Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NĂ„gon som skall dit i Ă„r och kika? 😄

För egen del blir det tyvÀrr bara fredagen som Àr möjlig, men som tur Àr för min del sÄ Àr det ju i mitt tycke den klart bÀsta dagen och de tvÄ riktigt stora favoriterna den dagen Àr ju naturligtvis Queensryche och Symphony X!!

Vilka Àr era favoriter? Vilken Àr enligt er den bÀsta av festivalerna sÄ hÀr lÄngt?

En av mina favoriter Àr faktiskt Ànda tillbaks dÄ festivalen lÄg i Karlshamn och under namnet Karlshamns RockfestivalŽoch dÄ bland andra status quo, black sabbath och drain spelade. Mycket mindre festival dÄ, men ruggigt drag!

ÅÅÅÅHHH VAD JAG LÄNGTAR!!!!! 😼

(kollade camping 3km frĂ„n omrĂ„det. Kostade 400:- / pers per natt i tĂ€lt!!!! Kan man polisanmĂ€la det som rena rĂ„net??) 🙁

Annons
Postat
(kollade camping 3km frĂ„n omrĂ„det. Kostade 400:- / pers per natt i tĂ€lt!!!! Kan man polisanmĂ€la det som rena rĂ„net??) 😼

Sweden Rock Festival, F**n va dyrt, men vÀrt varenda spÀnn!!

Hur ska du ha det?

Finns ju en anledning att det Ă€r sĂ„ dyrt, folk betalar ju onekligen för det! 🙁

Postat

Campingen nÄgra hundra meter frÄn omrÄdet kostar drygt 200kr. 3 km Ä 400kr lÄter vÀldigt konstigt!

Postat
Campingen nÄgra hundra meter frÄn omrÄdet kostar drygt 200kr. 3 km Ä 400kr lÄter vÀldigt konstigt!

Den campingen var tidigare gratis och brukar bli rena soptippen efter ett litet tag. Ganska hopplöst att fÄ plats ocksÄ nÀr man inte kommer förrÀn pÄ fredagen.

"Hur ska du ha det?

Finns ju en anledning att det Àr sÄ dyrt, folk betalar ju onekligen för det! "

Jo jag vet och det Àr tyvÀrr en av anledningarna till att vi bara kan vara dÀr en natt. Standardpriset pÄ campingen alla helger utom denna Àr 400:- per natt, per tÀlt, men till festivalen blir det dÄ 400:-/person istÀllet.

Vi kommer nog att ta combin dit, blÄsa upp luftmadrassen i bagaget och sova dÀr och dÄ blir det gratis. OK nÀr det bara Àr en natt.

Ingen mer som skall dit?? :rolleyes:

Postat (redigerat)

Kan ni inte bara anmĂ€la en person, smĂ€ck upp ett tĂ€lt och sedan smyger de övriga in efterhand som tröttheten trĂ€nger sig pĂ„... 🙂

Edit: stevfal

Redigerat av Hellpig
Postat
Kan ni inte bara anmÀla en person, smÀck upp ett tÀlt och sedan smyger de övriga in efterhand som tröttheten trÀnger sig pÄ... :rolleyes:

Edit: stevfal

Hade kompisar som gjorde det förra Ă„ret med det Ă„kte de dit pĂ„ och fick betala iallafall. De kanske smög för dĂ„ligt. 🙂

Queensryche

Symphony X

Wasp

Gamma Ray

Evergrey

En fredag att se fram emot helt klart! Synd bara att Evergrey och Wasp krockar i schemat. Har dock sett Wasp, sÄ det blir nog Evergrey den hÀr gÄngen.

Fast Wasp var ju vĂ€ldigt bra live... 😛

Vilka sköna problem.

Postat

Ja sĂ€mre fredagar Ă€n den kommer jag sĂ€kert uppleva i mitt liv. đŸ˜±

Hade gÀrna sett Whitesnake, Deep Purple, Alice Cooper, Krokus med mera ocksÄ, men det var ju det dÀr med de alltför sÀllsynta slantarna dÄ...

• 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)
Postat

Biljetterna börjar tryta.

Vill se Torsdagen. Enbart.

đŸ˜Č

Postat
Biljetterna börjar tryta.

Vill se Torsdagen. Enbart.

đŸ˜Č

Vilka Àr höjdpunkterna för din del pÄtorsdagen?

Fick höra i början pÄ veckan att Symphony X inte kommer till Sweden Rock, dÄ en av bandmedlemmarna blivit sjuck och mÄste opereras. STOOOOOOOORT avbrÀck.

Hoppas bara att han blir ok. Det fÄr inte hÀnda nÄgot med vÀrldens nÀst bÀsta grupp. ( DT kommer först )

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Den blinde gitarristen, som spelar 18.15-19.45.

TÀnkte spara in pengar genom att inte övernatta pÄ nÄt billigt B&B, pensionat e.d. utan istÀllet Äka hem efter spelningen. TyvÀrr startar Deep Purple 23.30 och slutar 02.00.

Jag fattar inte hur förbindelserna kan va sÄ superkassa till festivalen!!! För att ta sig frÄn GBG till Sölvesborg mÄste man Äka tre olika tÄg och sedan en buss. Och samma sak hem. Det tar 8 timmar cirka innan man Àr framme. TvÄ byten mitt i kolsvarta natten pÄ hemresan pÄ tÄgperronger till obemannade tÄgstationer i SkÄneland dÀr man knappt satt sin fot förr...

RÀknade ut att endagarsbiljett gÄr pÄ ca. 700 SEK. Och att resan T/R ligger pÄ nÀstan 1000 SEK. Lite kÀk och dryck tillkommer, plus nÄn slags förbindelse mellan Norje Festivalplats och Sölvesborg i bÄda riktningarna. Skulle gÀrna köpa nÄn poster, t-shirt eller liknande ocksÄ.

SLUTSATS: 2500 SEK för att bara se J H Band i 1 1/2 timme Àr vÀÀÀl dyrt!!!

FRÅGA: Hur kommer man till/frĂ„n Norje FestivalomrĂ„de frĂ„n/till Sölvesborg. Dels mitt pĂ„ dagen runt 15 och dels runt 21-tiden? Taxi? Hur lĂ„ngt Ă€r det?

Tvekar.

😄

Redigerat av musik
  • 2 veckor senare...
Postat
FRÅGA: Hur kommer man till/frĂ„n Norje FestivalomrĂ„de frĂ„n/till Sölvesborg. Dels mitt pĂ„ dagen runt 15 och dels runt 21-tiden? Taxi? Hur lĂ„ngt Ă€r det?

Tvekar.

đŸ˜±

Efter vad jag fÄtt info om skall det gÄ bussar varje halvtimma mellan Sölvesborg och festivalomrÄdet hela tiden det Àr spelningar.

LĂ„ter som en riktigt jobbig fredagsmorgon som du har framför dig.... 😆

SÄg att Kamelot kommer som ersÀttare för Symphony X. TJOHOOO!!!!

De var riktigt bra senast de var dÀr och det skall bli riktigt kul att se dem igen. Black Halo Àr ju en sÄ himla grym platta!!

Postat (redigerat)
Hej!

Den blinde gitarristen, som spelar 18.15-19.45.

TÀnkte spara in pengar genom att inte övernatta pÄ nÄt billigt B&B, pensionat e.d. utan istÀllet Äka hem efter spelningen. TyvÀrr startar Deep Purple 23.30 och slutar 02.00.

Jag fattar inte hur förbindelserna kan va sÄ superkassa till festivalen!!! För att ta sig frÄn GBG till Sölvesborg mÄste man Äka tre olika tÄg och sedan en buss. Och samma sak hem. Det tar 8 timmar cirka innan man Àr framme. TvÄ byten mitt i kolsvarta natten pÄ hemresan pÄ tÄgperronger till obemannade tÄgstationer i SkÄneland dÀr man knappt satt sin fot förr...

RÀknade ut att endagarsbiljett gÄr pÄ ca. 700 SEK. Och att resan T/R ligger pÄ nÀstan 1000 SEK. Lite kÀk och dryck tillkommer, plus nÄn slags förbindelse mellan Norje Festivalplats och Sölvesborg i bÄda riktningarna. Skulle gÀrna köpa nÄn poster, t-shirt eller liknande ocksÄ.

SLUTSATS: 2500 SEK för att bara se J H Band i 1 1/2 timme Àr vÀÀÀl dyrt!!!

Tvekar.

đŸ˜±

LÄter vÀldigt konstigt att det skulle ta 8 timmar. normalt sÄ tar en tÄgförbindelse i mellan SBG o GBG ca 4 timmar. Men det Àr klart vill du Äka hem mitt i natten sÄ Àr det nog dÄliga förbindelser mellan de flesta orter. Att man fÄr byta flera ggr beror pÄ att all JÀrnvÀg i Blekinge byggs om just nu sÄ att frÄn Kristianstad sÄ Àr det Buss som gÀller.

Bor i HĂ€llevik utanför SBG och har ni praktiska frĂ„gar sĂ„ kan jag försöka svara pĂ„ dem. Fast jag vet inte om man vĂ„gar berĂ€tta att man aldrig varit pĂ„ festivalen! 😎

Ang boende sÄ finns det flera alt. om man inte tvunget mÄste bo intill festivalen. Flera av dessa stÀllen har egna transporter som bussar folk fram och tillbaka till festivalen. I HÀllevik dÀr jag bor finns HÀlleviks camping, hÀlleviks Havsbad samt Hanöhus. AvstÄnd ca 8 km Till Norje men som sagt sÄ har jag bestÀmt för mig att dessa har egna transporter som rullar till festivalen sÄ att man inte behöver köra sjÀlv. Dessutom kan det ju vara skönt och sova i lugn och ro och inte behöva vakna till soundchecks.

lite hemsidor

www.hanohus.se

www.hallevikscamping.se

www.hallevikshavsbad.com

...man kanske skulle stĂ€lla in lite tĂ€ltsĂ€ngar i studion och hyra ut platser! 😎

Mattias

red. DirektlÀnk till info om pendelbussar mm

Redigerat av Audiorent
Postat

Att bara vara pÄ festivalen blir ju sveindyrt. (mat, dryck, boende mm.)

Kommer inte Äka i Är eftersom det finns för fÄ (för min egen del) intressanta band som jag inte sett förr, + att resa frÄn dalarna och utebliven arbetsinkomst gör det hela till en brakförlust, trots att jag inte behöver betala för biljetten.

Perkele vilken cirkus det hÄller pÄ att bli med allt runtomkring. (inte sjÀlva festivalen alltsÄ, den tycker jag sköts kanon.)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.