Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet egentligen inte varför jag lÀgger till en trÄd, men kÀnde för att dela med mig av en rolig sak:)

Satt och jobbade med en kompis för ett tag sen, som inte Àr sÄ tajt pÄ trummor. Vi spelade in nÄra grooves i 8 och 16 bars, för funkig hiphop. För att bjuda lite mer pÄ det otajta sÄ bytte jag overheadspÄr kors o tvÀrs mellan takterna. Efter lite frekvenspillande och pannoreringar sÄ lÀt det faktiskt riktigt gött.

Förresten, mÄste man frÄga saker i nya trÄdar?!

Annons
Postat

ja det var ju nÄt i den stilen jag tÀnkte. sÄ gastkramade "kul" kanske det inte Àr, men vÀldigt snygg effekt om man söker nÄt annorlunda. Men inte vet jag, det kanske Àr jÀttevanlig taktik att anvÀnda sig av ?

Postat

Vi spelade in trummor till click. Hela grooves för att ha nÄgot att "leka pÄ". Och dessa grooves var 8 till 16 bars lÄnga. :rolleyes: Jag tog overheadspÄr frÄn kanske första 16, bytte med nÄgra andra 16, eller klippte och klistra in hÀr och dÀr, dÀr det lÀt som ett fill.

Ă€r jag fortfarande otydlig?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.