Jump to content
Annons

Mycket störande fel i sonar. HJÄLP?


kasman (oregistrerad)

Recommended Posts

kasman (oregistrerad)

Igår spelade vi in en låt så jag tänkte spela den i en annan stereo för att höra hur det lät där. Så jag exporterade allt till en wav fil. men vid 2 tillfällen i låten så ändras ljudet, volymen blir lägre och det försvinner diskant.

jag har exporterat flera gånger men det blir samma sak på samma ställe.

Det blir är inget problem när man lyssnar på den i sonar, det ska väl låta likadant fast man har gjort om det till wav,mp3 ocksåvidare???

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skumt. Vad använder du för att spela upp den exporterade filen? Ett annat musikprogram eller en audio-CD? Jag hade provat följande för att åtminstone komma fram till var felet ligger:

1) Mixa ner låten till ett nytt spår i Sonar istället för att exportera, och kolla om felet uppstår då också.

2) Exportera en annan låt från Sonar och kolla om samma sak händer i den.

3) Spela upp de exporterade filerna i olika spelare (Winamp, Media Player osv) och se om felet hänger med i alla.

Lycka till!

/ Ambjörn

Link to comment
Dela på andra sajter

kasman (oregistrerad)

Det knäpper i den högra kanalen,

Ljudbilden blir en helt annan när man exporterat den till wav el Mp3

ska testa att bränna det och köra i en annan stereo det kan vara något fel på förstärkaren att det knäpper i högra högtalaren.

jag har provat med högre latency men det är samma sak.

efter man arbetar med inspelningen och har ställt in allt som man vill ha det

och sedan exporterat det så kan man gämföra det med att lyssna på en Lp

Det är inget fel på Lp men jag vill ha det som jag har ställt in det???

Vad är det som påverkar hur det kommer och låta när man har Mixat ner det till en fil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Futuro (oregistrerad)

Kolla om du har något som heter "system record" eller nån liknande som device på ditt ljudkort. I såfall väljer du denna som inspelnings källa på en ny kanal i sonar och tryck rec. Om allt stämmer spelas allt ljud från ljudkortet in via denna enhet på kanalen.

Exportera sedan ljudfilen. Jag spelar alltid in hela låten på en separat stereokanal för att få allt som det låter när man spelar upp. Eventuellt måste du muta kanalen så det inte blir rundgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...