Jump to content
Annons

Hur gör jag för att återskapa ljudet i Reason?


Dj_Sound

Recommended Posts

Annons

Det där är ju inte spelat genom att hålla ner en tangent, eller? Det låter som någon som alternerar mellan två toner med mycket portamento. Ljudet är ett ganska vanligt sågtands-/pulsviddsmodulerings-baserat ljud, eller är jag helt ute och cyklar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ju inte spelat genom att hålla ner en tangent, eller? Det låter som någon som alternerar mellan två toner med mycket portamento. Ljudet är ett ganska vanligt sågtands-/pulsviddsmodulerings-baserat ljud, eller är jag helt ute och cyklar?

Oj, jag utgick från att det bara var en tangent av nån anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ju inte spelat genom att hålla ner en tangent, eller? Det låter som någon som alternerar mellan två toner med mycket portamento. Ljudet är ett ganska vanligt sågtands-/pulsviddsmodulerings-baserat ljud, eller är jag helt ute och cyklar?

Rätt gissat man gör det i vst shynten vanguard. Man tar två toner och låter dom överlappa varandra sedan klickar man i glide. men det jag undrar är hur får jag till själva grund ljudet och att det glider snyggt mellan varje.. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ju inte spelat genom att hålla ner en tangent, eller? Det låter som någon som alternerar mellan två toner med mycket portamento. Ljudet är ett ganska vanligt sågtands-/pulsviddsmodulerings-baserat ljud, eller är jag helt ute och cyklar?

Rätt gissat man gör det i vst shynten vanguard. Man tar två toner och låter dom överlappa varandra sedan klickar man i glide. men det jag undrar är hur får jag till själva grund ljudet och att det glider snyggt mellan varje.. 🙂

För glidningen: ställ ner polyfonin till 1 och dra i portamentoratten. Jag har inte riktigt tid att meka fram ett ljud nu, men som jag skrev tidigare handlar det troligen om sågtandsvåger eller pwm. Men det kan du väl se i vanguard? Om inte annat kan du ju sampla en ton och dra in i NNXT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för gliden kanske kan sampla ett ljud men jag vill kunna ändra det i reason. Har försökt att få till ett lika bra ljud men det är svårt, Får väll lägga ner nån timme senare på det. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var väl inget svårt 😆

En helt vanlig ren sågtand.

1/8 noter, varannan upp/ner en oktav.

(spela på din keyboard eller tryck in noterna i matrixen)

Sen ett filtersvep som stiger uppåt.

Lätt portamento/glide. Lite unison + reverb.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...