Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Dagens skivtips blir nÄt som Àr producerat av Bob Ezrin.

Satt och blÀddrade bland lite oldies och slogs av vilken fantastisk proddare herr Ezrin Àr. För dom som inte fÄr polett-jackpot av namnet kan jag rabbla nÄgra av 70-talets bÀsta plattor, alla med byggare Bob:

Pink Floyd "The Wall"

Peter Gabriel "Peter Gabriel" (den första)

Kiss "Destroyer"

Lou Reed "Berlin"

Alice Cooper "Welcome to my nightmare"

Julian Lennon "Help yourself"

Otrolig kollektion. KÀnnetecknande Àr bl a dom djÀvulskt djupa pukorna som brukar vara framtrÀdande i hans skapelser. Vill ha sÄna!!!!

Annons
Postat

jag lyssnade pÄ Lou Reeds berlin hÀromdagen,den Àr sÄ bra producerad och sÄ slog det mej vilken otroligt behaglig röst Lou Reed har/hade.det verkar inte tillverkas sÄdana lÀngre.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Och Lou Reed's Sally Can't Dance inte att förglömma. 🙁

Postat

Lou Reed ja. Rörde sig i fantastiska omgivningar nÀr det begav sig, inte bara Ezrin. Det finns nÄgra grymma live-plattor frÄn 74-75 dÀr Lou Àr sÄ stenad sÄ han inte hajar var han Àr eller varför, men bandet Àr sÄ jÀkla bra sÄ att det inte gör nÄt; Steve Hunter och Dick Wagners guror pÄ "Sweet Jane" och "Rock'n roll" Àr klassiker i rockhimlen. Rockn roll animal heter första plattan ja.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Jag hade glĂ€djen att se honom live i Lund -75 och det var SKITBRA. Spelar fortfarande bĂ„de hans soloplattor och gamla Velvet ganska ofta fortfarande. Året före sĂ„g vi honom i Köpenhamn. DĂ„ var han sĂ„ stenad att han bars in och ut pĂ„ scenen. Hade trott det var en skröna om man inte sett det sjĂ€lv. Den konserten var INTE bra. 😉

Postat

..ja, förutom dom dÀr tvÄ otroliga live-plattorna finns Àven mindre lysande spelningar dokumenterade pÄ skiva oxÄ. Typ Köpenhamnspelningen du nÀmner Stinkey. Det finns en som mer eller mindre bestÄr av Lou som stÄr och svamlar med publiken genom ett helt dubbelalbum, kolla lÄtlÀngderna (Walk on the wild side Àr outhÀrdlig - 17 minuter!)

Live - Take No Prisoners (1978)

1. Sweet Jane (Reed) - 10:44

2. I Wanna Be Black (Reed) - 6:29

3. Satellite of Love (Reed) - 7:07

4. Pale Blue Eyes (Reed) - 7:37

5. Berlin (Reed) - 6:14

6. I'm Waiting for My Man (Reed) - 13:59

7. Coney Island Baby (Reed) - 8:39

8. Street Hassle (Reed) - 13:16

9. Walk on the Wild Side (Reed) - 16:54

10. Leave Me Alone (Reed) - 7:28

Postat

Àr" I'm Waiting for My Man " 14 minuter pÄ den skivan???

det Àr min favorit lÄt med velvet,brukar ha den som referens nÀr jag sitter och mixar mina egna grejjer.men hur drar man ut pÄ den sÄ lÀnge?jag mÄste lyssna pÄ den versionen.

Postat
Àr" I'm Waiting for My Man " 14 minuter pÄ den skivan???

det Àr min favorit lÄt med velvet,brukar ha den som referens nÀr jag sitter och mixar mina egna grejjer.men hur drar man ut pÄ den sÄ lÀnge?jag mÄste lyssna pÄ den versionen.

Yep, men den rekommenderas inte! DÄ lyssnar jag hellre pÄ lajv-versionen frÄn "Lou Reed Live" frÄn tidig '75 istÀllet. En av mina favvo-Reed shots!

f75758xinzr.jpg

Postat

lustigt det dÀr Àr min favorit!jag tycker den Àr bÀttre Àn "rock`nŽroll animal"

den plattan bestÄr av outtakes frÄn just rock`nŽroll animal om jag minns rÀtt,fast det verkar vara lite som att svÀra i kyrkan nÀr man sÀger att "Lou Reed live" Àr bÀttre.

nÀr jag tÀnker efter sÄ Àr det dÀr en av dom fÄ plattar som jag spelat sönder och blivit tvungen att köpa ny.

Postat
lustigt det dÀr Àr min favorit!jag tycker den Àr bÀttre Àn "rock`nŽroll animal"

HÄller med! "Animal" faller lite pÄ onödigt lÄnga "Heroin", men den Àr ju oslagbar i början och slutet, introt som gÄr över i "Sweet Jane" och solowackandet pÄ gura i slutet av "Rockn roll". Fantastiskt.

"Live" Ă€r lite jĂ€mnare med mera hits tycker jag oxĂ„, och ovĂ€ntade pĂ€rlor som just "Waiting for the man" och "Oh Jim". MĂ„ste nĂ€stan gĂ„ och lyssna pĂ„ dom hĂ€r nu pĂ„ stubben, fram med vinylen!! 🙂

Postat

jag var tvungen att sÀtta pÄ "crazy feeling" frÄn coney island baby.sÄ coolt med klockspelet i refrÀngen.

Postat

Fan, lyssnade pĂ„ Perfect Day, det Ă€r vackert, börjar grina. Ä nu gĂ„r jag och lĂ€gger mig (snörvel)...mera Lou i morgon 🙁 !

Stinkey (oregistrerad)
Postat

MĂ„ste bara tips om Steve Hunters solo platta frĂ„n -77, Swept Away. Givetvis producerad av Ezrin. Eight miles high!!!!! 😛😄😉😄

Postat
MĂ„ste bara tips om Steve Hunters solo platta frĂ„n -77, Swept Away. Givetvis producerad av Ezrin. Eight miles high!!!!! 😄🙂😉😛

God damnit!! Visste inte ens att den fanns! Den lĂ€r vĂ€l inte finnas pĂ„ CDON va 😄 !

FÄr besöka nÄn plattmÄnglare i Vasastan och rota i backarna. Huga! Tack för tipset!

Stinkey (oregistrerad)
Postat

I "vĂ€sta" fall kan jag spela in den pĂ„ kassett Ă„t dig. 😛 Han har en asfrĂ€ck version av Byrds eight miles high som man inte fĂ„r missa. Plus en cool blueslĂ„t med hans far pĂ„ stĂ„bas. Lycka till med vinyl rotandet. 😆

• 1 mĂ„nad senare...
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

InstÀmmer i, efter viss tveksamhet, att det finns nÄt speciellt i Bob Ezrins produktioner.

HĂ€r har du dock ett lysande undantag: Kiss - The Elder.

Inget tjusig produktion i vĂ€rlden hade kunnat rĂ€dda detta elĂ€nde. 😉

Postat
InstÀmmer i, efter viss tveksamhet, att det finns nÄt speciellt i Bob Ezrins produktioner.

HĂ€r har du dock ett lysande undantag: Kiss - The Elder.

Inget tjusig produktion i vĂ€rlden hade kunnat rĂ€dda detta elĂ€nde.  😆

Jösses ja. Dagen den plattan slÀpptes var dagen dÄ jag slÀppte KISS. Var trogen fan i mÄnga Är innan dess.

Jag sminkade mig som Gene Simmons, vem sminkade ni andra er som? 🙂

Postat
Jag sminkade mig som Gene Simmons, vem sminkade ni andra er som? 😆

Jag sminkade mig inte alls, men jag gjorde en kudde i syslöjden med Peter Criss.

Jag var nÄgot av expert pÄ kuddar, in med tvÄ lappar i en symaskin, sy ihop tre kanter, vÀnd utÄin pÄ skiten, tryck in massa vadd och trassel, sy ihop smörjan och limma pÄ en bild. Tror jag gjorde 10 kuddar ungefÀr. Det hÀr fick man lÀra sig pÄ första lektionen, tyvÀrr lÀrde jag mig aldrig nÄt mer, sÄ medan jag massproducerade kuddar gick alla andra vidare till avancerade korsstygn, parallellvirkade ugnsvantar, broderade landskapsmotiv osv.

Dessutom var jag otrevlig mot lĂ€raren, sĂ„ jag fick 1:a i betyg (ja, ja, numera heter det vĂ€l ICKE PÅ MINSTA SÄTT GODKÄND eller nĂ„t)

Peter Criss lossnade förresten frÄn kudden, men det gick att ha bilden löst pÄ vÀggen ocksÄ...

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Jag var ocksÄ Gene. Fan va svÄrt det var att fÄ det snyggt!

Postat

Haha. Fick mig o tĂ€nka pĂ„ att jag oxĂ„ sydde en stor fet ful lila tröja med "KISS" pĂ„... 😄 men sen gick jag över till att sy multimeterlĂ„nga mjukisormar istĂ€llet. Fick högsta betyg i bĂ„de trĂ€ o textil. Bra balans mellan Yin o Yang. 😄

Sminkningen var inte lĂ€tt nÀÀ... för att inte snacka om att ketchup aldrig sĂ„g lika blodigt ut. 😄

Postat
Haha. Fick mig o tĂ€nka pĂ„ att jag oxĂ„ sydde en stor fet ful lila tröja med "KISS" pĂ„... 😄

Var det nĂ„nsin nĂ„n som ville veta var du köpt din tröja? 😄

Postat
Haha. Fick mig o tĂ€nka pĂ„ att jag oxĂ„ sydde en stor fet ful lila tröja med "KISS" pĂ„... 😄

Var det nĂ„nsin nĂ„n som ville veta var du köpt din tröja? 😄

Höhö, frĂ„ga Raymond & Maria... 😄

Postat
Höhö, frĂ„ga Raymond & Maria... 😄

Visste du förresten att Raymond o Maria Ă€r namnet pĂ„ en gammal porrklubb i Stockholm. Dom kanske Ă€r avkommor dĂ€rifrĂ„n? 😄

Postat
Höhö, frĂ„ga Raymond & Maria...  😄

Visste du förresten att Raymond o Maria Ă€r namnet pĂ„ en gammal porrklubb i Stockholm. Dom kanske Ă€r avkommor dĂ€rifrĂ„n? 😄

Se dĂ€r! Mitt i min paranojja fĂ„r jag Ă€nnu mer fog för min misstĂ€nksamhet! Det ÄR nĂ„t skumt me Raymond och Maria.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.