Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Är det nĂ„gon som vet nĂ„gon bra internetsida som handlar om att starta skivbolag? Det finns ju den hĂ€r Rookie-cd att köpa men den Ă€r lite dyr tycker jag.

NÄgon som vet?

Martin

Annons
Postat

Hej!

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med skivbolag, men om du Àr intresserad av att starta enskild firma kan jag rekommendera "Kulturarbetarboken" av Björn Lundén. Den Àr inte specifikt inriktad pÄ skivutgivning, men tar upp skatteregler mm som gÀller för allt slags kulturarbete.

Lycka till!

/ Ambjörn

Postat

har sjĂ€lv letat efter liknandes information pĂ„ nĂ€tet, utan framgĂ„ng dock 😏

och att dömma av vad som mÄste till rent informationsmÀssigt med alla varierandes avtal inom just den branshen sÄ tror jag att det Àven i framtiden blir svÄrt att finna nÄgot av direkt vÀrde pÄ nÀtet Àven om man kan tycka att Àven sÄdant bör finnas tillgÀngligt.

detta Ă€r ju givetvis vad jag har fĂ„tt erfara, och kan mycket vĂ€l ha fel om tillgĂ„ngen pĂ„ sĂ„dan information 😄

notering: och vad jag har hört sĂ„ ska rookie cd:n vara vĂ€rd sina kronor, med viss modifikation eftersom det mesta som sĂ€ljs idag inte Ă€r vĂ€rt den mĂ€ngd pengar som respektive produkt krĂ€ver 🙂

Postat

Starta skivbolag:

1) Ta ett studielÄn

2) Bygg en hemsida med massor av falska lÀnkar (ingen kollar)

3) Hyr kontor centralt i stan, inred med posters och plattor och kulisser

4) Fixa en lÀskig frisyr och köp ett par tonade solbrillor anno -75

5) Hyr tvÄ 18-Äriga bimbos som rekvesita (lova skivkontrakt sÄ blir dom billiga)

6) Kolla Brinkenstiernas turneplaner med dokusÄpasvinen och anslut konsekvent nÀr kvÀllarna börjar urarta. HÀng i baren och se cool ut med dina bimbos, försök komma med pÄ bild.

7) Dela ut visitkort konstant, Àven till kassörskan i ICA

8) HÀng vid bakdörren pÄ Fame Factory och vid soptunnorna utanför P3 Demo

9) Avlyssna Berts och Olas telefoner

10) HÄva in kosingen, betala av lÄnet och flytta till Monte Carlo.

11) Klart!

Postat
Starta skivbolag:

1) Ta ett studielÄn

2) Bygg en hemsida med massor av falska lÀnkar (ingen kollar)

3) Hyr kontor centralt i stan, inred med posters och plattor och kulisser

4) Fixa en lÀskig frisyr och köp ett par tonade solbrillor anno -75

5) Hyr tvÄ 18-Äriga bimbos som rekvesita (lova skivkontrakt sÄ blir dom billiga)

6) Kolla Brinkenstiernas turneplaner med dokusÄpasvinen och anslut konsekvent nÀr kvÀllarna börjar urarta. HÀng i baren och se cool ut med dina bimbos, försök komma med pÄ bild.

7) Dela ut visitkort konstant, Àven till kassörskan i ICA

8) HÀng vid bakdörren pÄ Fame Factory och vid soptunnorna utanför P3 Demo

9) Avlyssna Berts och Olas telefoner

10) HÄva in kosingen, betala av lÄnet och flytta till Monte Carlo.

11) Klart!

Att jag inte tĂ€nkt pĂ„ det förut? 🙂

Dreamland Project (oregistrerad)
Postat
Det finns ju den hÀr Rookie-cd att köpa men den Àr lite dyr tycker jag.

En nyfiken frÄga, vad Àr en "Rookie-cd" ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.