Jump to content
Annons

Använd ni internet samman med musik dator?


Recommended Posts

Annons

Hej,

Då jag bara har en dator så surfar jag på samma dator som jag använder till musik. Ser dock till att inaktivera Norton och internetanslutningen innan jag startar upp Cubase. Det är väldigt irriterande om Norton går i gång och börjar scana efter virus när man spelar in.

Inte den bästa lösningen kanske... det är lätt att man drar på sig spyware och virus som gör att datorn börjar bete sig konstigt. Därför backar jag upp mina projekt regelbundet på en extern hårddisk. Finns inget värre än att förlora sina projekt! 😆

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör allt på samma dator - utan någon extra installation och sådant krångel som vissa ger sig in på.

Jag kopplar aldrig ner Internet, men har en hårdvarubrandvägg som tar hand om alla anslutningsförsök - och en mjukvarubrandvägg som blockerar alla körbara mailattatchments och sådant "kul"...

Ingen kraftslukande virusdödare, eftersom det inte har behövts hittills på alla år med PC (börjar närma sig 9-10 år vid det här laget...).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör internet på studiodatorn.

Har både brandvägg och antivirus igång. Om man har ett resurssnålt och kompetent antivirus (dvs. inte Norton) så behöver man inte bry sig om inaktivera nåt.

Datorn funkar bra med musikprogrammen ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man bara har en dator är bästa sättet att köra två operativsystem!!!

Ettför internet och alla andra program.... och ett för musik produktion där jag bara installerat de program jag behöver till det... musik os:et är också super optimerat så det skulle va mycket jobbigt att ändra alla inställningar bar för att gå ut på nätet...bla..

Bobo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...