Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

gÄr det att köpa waves pluggarna som finns i diamond bundel separat, eller Àr det budeln som gÀller?

Annons
drok (oregistrerad)
Postat

Om nÄgon pÄ detta forum har köpt en Waves-bundle ska jag Àta upp min hatt.

De enda svar du kommer fÄ Àr googleresultat.

Postat

De enda svar du kommer fÄ Àr googleresultat.

Börja kĂ€ka... 🙂

Det finns faktiskt mÄnga i forumet som har köpt all sin programvara - Àven om det ocksÄ finns vÀldigt mÄnga som kör med piratkopior... :rolleyes:

Jag har för mig att vissa Waves-pluggar bara gÄr att köpa i deras paket, men personligen tycker jag att de kostar för mycket, sÄ jag har inte skaffat nÄgra Waves-pluggar.

HÄR hittar du en förteckning över alla som finns att köpa separat. 😄

drok (oregistrerad)
Postat
Börja kÀka... :rolleyes:

Det finns faktiskt mÄnga i forumet som har köpt all sin programvara

Ja dÄ, men har nÄgon köpt Waves?

drok (oregistrerad)
Postat

Vad har du för adress sÄ jag kan skicka min gamla keps till dig .... :rolleyes:

"ok"

Postat

finns det nĂ„tt som Ă€r likvĂ€rdigt med Wave pluggarna dĂ„,som Ă€r billigare. eller mĂ„ste man va skurk? 🙂

Postat

MÄnga gillar Voxengo , PSP , Izotope och liknande.

Waves Àr bra men absolut inte nödvÀndiga , det fanns en tid dÄ dom var bÀst men idag har mÄnga kommit ikapp dom och gör lika bra om inte bÀttre pluggar för billigare peng.

Finns mÄnga bra pluggar som Àr gratis oxÄ , bla SIR ( Reverb ) , Colortone ( Emulering) , Fishfillets ( Kompressor , Deesser , Limiter ) L3 maximizer , m.m Dock Àr dom flesta till PC men det antar jag att du har dÄ du funderar pÄ att " Skaffa " Waves.

Postat

TÀnkte mest pÄ deras C1 kompressor och limiter och Eq.

tyckte resten inte va sÄ mycket att hÀnga i julgranen.

Postat

Titta pĂ„ Sonalksis kompressorer och eq: http://www.sonalksis.com . De Ă€r grymt bra! 😛 Sonalksis-pluggarna kan du ladda hem och testköra i en mĂ„nad innan du mĂ„ste köpa dem - sĂ„ att du hinner utveckla ett rejĂ€lt beroende och mĂ€rker att du absolut inte kan vara utan dem... đŸ˜±

PSP Audioware gör ocksĂ„ suverĂ€na pluggar: http://www.pspaudioware.com . DĂ€r finns bĂ„de finfina eq, kompressorer, delay - och deras legendariska Vintage Warmer. 😎 PSP erbjuder ocksĂ„ testversioner, men av det mer irriterande slaget, dĂ€r ett brus eller uppehĂ„ll i effekten kommer med jĂ€mna mellanrum.

Postat
http://www.voxengo.com/

Lite rörig sida men en del riktigt bra pluggar. Det finns andra hĂ€r som vet mer om deras pluggar Ă€n jag. Joachime, till exempel. 🙂

GĂŽtt att bli omnĂ€md i samband med Voxengo! 😉

Faktum Àr att det stÀmmer, jag Àr en sucker för Alexeys pluggar.

GenomtÀnkta, flexibla och mycket prisvÀrda.

Gillar du Waves C1 kanske Voxengo Marquis eller Crunchessor faller dig i smaken. Är du ute efter en limiter tycker jag du bör kolla in Voxengo Elephant. Vad gĂ€ller EQ's finns det mycket intressant. För flexibilitet kan du kolla in GlissEQ, för precision CurveEQ. Sedan har dom en krĂ€mig variant som heter HarmoniEQ.

Allt gÄr att hitta pÄ http://www.voxengo.com/.

Utöver Voxengo gillar jag följande (i ovanstÄende kategorier):

Poshifopit (gratis EQ)

PLParEQ3 (EQ)

BuzMaxi3 (gratis limiter)

Postat
gÄr det att köpa waves pluggarna som finns i diamond bundel separat, eller Àr det budeln som gÀller?

NÄgra av dem gÄr att köpa separat. Kolla i Waves egen online-shop.

Den enda Waves-plugg jag suktar efter Àr Renessaince De-esser, och den gÄr tyvÀrr inte att köpa separat.

Postat
Den enda Waves-plugg jag suktar efter Àr Renessaince De-esser, och den gÄr tyvÀrr inte att köpa separat.

Ja, det Àr hög sukt-faktor pÄ den. Har fÄtt testa den i nÄgra sammanhang och den lÄter verkligen bra!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.