Jump to content
Annons

Hej alla.

Recommended Posts

sunli (oregistrerad)
Postat

Hej, Sun Li kallar jag mig.

Arbetar med remixer och produktion av lÄtar.

Har nyligen sÄlt stoltheten till kapitalet och producerar för tillfÀllet en Melodifestival-lÄt. Kommer vara lite mer upbeat och lite överaskningar slinker ocksÄ in. Om nÄgot Àr intressant med mig sÄ Àr det vÀl att jag arbetar nÀstan uteslutande digitalt. Vilket jag alltid gjort. Det kan hÀnda att jag plinkar lite pÄ en guitarr för att hitta stÀmmningen men i övrigt Àr det VSTer och dator som Àr min grej. Sitter för tillfÀllet med en huvuddator, en Laptop (som Àr till för skisser nÀr andan faller pÄ) och tre stycken VST servrar som spinner i rummet brevid studion.

Jag producerar i studion, och lÄter Àven röstskisser lÀggas dÀr, men kollar efter bra pÄlÀggsstudios i nÀrheten. Vilket för oss till var jag sitter, och det Àr i Malmö.

Trevligt att vara inne i vÀrmen,

MvH Sun Li

Annons
Stinkey (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen sĂ„ mycket. 😉😄

Postat

Som sagt, vĂ€lkommen! 🙂

3 st VST servers lĂ„ter intressant... tanken har inte ens slagit mig att man kan anvĂ€nda nĂ„gra av sina övriga burkar för VSTs... hur funkar det egentligen? Vad behövs för progg pĂ„ dessa burkar för att Cubase SX remote ska kunna anvĂ€nda dessa VSTs? đŸ˜Č

Med risk för RTFM-svar sĂ„klart. 😏

Postat
  sunli sa:
Har nyligen sÄlt stoltheten till kapitalet och producerar för tillfÀllet en Melodifestival-lÄt. Kommer vara lite mer upbeat och lite överaskningar slinker ocksÄ in.

Haha!!

DĂ„ fĂ„r man vĂ€l ta och kolla pĂ„ melodifestivalen nĂ€sta Ă„r! 😏

novation (oregistrerad)
Postat

vĂ€lkommen! 😏

Chillyson (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen!

😉

Postat

VĂ€lkommen in i bunten.

Hackeman: Du anvÀnder det digitala grÀnssnittet pÄ ditt ljudkort och kör VST-Link.. dÄ kan du anvÀnda dom andra datorerna som t.e.x ett gigantiskt VSTi-rack.. bara anvÀnda effekter o.s.v.. har dock inte provat det sjÀlv... men vi kan ju frÄga Mr Li..

sun li (oregistrerad)
Postat

Hej och tack alla i vĂ€lkomstkommitĂ©n 🙂

Det finns lite olika sÀtt att koppla upp sina extrahjÀrnor pÄ, sjÀlv kör jag med ett program som heter fxteleport. Fördelen med det Àr att du slipper ljudkort att koppla ihop dom med, teleport kör över nÀtverk (tcpip). SÄ jag har ett internt giga nÀtverk dÀr trafiken switchas fram och tillbaka, fram och tillbaka.

kolla in fxteleport.com för mer info, finns Àven fungerande demo för er som vill testa dammsammlaren i garderoben.

MvH Li

Postat

Det dÀr lÄter som en pryl jag letat efter.

Med 256 mb DDR pÄ ena och 512 SdRam pÄ andra kan man behöva

lite TWEAKS 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.