Jump to content
Annons

Metal-mix

Recommended Posts

dellinger (oregistrerad)
Postat

Hej allihop! Är ny hĂ€r och skulle vilja höra vad ni tycker om denna mix, vad kan förbĂ€ttras m.m., stilen Ă€r metal och det Ă€r inte en hel lĂ„t utan bara ett snabbt ihopplock för att öva pĂ„ mina mixnings-skills 🙁

Tack pÄ förhand!!!

Lyssna hÀr!

Annons
Postat

Du, det lĂ„ter rĂ€tt bra det hĂ€r! Soundet pĂ„minner lite om modern amerikansk metal ĂĄ Killswitch Engage och Trivium. Personligen gillar jag inte den hĂ€r typen av ĂŒber-cleana produktioner, lite mer smuts och vĂ„ld skulle inte skada. Men jag antar att trummorna Ă€r antingen programmerade eller nazistiskt triggade sĂ„ det Ă€r vĂ€l svĂ„rt att fĂ„ till lite liv dĂ€r. Konkreta förslag pĂ„ förbĂ€ttring dĂ„: Reverbet pĂ„ virveln tycker jag Ă€r för högt och brett, fĂ„r lite Def Leppard-vibbar av det och ryser dĂ€rmed en aning. Basen tycker jag ska fĂ„ lite förstĂ€rkar-smuts, lite klonk som livar upp det mitt i gitarrmattan. Solot tycker jag Ă€r för högt mixat.

Summan av kardemumman: Bra, tjock mix som sĂ€kert skulle göra mĂ„nga glada, men lite för slickt för min smak. Men bra jobbat hur som helst!!! 😉

Postat

Att solot Àr för högt hÄller jag med om, reverbet Àr inget jag stör mig pÄ, men visst skkulle man kunna ta ner det om man vill. Stereobilden du lagt över trummorna tycker jag Àr överdriven. Nu Àr allt antingen hard left eller hard right. Dra in lite grann,jag gilla rinte hihat 100% L, men Àven de övriga cymbalerna borde du placera ut över hela stereobilden.

AndersL (oregistrerad)
Postat

Tycker ungefĂ€r som tidigare talare har sagt. I det stora hela lĂ„ter det riktigt bra. Personligen tycker jag nog att det Ă€r lite för mycket botten i virvelreverbet, men det Ă€r ju mer en smaksak. Sen tĂ€nkte jag ocksĂ„ pĂ„ panoreringen av trummorna. Speciellt hi-haten utmĂ€rker sig vĂ€ldigt nĂ€r den Ă€r sĂ„ hĂ„rt pannad. Sen tycker jag nog ocksĂ„ att solot Ă€r lite vĂ€l högt... 😆

Men annas har du fĂ„tt till ett modernt fett metalsound, och en för musikstilen alldeles korrekt "tĂ€thet" i mixen. Snyggt jobbat! 😎

Postat
Tycker ungefĂ€r som tidigare talare har sagt. I det stora hela lĂ„ter det riktigt bra. Personligen tycker jag nog att det Ă€r lite för mycket botten i virvelreverbet, men det Ă€r ju mer en smaksak. Sen tĂ€nkte jag ocksĂ„ pĂ„ panoreringen av trummorna. Speciellt hi-haten utmĂ€rker sig vĂ€ldigt nĂ€r den Ă€r sĂ„ hĂ„rt pannad. Sen tycker jag nog ocksĂ„ att solot Ă€r lite vĂ€l högt... 😉

Men annas har du fĂ„tt till ett modernt fett metalsound, och en för musikstilen alldeles korrekt "tĂ€thet" i mixen. Snyggt jobbat! 😄

Hehe, ungefĂ€r som tidigare talare 😄 Bortsett frĂ„n virvelreverbet sĂ„ var det vĂ€l PRECIS 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.