Jump to content
Annons

Lära sig spela Tenorsaxofon

Recommended Posts

Zozza (oregistrerad)
Postat

Jag fick reda på, tidigare idag, att jag ska FÅ en Tenorsaxofon av min farfar som sedan några år inte längre orkar spela, snacka om att jag blev chockad (men glad) 😱 Märket var av buffet crampon Evette, tror det hette så.

Jag har noll erfarenheter av blåsinstrument.. och jag har varken pengar eller lust att gå till musikskola och lära mig,

Har ni några tips hur jag bör gå tillväga för att lära mig spela? Några bra sidor (helst på svenska) eller dylikt?

Tack på förhand

Annons
Postat

En egen läxa. Även om du inte har råd. Ta några lektioner. Om det mot förmodan blir så att du fastnar för instrumentet så kommer du hata dig själv för att du inte tog åtminstonde några lektioner. En bra lärare hjälper dig förbi blindskär som du annars får ägna år att arbeta bort.

Gunnar

Zozza (oregistrerad)
Postat

Tack för tipsen. 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.