta sladdarna o se om de försvinner.

Postat
Har du bra kablar i övrigt? det kan brusa Ä jÀvlas om du har audiokablarna nÀra ex nÀtagg o strömkablar till olika prylar. Testa Ä flytta sladdarna o se om de försvinner.

JorÄ det Àr HOSA-kablar sÄ dom Àr bra, men ska testa att flytta runt lite.

tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.