Jump to content
Annons

Aphex Twin-loop-exempel

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Se om ni vet vad det är för loop-moduleringsfunktion? man använder sig av för att loopa "klick"-ljudet som i exemplet nedan:

Redigerat av gufv
  • 2 veckor senare...
Annons
awt (oregistrerad)
Postat

ew, det finns väl säkert många sätt att få fram de "drillande" klick ljuden som i klippet heh, ett kan väl vara att man helt enkelt programmerar ett klick väldigt tajt i högt tempo, fadar, pitchar, ställer cutoff etc väldigt detaljerat på minsta lilla "click" för att få effekten av att det liksom "rör" sig, annars kan det också varit att han kört "klick ljudet" genom en granuliser och sedan bara tramsat runt lite.. vet inte om jag sagt något vettigt nu, men uhm. vet inte ens om jag förstod din fråga. men, god kväll iaf!

gufv (oregistrerad)
Postat
Varför? Vill du veta eller är det en lek?

Varför jag vill veta? För att det är skitsnyggt gjort såklart.

awt (oregistrerad)
Postat

det kan iofs också vara så ATT, han har spelat på ett jätte jätte basig bongo aktig trumma i ett almänt skit slött tempo (typ ett slag i halvtimmen) och sisådär var tionde minut har han fått ett ryck och dratt på en riktig roll allt vad han orkar. sen när han haft det inspelat så har han bara pitchat upp hela paketet något extremt mycket. kan ju vara så =D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.