Jump to content
Annons

Live spelning

Recommended Posts

Sebskater (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag hjälper några polare med en dvd och dom ska ha live spelning på söndag.

Nu är det så att dom ska använda min ddx3216 digital mixer som pa.

(det funkar jättebra!!!!) på mindre spelningar som fritidsgårdar ex.

För att få bästa ljudet på filmen så tänkte jag om man inte kan ta signalen på en inspelningsenhet från bordet?

jag har en ganska ny minidisc spelare från sony funkar en sådan eller blir det kasst ljud?

😳 hjälp mig kom med bra tips!

Redigerat av Sebskater
Annons
Postat (redigerat)

Problemet med att spela in på md är ju att du troligen bara lär kunna spela in blöt signal...? Detta tillåter ju ingen efterarbetning. Om det är bra ljudi lokalen kan jag mycket väl tänka mig att det blir minst lika bra med en stereomickning av utljudet. Då får man ju dessutom med publikljud (på gott och ont).

Annars tror jag att det bästa vore om du hade en laptop (eller självklart, en stationär om du är stark) och spelar in åtminstone 4 subbar. Då kanske du åtminstone kan leka lite med trummor på ett spår, sång på ett och bas och gitarr på de andra.

...kanske?

EDIT: Och bara för att du skrev fritidsgårdar så antog jag att det var pop eller rock. Dum jag är. Ge gärna lite extra information.

Redigerat av Torwald
Sebskater (oregistrerad)
Postat
EDIT: Och bara för att du skrev fritidsgårdar så antog jag att det var pop eller rock. Dum jag är. Ge gärna lite extra information.

hmmmm jo dom spelar fresh metall.

tror du en ibook g4 räcker? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.