Kornsan Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 NĂ„gon som skall dit i Ă„r och kika? đ För egen del blir det tyvĂ€rr bara fredagen som Ă€r möjlig, men som tur Ă€r för min del sĂ„ Ă€r det ju i mitt tycke den klart bĂ€sta dagen och de tvĂ„ riktigt stora favoriterna den dagen Ă€r ju naturligtvis Queensryche och Symphony X!! Vilka Ă€r era favoriter? Vilken Ă€r enligt er den bĂ€sta av festivalerna sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt? En av mina favoriter Ă€r faktiskt Ă€nda tillbaks dĂ„ festivalen lĂ„g i Karlshamn och under namnet Karlshamns RockfestivalÂŽoch dĂ„ bland andra status quo, black sabbath och drain spelade. Mycket mindre festival dĂ„, men ruggigt drag! Ă Ă Ă Ă HHH VAD JAG LĂNGTAR!!!!! đź (kollade camping 3km frĂ„n omrĂ„det. Kostade 400:- / pers per natt i tĂ€lt!!!! Kan man polisanmĂ€la det som rena rĂ„net??) đ
KillwithSkill Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 (kollade camping 3km frĂ„n omrĂ„det. Kostade 400:- / pers per natt i tĂ€lt!!!! Kan man polisanmĂ€la det som rena rĂ„net??) đź Sweden Rock Festival, F**n va dyrt, men vĂ€rt varenda spĂ€nn!! Hur ska du ha det? Finns ju en anledning att det Ă€r sĂ„ dyrt, folk betalar ju onekligen för det! đ
Final_Gap Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 Campingen nÄgra hundra meter frÄn omrÄdet kostar drygt 200kr. 3 km Ä 400kr lÄter vÀldigt konstigt!
Kornsan Postat 20 april 2006 TrÄdstartare Postat 20 april 2006 Campingen nÄgra hundra meter frÄn omrÄdet kostar drygt 200kr. 3 km Ä 400kr lÄter vÀldigt konstigt! Den campingen var tidigare gratis och brukar bli rena soptippen efter ett litet tag. Ganska hopplöst att fÄ plats ocksÄ nÀr man inte kommer förrÀn pÄ fredagen. "Hur ska du ha det? Finns ju en anledning att det Àr sÄ dyrt, folk betalar ju onekligen för det! " Jo jag vet och det Àr tyvÀrr en av anledningarna till att vi bara kan vara dÀr en natt. Standardpriset pÄ campingen alla helger utom denna Àr 400:- per natt, per tÀlt, men till festivalen blir det dÄ 400:-/person istÀllet. Vi kommer nog att ta combin dit, blÄsa upp luftmadrassen i bagaget och sova dÀr och dÄ blir det gratis. OK nÀr det bara Àr en natt. Ingen mer som skall dit??
Hellpig Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 (redigerat) Kan ni inte bara anmĂ€la en person, smĂ€ck upp ett tĂ€lt och sedan smyger de övriga in efterhand som tröttheten trĂ€nger sig pĂ„... đ Edit: stevfal Redigerat 24 april 2006 av Hellpig
Kornsan Postat 24 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 24 april 2006 Kan ni inte bara anmĂ€la en person, smĂ€ck upp ett tĂ€lt och sedan smyger de övriga in efterhand som tröttheten trĂ€nger sig pĂ„... Edit: stevfal Hade kompisar som gjorde det förra Ă„ret med det Ă„kte de dit pĂ„ och fick betala iallafall. De kanske smög för dĂ„ligt. đ Queensryche Symphony X Wasp Gamma Ray Evergrey En fredag att se fram emot helt klart! Synd bara att Evergrey och Wasp krockar i schemat. Har dock sett Wasp, sĂ„ det blir nog Evergrey den hĂ€r gĂ„ngen. Fast Wasp var ju vĂ€ldigt bra live... đ Vilka sköna problem.
Micke H Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 Evergrey, Symphony X och Queensryche??? Fan vad jag önskar att jag hade pengar...
Kornsan Postat 25 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 25 april 2006 Ja sĂ€mre fredagar Ă€n den kommer jag sĂ€kert uppleva i mitt liv. đ± Hade gĂ€rna sett Whitesnake, Deep Purple, Alice Cooper, Krokus med mera ocksĂ„, men det var ju det dĂ€r med de alltför sĂ€llsynta slantarna dĂ„...
musik (oregistrerad) Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 Biljetterna börjar tryta. Vill se Torsdagen. Enbart. đČ
Kornsan Postat 11 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 11 maj 2006 Biljetterna börjar tryta. Vill se Torsdagen. Enbart. đČ Vilka Ă€r höjdpunkterna för din del pĂ„torsdagen? Fick höra i början pĂ„ veckan att Symphony X inte kommer till Sweden Rock, dĂ„ en av bandmedlemmarna blivit sjuck och mĂ„ste opereras. STOOOOOOOORT avbrĂ€ck. Hoppas bara att han blir ok. Det fĂ„r inte hĂ€nda nĂ„got med vĂ€rldens nĂ€st bĂ€sta grupp. ( DT kommer först )
musik (oregistrerad) Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 (redigerat) Hej! Den blinde gitarristen, som spelar 18.15-19.45. TĂ€nkte spara in pengar genom att inte övernatta pĂ„ nĂ„t billigt B&B, pensionat e.d. utan istĂ€llet Ă„ka hem efter spelningen. TyvĂ€rr startar Deep Purple 23.30 och slutar 02.00. Jag fattar inte hur förbindelserna kan va sĂ„ superkassa till festivalen!!! För att ta sig frĂ„n GBG till Sölvesborg mĂ„ste man Ă„ka tre olika tĂ„g och sedan en buss. Och samma sak hem. Det tar 8 timmar cirka innan man Ă€r framme. TvĂ„ byten mitt i kolsvarta natten pĂ„ hemresan pĂ„ tĂ„gperronger till obemannade tĂ„gstationer i SkĂ„neland dĂ€r man knappt satt sin fot förr... RĂ€knade ut att endagarsbiljett gĂ„r pĂ„ ca. 700 SEK. Och att resan T/R ligger pĂ„ nĂ€stan 1000 SEK. Lite kĂ€k och dryck tillkommer, plus nĂ„n slags förbindelse mellan Norje Festivalplats och Sölvesborg i bĂ„da riktningarna. Skulle gĂ€rna köpa nĂ„n poster, t-shirt eller liknande ocksĂ„. SLUTSATS: 2500 SEK för att bara se J H Band i 1 1/2 timme Ă€r vÀÀÀl dyrt!!! FRĂ GA: Hur kommer man till/frĂ„n Norje FestivalomrĂ„de frĂ„n/till Sölvesborg. Dels mitt pĂ„ dagen runt 15 och dels runt 21-tiden? Taxi? Hur lĂ„ngt Ă€r det? Tvekar. đ Redigerat 11 maj 2006 av musik
Kornsan Postat 20 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 20 maj 2006 FRĂ GA: Hur kommer man till/frĂ„n Norje FestivalomrĂ„de frĂ„n/till Sölvesborg. Dels mitt pĂ„ dagen runt 15 och dels runt 21-tiden? Taxi? Hur lĂ„ngt Ă€r det? Tvekar. đ± Efter vad jag fĂ„tt info om skall det gĂ„ bussar varje halvtimma mellan Sölvesborg och festivalomrĂ„det hela tiden det Ă€r spelningar. LĂ„ter som en riktigt jobbig fredagsmorgon som du har framför dig.... đ SĂ„g att Kamelot kommer som ersĂ€ttare för Symphony X. TJOHOOO!!!! De var riktigt bra senast de var dĂ€r och det skall bli riktigt kul att se dem igen. Black Halo Ă€r ju en sĂ„ himla grym platta!!
Audiorent Postat 21 maj 2006 Postat 21 maj 2006 (redigerat) Hej! Den blinde gitarristen, som spelar 18.15-19.45. TĂ€nkte spara in pengar genom att inte övernatta pĂ„ nĂ„t billigt B&B, pensionat e.d. utan istĂ€llet Ă„ka hem efter spelningen. TyvĂ€rr startar Deep Purple 23.30 och slutar 02.00. Jag fattar inte hur förbindelserna kan va sĂ„ superkassa till festivalen!!! För att ta sig frĂ„n GBG till Sölvesborg mĂ„ste man Ă„ka tre olika tĂ„g och sedan en buss. Och samma sak hem. Det tar 8 timmar cirka innan man Ă€r framme. TvĂ„ byten mitt i kolsvarta natten pĂ„ hemresan pĂ„ tĂ„gperronger till obemannade tĂ„gstationer i SkĂ„neland dĂ€r man knappt satt sin fot förr... RĂ€knade ut att endagarsbiljett gĂ„r pĂ„ ca. 700 SEK. Och att resan T/R ligger pĂ„ nĂ€stan 1000 SEK. Lite kĂ€k och dryck tillkommer, plus nĂ„n slags förbindelse mellan Norje Festivalplats och Sölvesborg i bĂ„da riktningarna. Skulle gĂ€rna köpa nĂ„n poster, t-shirt eller liknande ocksĂ„. SLUTSATS: 2500 SEK för att bara se J H Band i 1 1/2 timme Ă€r vÀÀÀl dyrt!!! FRĂ GA: Hur kommer man till/frĂ„n Norje FestivalomrĂ„de frĂ„n/till Sölvesborg. Dels mitt pĂ„ dagen runt 15 och dels runt 21-tiden? Taxi? Hur lĂ„ngt Ă€r det? Tvekar. đ± LĂ„ter vĂ€ldigt konstigt att det skulle ta 8 timmar. normalt sĂ„ tar en tĂ„gförbindelse i mellan SBG o GBG ca 4 timmar. Men det Ă€r klart vill du Ă„ka hem mitt i natten sĂ„ Ă€r det nog dĂ„liga förbindelser mellan de flesta orter. Att man fĂ„r byta flera ggr beror pĂ„ att all JĂ€rnvĂ€g i Blekinge byggs om just nu sĂ„ att frĂ„n Kristianstad sĂ„ Ă€r det Buss som gĂ€ller. Bor i HĂ€llevik utanför SBG och har ni praktiska frĂ„gar sĂ„ kan jag försöka svara pĂ„ dem. Fast jag vet inte om man vĂ„gar berĂ€tta att man aldrig varit pĂ„ festivalen! đ Ang boende sĂ„ finns det flera alt. om man inte tvunget mĂ„ste bo intill festivalen. Flera av dessa stĂ€llen har egna transporter som bussar folk fram och tillbaka till festivalen. I HĂ€llevik dĂ€r jag bor finns HĂ€lleviks camping, hĂ€lleviks Havsbad samt Hanöhus. AvstĂ„nd ca 8 km Till Norje men som sagt sĂ„ har jag bestĂ€mt för mig att dessa har egna transporter som rullar till festivalen sĂ„ att man inte behöver köra sjĂ€lv. Dessutom kan det ju vara skönt och sova i lugn och ro och inte behöva vakna till soundchecks. lite hemsidor www.hanohus.se www.hallevikscamping.se www.hallevikshavsbad.com ...man kanske skulle stĂ€lla in lite tĂ€ltsĂ€ngar i studion och hyra ut platser! đ Mattias red. DirektlĂ€nk till info om pendelbussar mm Redigerat 22 maj 2006 av Audiorent
brojd Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Att bara vara pÄ festivalen blir ju sveindyrt. (mat, dryck, boende mm.) Kommer inte Äka i Är eftersom det finns för fÄ (för min egen del) intressanta band som jag inte sett förr, + att resa frÄn dalarna och utebliven arbetsinkomst gör det hela till en brakförlust, trots att jag inte behöver betala för biljetten. Perkele vilken cirkus det hÄller pÄ att bli med allt runtomkring. (inte sjÀlva festivalen alltsÄ, den tycker jag sköts kanon.)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.