Jump to content
Annons

Absynth


DrivKraft

Recommended Posts

Måhända att jag är blind!

Hur importerar jag...t.ex en kick i wav format? Har kollat runt och försökt men inget händer!

Visste inte ens att det va möjligt förens häromdagen då en kompis berättade om det. Enligt kompisen så kunde det vara lite pilligt. Tyvärr är han inte online så ofta som jag skulle vilja.

Någon som vet hur man gör?

Pax Vobiscum!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Wave-fönstret -> Klicka på Transform -> Extract from wav -> Välj din kick

Hmm! Antingen är något mysko eller så är jag ute och cyklar!

Jag följer Dina anvisningar men inget händer. "extract from wav" och inte ett piss händer!

Trycker jag däremot "create new wav" (nåt sådant står det) så kan jag välja i en lista med Absynth-ljud. Inga fristående wav-filer alltså.

Jag kanske ska specificera.

Jag vill importera en kick ur Battery electronic drums! Sen skruva till ljudet med Absynth´s rattar. 😳

Jag använder Absynth 3!

Peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tar det lite grundligare:

- Välj File -> New

- Nu utgår du från ett av ljuden (alla är "default")

- I Patch-fönstret är en oscilator aktiv. Byt ut vågformen "sine" mot "User->New". Du får då upp Wave-fönstret

-Välj Transform->Extract from wav, bläddra efter din kick och välj den. Kickens vågform dyker nu upp i Wave-fönstret.

Efter detta återstår naturligtvis en massa skruvande och pillande för att få det att låta bra. Längre än så här vågar jag mig inte på någon beskrivning, men nu vet du i alla fall hur du får in din vågform. :rolleyes:

NI har gett ut en instruktions-DVD för Absynth som kanske kan vara något att titta på om du vill fördjupa dig i ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tackar allra ödmjukast! 😄

En instruktions-DVD vore inte fel faktiskt...Absynth är en mäktig synt...skulle inte sitta fel att kunna hantera den till fullo!

Ska genast gå hem och ratta Absynth! 😉

PEACE!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...