Jump to content
Annons

Portabel Studio?


controlfreak

Recommended Posts

Hej,

Jag har nu tagit det stora beslutet att gå över från PC till Mac. Anledningen är 2, jag vill arbeta i Logic och jag vill ha en bra portabel studio för att kunna maximera min tid att producera musik 😆

Eftersom jag inte är väldigt bekant med Mac-världen har jag lite frågor. Vad skall jag köpa för MacBook för att inte begränsa mig i musikproduktionen. Vad bör jag välja för externt ljudkort för att känna mig komfortabel i mitt arbete?

Är det något mer jag bör ha/tänka på inför köpet? (att den skall vara portabel är en förutsättning).

Tips emotages tacksamt!

/Controlfreak

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du ska nog satsa på en macBook pro. Som du säkert vet är det datorerna med intell processorer. Lika bara att köpa det med en gång om du köper nytt tror jag. Se bara till att ha bra med ram så kan du köra på utan att det blir några dryga problem. Om du ska spela in flera audiofiler samtidigt kan det vara en tanke på en extern hårddisk.

Ljudkort väljer du ett firewiere kort med de antalet ingångar som du anser sig behöva. Motu släppte ganska nyligen ett nytt kort, ultralite som verkar ara väldigt bra. Jag har bra erfarenheter av motu kort, bra ljud och så vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...