Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!!

Jag Àr relativt ny innom det hÀr med Cubase men tÀnkte ge ett försök pÄ att lÀra mig lite sÄ jag senare kan uppgradera datorn och kanske börja göra lite musik = ).

Problemet!

Jag har instalerat Cubase SE och en VST synth.

Jag fÄr ljud i VST trummorna som följde med men inte i Synthen jag instalerade och inte

i Bas synthen som följde med...

Vad kan vara fel??

Jag har ett Creative Sound Blaster kort.

Hoppas att nÄgon kan hjÀlpa mig.

MVH//Sony82

PS: Jag har MSN sÄ jag kan skicka skÀrmdumpar om det Àr till nÄgon fördel.

Annons
Postat

Trist att ingen kan hjÀlpa till.

MÄste man ha ikopplat en Midi keyboard för att fÄ ljud ur VST instrumenten eller gÄr det att rtycka direkt pÄ knapparna eller dra pÄ strÀngarna nÀr man öppna ett vst instrument??

Jag fÄr som sagt ljud ur VST trummorna direkt med att klicka pÄ knapparna men inte ur VST basen eller nÄgott annat VST instrument.

SnÀlla nÄgon hjÀlp mig.

Postat

Vad ska du spela upp i synthen?

Vst gÄr pÄ midi, lÀgg in en midifil pÄ midispÄret du har assignat till vst instrumentet.

Postat

Jag har kört igÄng Min Keyboard och det fungerar men fortfarande inget ljud med VST instrumenten förutom trummorna dÄ.

Vad Àr galet?

Postat

Yeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!

Jag löste problemet.

Jag var tvungen att öppna en out port...

Hehe ingen latency alls har jag med VST ojojoj vad jag Àr glaaaaaaaaaaaaad = ).

đŸ˜Č

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.