Jump to content
Annons

Vilka här använder Waves pluggar?


ChrisSnyder (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Hur många här inne kör med Waves pluggar av något slag ?

/C/

Waves är toppen. Waves är bäst. 😄

CPU snåla (förutom reverben)

Link to comment
Dela på andra sajter

deadfish (oregistrerad)

jag har använt waves pluggar i ca 1 år i mixar. dock inte i min egen studio.

nu tänkte jag skaffa mig dem själv, men har insett när jag kikat på andra alternativ att waves är så jäkla hypade och om man börjar använda öronen till att höra hur det låter istället för att höra på ryktet, så låter de inte speciellt bra.

RCL-kompressorn är den enda plugg där som jag tycker är helt ok, men för de priser waves tar för sina grejer är det faktiskt löjligt.

nu fattar jag också att de flesta piratkopierar wavespluggarna "för de är helt enkelt bäst", och inte bryr sig om att testa så mycket annat.

Själv föredrar jag faktiskt flera gratispluggar både i kompressorväg, delay och även masteringspluggar.

nej, jag kör alltså inte med waves längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm personliga preferenser och allt det där. Men Wavespluggar i mitt tycke låter oerhört bra, mjuka, tar inte över ljudet och är cpu snåla. Jag använder de ofta vid akustiskainspelningar.

Hela CD med Stefan Ringboms Vysotskji projekt är gjord med Waves RTAS pluggar. (och lite annat smått och gott . . . 😄

Men Waves använder jag inte på allt, LA-2 och 1176 är toppen för rock/soul/etc

Speciellt om man vill ha et "amerikanskt" ljud ala 60-70 tal.

Link to comment
Dela på andra sajter

deadfish (oregistrerad)

visst, skitmånga plattor har wavespluggar på sig. och helt klart, bättre än mycket annat.

men för de pengarna finns det många alternativ.

personligen tycker jag R-verb låter kallt och tråkigt. Eq:arna låter förskräckliga så fort du ökar diskant. Helt ok på bas och mid, men just diskant. NejNej. Inget för mig.

Men smaken är som baken. det vet vi ju alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

BasTore (oregistrerad)

Kör ganska mycket med dem... Tycker som tidigare talare att RCL-kompressorn är bra... Reverben kan funka om man är sparsam... MEN modulations grejerna är verkligen öken.

Där finns det betydligt roligare "gratispluggar".... För att inte tala om alla trevliga 70-tals stompboxar.

Link to comment
Dela på andra sajter

deadfish (oregistrerad)

Fan vilken dålig topic det är på den här tråden. Riktigt o-inbjudande.

"Svara på min fråga"

borde den inte heta:

"Vilka här använder Waves pluggar?"

Jag menar, jobbigt att behöva klicka för att ta reda på vad det handlar om.

och jag tror itne så många har betalat för sina waves-pluggar eftersom de kostar ohyggligt mycket mer än vad de är värda.

blivit en riktig märkesgrej inom mjukvarubranscehn.

Link to comment
Dela på andra sajter

och jag tror itne så många har betalat för sina waves-pluggar eftersom de kostar ohyggligt mycket mer än vad de är värda.

Kvalité kostar. Och nej, de är värda sitt pris.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Okej, ja det kanske var ett dåligt topic.

Dom är absolut värda sitt pris.

Jag tycker att alla som använder piratkopierad mjukvara ska bli portade från det här forumet faktiskt. Det är pga av er som använder pirat som vi andra får pröjsa 50000 för pluggar.

Bara en idé, utan att trampa på några tår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att alla som använder piratkopierad mjukvara ska bli portade från det här forumet faktiskt. Det är pga av er som använder pirat som vi andra får pröjsa 50000 för pluggar.

Bara en idé, utan att trampa på några tår.

personligen så finner jag din komentar om att du måste betala xxxskr "bara för att en viss mängd personer använder pirat program" en aning absurd.

tror du verkligen att priserna varieras utifrån hur många som använder pirat varor ? [ enstaka tillverkare kan tänka så, vad vet jag 😲 ]

kan det vara så att priserna varieras efter vad tillverkaren eller butiken anser det vara värt ? [ detta finner jag som en trolig förklaring 😄 ]

visst är det surt att pirat kopiering förekommer, men samtidigt så tror jag att det kan gynna företag till en viss nivå, om man liknar det med pr.

en annan faktor är att dom flesta crackade varorna enligt dom uppgifter som jag har fått är belastat med trojanska hästar, virus e.t.c. ... detta enligt mig straffar användaren av pirat varor en aning mer än vad själva utgiften från fickan skulle göra, om dom köpte produkten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

deadend (oregistrerad)

ok.

läget är känsligt med piratkopiering.

men jag tror inte att någon KAN vara så ärlig att alla program på din dator är helt ärligt köpta. piratkopior kan ju vara bra för att kolla en produkt och sedan köpa den...

så var det för mig i allafall

själv har jag ju köpt ALLT.....hmm...host

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tror att jag har missat nåt här. Skulle man kunna få en länk till deras hemsida?

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Ja självklart så skulle allt vara billigare om alla köpte grejorna. Det behöver man inte vara en raketforskare för att förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
nattvaktaren (oregistrerad)
...

Jag tycker att alla som använder piratkopierad mjukvara ska bli portade från det här forumet faktiskt.

...

Klart, det kan ju bli lite trist att diskutera med bara sju personer... 🙂

Varför ska förresten just Waves pluggar vara så dyra?

Finns det någon annan vst-produkt som har samma status, förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ultrafunk Sonitus gjorde ett effektpaket som påminde om Waves men inte kostade skjortan. Tyvärr blev killen bakom tvungen att lägga ned, om de går att köpa fortfarande så skulle jag säga att de är ett väldigt bra köp även om det ej kommer att komma uppdateringar. Mycket av hans grejer är uppköpt av Cakewalk och finns i Sonar numera.

http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/sonitus.asp

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...