Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hur gör jag för att återskapa ljudet i Reason?

1

2

Edited by Dj_Sound
Annons
Posted (edited)

I subtractorn borde du kunna pilla med rattarna och knapparna på LFO 1. Att få volymen att öka är ju bara att automatisera.

Sen låter det som att filtret ändras också.

Edited by surikatmamma
Posted

Det där är ju inte spelat genom att hålla ner en tangent, eller? Det låter som någon som alternerar mellan två toner med mycket portamento. Ljudet är ett ganska vanligt sågtands-/pulsviddsmodulerings-baserat ljud, eller är jag helt ute och cyklar?

Posted
Det där är ju inte spelat genom att hålla ner en tangent, eller? Det låter som någon som alternerar mellan två toner med mycket portamento. Ljudet är ett ganska vanligt sågtands-/pulsviddsmodulerings-baserat ljud, eller är jag helt ute och cyklar?

Oj, jag utgick från att det bara var en tangent av nån anledning.

Posted

Rätt gissat man gör det i vst shynten vanguard. Man tar två toner och låter dom överlappa varandra sedan klickar man i glide. men det jag undrar är hur får jag till själva grund ljudet och att det glider snyggt mellan varje.. 😠

Posted

Rätt gissat man gör det i vst shynten vanguard. Man tar två toner och låter dom överlappa varandra sedan klickar man i glide. men det jag undrar är hur får jag till själva grund ljudet och att det glider snyggt mellan varje.. 🙂

För glidningen: ställ ner polyfonin till 1 och dra i portamentoratten. Jag har inte riktigt tid att meka fram ett ljud nu, men som jag skrev tidigare handlar det troligen om sågtandsvåger eller pwm. Men det kan du väl se i vanguard? Om inte annat kan du ju sampla en ton och dra in i NNXT.

Posted

Tack för gliden kanske kan sampla ett ljud men jag vill kunna ändra det i reason. Har försökt att få till ett lika bra ljud men det är svårt, Får väll lägga ner nån timme senare på det. 😎

Posted

Det där var väl inget svårt 😆

En helt vanlig ren sågtand.

1/8 noter, varannan upp/ner en oktav.

(spela på din keyboard eller tryck in noterna i matrixen)

Sen ett filtersvep som stiger uppåt.

Lätt portamento/glide. Lite unison + reverb.

• 3 weeks later...