Jump to content
Annons

Var kopplar man in hörlurarna?


Oakmeal

Recommended Posts

Hej!

Jag ska spela in sång och behöver då använda min hörlurar. Problemet är att det inte finns någon ingång får dom i ljudkortet (Audiophile 2496).

Innan jag köpte det så kunde jag använda en ingång, markerad med ett par hörlurar på framsidan av datorn. Den fungerar inte nu.

Vad ska jag göra?

//Oakmeal

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur spelar du in sången då? Du måste ju ha nån form av micpreamp.. Använder du ett litet mixbord så är det där du ska koppla in dina hörlurar.. förutsatt att du har utgångarna från ljudkortet kopplat till en ingång på mixern. Förövrigt så används utgångarna från ljudkortet enbart som monitor/lyssning om du nu inte har en del analoga prylar du vill skicka signalen igenom för effekter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur spelar du in sången då? Du måste ju ha nån form av micpreamp.. Använder du ett litet mixbord så är det där du ska koppla in dina hörlurar.. förutsatt att du har utgångarna från ljudkortet kopplat till en ingång på mixern. Förövrigt så används utgångarna från ljudkortet enbart som monitor/lyssning om du nu inte har en del analoga prylar du vill skicka signalen igenom för effekter.

I ljudkortet har jag kopplat in mina datorhögtalare och ett PA, (som vi hade i replokalen innan).

Sen mickar jag upp min gitarrförstärkare. Basen kör jag rätt in i Pa:t, precis som jag gör med sången då.

Så du menar att jag ska dra ut kablarna som jag har till högtalarna och sätta in dom i PA:t, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att jag ska dra ut kablarna som jag har till högtalarna och sätta in dom i PA:t, eller?

Borde funka.. Beroende på vilken mixer du använder i ditt PA. Har du inget hörlursuttag på din datorhögtalare då? I så fall kan du ju koppla in din hörlurar där också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att jag ska dra ut kablarna som jag har till högtalarna och sätta in dom i PA:t, eller?

Borde funka.. Beroende på vilken mixer du använder i ditt PA. Har du inget hörlursuttag på din datorhögtalare då? I så fall kan du ju koppla in din hörlurar där också..

Nej, jag har tyvärr inte det. Men jag ska testa att koppla om så får vi se vad som händer.

I annat fall så beställde jag idag Tube MP Studio V3 :rolleyes:

Förresten, jag beställde preampen på 4Sound. Är det någon som vet hur lång lev tid dom brukar ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

kasman (oregistrerad)

Fixa ett par trådlösa lurar fungerar mycket bra, inga kablar som är i vägen

dockningsstation med laddning är dock att föredra,

märkte igår att om man sitter och mixar och vill ha en annan vinkel på låten så tar man på sig lurarna och går ut. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...