Jump to content
Annons

Wahwah


nadom

Recommended Posts

  • 1 år senare...
Annons

Kolla på kvraudio. De brukar ha det mesta man letar efter i pluggväg. Kvaliteten varierar grymt mycket men det är bara att testa sig fram.

Har aldrig provat mjukvaru-wahwah själv eftersom jag har äkta vara... :rolleyes:

/Gote

Link to comment
Dela på andra sajter

Således inget man gör i realtid? Synd, men å andra sidan ganska fläskibelt. Att kunna flytta omkring betoningen i efterhand...

Men då kan man ju tolka det som att man inte behöver en wahwah-plugg utan bara ett svepbart filter? De går ju också att automatisera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur styr man förresten en wah-wah i datorn? Trampar man på musen?

Sonitus Wah-wah, som Stefan nämnde tidigare, har tre lägen. Ett auto-läge som följer en angiven BPM, ett manuellt läge där du använder musen och ett trigger-läge (!) som triggas av styrkan på inkommande signal.

Edit: Alltså kan de användas i realtid.

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Det ultimata måste väl vara att köra med en MIDI-volympedal och styra Wah-Wah effekten med? Hmmm, kanske man skulle knåpa ihop en Wah med volympedal styrning.

/Majken

Hade tidigare en sådan uppsättning, funka fint när man fick in känslan i foten.

De var en vanlig transformer (i Logics environment) som konvertera midi controller events till att styra cutoff hos nåt av Logics filter.

Edit. Så jag fattar vad jag skriver...

Redigerat av milton
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...