Jump to content
Annons

If we make it


Exil

Recommended Posts

LÅTNAMN: If we make it

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3.48

KOMPOSITÖR: Exil

PRODUCENT: Exil

EV. MEDVERKANDE: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 6.1 MB

STATUS: Under produktion

Här är då en låt jag håller på med just nu. Text är under produktion just nu. Om jag har tur blir det en duett med två jätteduktiga sångare.

Inspiration fick jag från Because of You med Kelly Klarkson, och jag ville göra något liknande. Tyckte jag lyckades helt okej ändå.

Lite svårt att avgöra om det är en bra låt utan sång, men jag tror det kommer kunna gå att göra något riktigt bra av låten. Vad tror ni?

Edit: Jätteduktiga ska det vara, inget annat 😄

If_we_make_it.mp3

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kolla vad du har skrivit." 2 jätte .... sångare.." höll på att skratta mig födärvad.

Skynda dig och fixa till innan nån avlider 😄

Till låten:

Imponerad igen,snygga grejer..ser fram emot sången!

Återknyter till förra tråden:Har dåligt med kontakter i den branschen..känner däremot mycket duktiga/lokala musiker här uppe i Norrbotten.

Jag tycker att du ska ta låtarna direkt till musik för läggare..har du testat www.songbox.se ? Gå inte via skivbolagen,det är ingen ide,alternativt rikta till etablerade artister,så bra tycker jag att det låter.Har du/ni artistdrömmar..be farsan sälja bilen..han kan väl cykla i ett halv år,sen köper du honom en rolls..det sista var bara ett litet skämt.Kämpa på det här kan bli hur bra som helst.

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla vad du har skrivit." 2 jätte .... sångare.." höll på att skratta mig födärvad.

Skynda dig och fixa till innan nån avlider 😄

Till låten:

Imponerad igen,snygga grejer..ser fram emot sången!

Återknyter till förra tråden:Har dåligt med kontakter i den branschen..känner däremot mycket duktiga/lokala musiker här uppe i Norrbotten.

Jag tycker att du ska ta låtarna direkt till musik för läggare..har du testat www.songbox.se ? Gå inte via skivbolagen,det är ingen ide,alternativt rikta till etablerade artister,så bra tycker jag att det låter.Har du/ni artistdrömmar..be farsan sälja bilen..han kan väl cykla i ett halv år,sen köper du honom en rolls..det sista var bara ett litet skämt.Kämpa på det här kan bli hur bra som helst.

MVH

Harmonica mike

hahahahahahahaha Shit jag garvar fan ihjäl mig. Vad fel det kan bli. Ska återgärdas på direkten 😉

Ja sång gör ju mycket av låten, och det ska absolut på så fort som.

Jag har aldrig hört talas om www.songbox.se. Får ta och gå in där och kolla upp. Visst har man en dröm om att få ut sin musik. Har även kontakt med ett av sveriges största skivbolag, eftersom min kompis far är VD där. Men det jag verkligen är i behov av först och främst är duktiga producenter som kan hjälpa mig att få fram ett fint material som man sedan kan skicka vidare till skivbolag.

Men men alla har vi ju drömmar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrerna känns för tunna. Fixa till en fetare dist på dem. Låter lite replokal över dem just nu.

Du har en schysst låtgrund här. Absolut! Lite sång på det här ( helst inte någon tysk dito ) och lite gitarrsolo så kommer du ju att ha ditt på det torra.

Btw, trummorna tycker jag låter bra. Jag har inget att anmärka på där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, har du ingen melodistämma på piano/synth du kan lägga på? Melodin betyder ju så mycket eftersom kompet ska ligga runt om och stötta.

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnar medan jag skriver:

hmm får mig o tänka på en lugn inspiration av iron maiden på nått vis.. tror det är basen... Det här är en bra grund för en bra låt... mycket kommer ju hänga på sångens karaktär och framförallt melodi... mm nice mellanspel vid 01:23!

Det är en sak jag är kritiskt till: Stråkarna är inte tillräckligt feta...en fet symfoniorkester hade gjort susen! kanske inte så lätt att tag på dock. Däremot är de bra komponerade!

Det här kan nog bli nått! Posta gärna fortsättningen!

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...